Peugeot Speedfight 3 strypning?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Fr0st
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 8 mars 2014, 13:31

Peugeot Speedfight 3 strypning?

Inlägg av Fr0st »

Hej.
Vart lite sugen på att köpa en moppe igen för att ta mig fram och tillbaka till jobbet och det lutar åt en Speedfight 3.
Vad jag vet så ska dom göra runt 70 km/h ostrypta när dom säljs i vissa andra länder.
Den hastigheten hade varit lagom för mig då jag inte är så sugen på att puttra runt i 45 km/h.
Det jag undrar nu är vilken typ av strypning det sitter på en Speedfight 3?
Har setat och sökt men har inte hittat något vettigt svar så jag är tacksam för lite hjälp.
Användarens profilbild
Oliver96
Elmoped
Inlägg: 146
Blev medlem: 29 januari 2013, 13:10

Inlägg av Oliver96 »

Om du tar bort v-brickan i variatorn går den i runt 60-65. Sedan så kan du kapa blindtarmen på avgasröret och svetsa igen. Lär gå i runt 70 då :)
Bild
Fr0st
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 8 mars 2014, 13:31

Inlägg av Fr0st »

Tackar för svaret.
Har du testat det själv?
Läste om någon som hade tagit bort V-brickan utan att det gav resultat, men det är ju möjligt att något annat va galet där.
Finns lite dåligt med info ute om 3an, en hel del om 2an men svårt att veta om det är lika på båda eller om det är en hel del som har blivit uppdaterat.
Användarens profilbild
Oliver96
Elmoped
Inlägg: 146
Blev medlem: 29 januari 2013, 13:10

Inlägg av Oliver96 »

Fr0st skrev:Tackar för svaret.
Har du testat det själv?
Läste om någon som hade tagit bort V-brickan utan att det gav resultat, men det är ju möjligt att något annat va galet där.
Finns lite dåligt med info ute om 3an, en hel del om 2an men svårt att veta om det är lika på båda eller om det är en hel del som har blivit uppdaterat.
Har en speedfight 3 och jag tog bort v-brickan. Märkte stor skillnad, främst att den gick snabbare och drog mindre. Eftersom den inte ligger på lika många rpm. 8)
Bild
Fr0st
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 8 mars 2014, 13:31

Inlägg av Fr0st »

Tack, låter bra det. :)
Är du nöjd med den annars?
Något man borde tänka på innan man slår till? :)
Är det standard med ett 12v uttag under sadeln eller är det bara vissa modeller?
Användarens profilbild
Oliver96
Elmoped
Inlägg: 146
Blev medlem: 29 januari 2013, 13:10

Inlägg av Oliver96 »

Fr0st skrev:Tack, låter bra det. :)
Är du nöjd med den annars?
Något man borde tänka på innan man slår till? :)
Är det standard med ett 12v uttag under sadeln eller är det bara vissa modeller?
Jätte nöjd med den, kört i drygt 2 år och alla ingår med 12v. Bra moppe för just transport och den är mycket skön att köra.
Bild
Timppah
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 12 mars 2014, 15:58

Inlägg av Timppah »

Har också en speedfight 3 jag drog v brickan och farten ökade med 20km/h.:)
Skriv svar