Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Finns många här som kör 125 så du kan vara lugn. Aprillia är en bra hoj, personligen aldrig kört någon av deras 125or så vet inte körkänslan på dom. 13 000 tycker jag är rätt lagom.Purple Haze skrev: Whoops... missade totalt att detta var ett 50cc moppeforum... blev tipsad på Flashback om twostrokerider.se men det var tydligen en grov miss... sorry ...
Trodde att twostrokerider.se handlade om allt i 2-taktsväg. ...
Det låter tryggt att höra.Persson97 skrev:Finns många här som kör 125 så du kan vara lugn. Aprillia är en bra hoj, personligen aldrig kört någon av deras 125or så vet inte körkänslan på dom. 13 000 tycker jag är rätt lagom.Purple Haze skrev: Whoops... missade totalt att detta var ett 50cc moppeforum... blev tipsad på Flashback om twostrokerider.se men det var tydligen en grov miss... sorry ...
Trodde att twostrokerider.se handlade om allt i 2-taktsväg. ...
Jag är ju själv 184 cm men sitter bra på min TZR 125:a så jag undrar hur Aprilian är?Asddfgf4 skrev:rs 125 är en jätteskön hoj, men lite liten för mig iaf, jag är 190 cm lång och då blire en lite liten hoj, men går fortfarande att köra.
Har go väghållning i kurvorna, fast inget jättebra bottenvrid, så man får ha gott med fart in i kurvan för att köra bekvämt med den.
13 k tycker jag är vettigt, det du ska titta på är gummitätningar in emot motorn då de kan ha spruckit. Kolla efter rost på själva motorn, kolla även på skärmen vid bakhjulet.
Kolla så elsystemet fungerar, för elsystemet är inte trevligt på dom hojjarna att hålla på med, enligt mig iaf Annars låter det som ett bra köp, så länge den startar och går som den ska Tänk på att byta olja/soppa om du köper den, så den får ny fräsh. Gärna tändstiftet också, och kolla bromsarna
Klimatet skiljer väl inte nämnvärt mycket mellan the UK där RS 125 är väldigt stor o även Tyskland mot Sverige.Xaxiz skrev:Har hört av min bror (som jobbar på mc verkstad) att dem får in många sånna med skurna cylindrar, troligtvis på grund av att dem inte är gjorda för det svenska klimatet.
Nja, klimatet spelar ju ingen större roll om du bevarar den på en bra plats när den inte körs, servar, tvättar den osv. så det ska inte vara några problem! Även om jag aldrig tidigare hört någon som har haft problem med aprillia skär osv pga klimatetPurple Haze skrev:Klimatet skiljer väl inte nämnvärt mycket mellan the UK där RS 125 är väldigt stor o även Tyskland mot Sverige.Xaxiz skrev:Har hört av min bror (som jobbar på mc verkstad) att dem får in många sånna med skurna cylindrar, troligtvis på grund av att dem inte är gjorda för det svenska klimatet.
Undrar om inte skurna motorer i Sverige beror på att ägarna har slarvat med byte av kolv o ringar. Förutsatt att de monterat originalkolv o ringar o inte några "no name" Kina-plagiat.
Det där är något nytt... På grund av klimatet, din bror får gärna höra av sig och uttala sig merXaxiz skrev:Har hört av min bror (som jobbar på mc verkstad) att dem får in många sånna med skurna cylindrar, troligtvis på grund av att dem inte är gjorda för det svenska klimatet.
Skippade just det här exemplaret eftersom det var en importhoj. Provkörde bara en kortare sväng eftersom den var avställd, oförsäkrad o obesiktigad. Den gick hyfsat men min första spontana tanke var att man satt jävligt hårt på sadeln. Fick träsmak efter bara några minuter.p0d1 skrev:Det där är något nytt... På grund av klimatet, din bror får gärna höra av sig och uttala sig merXaxiz skrev:Har hört av min bror (som jobbar på mc verkstad) att dem får in många sånna med skurna cylindrar, troligtvis på grund av att dem inte är gjorda för det svenska klimatet.
Cylindrarna skär på grund av moppefuckon till ägare som inte kan ett shit.
Startar hojen och drar varvstopp de första de gör när den är iskall för att sedan motorbromsa från 13.000 RPM till 3.000 i en nedförsbacke.
Inte för klimatet är annorlunda.
TS : Jag tycker hojen inte är värd 13.000 kronor, låter alldeles för mycket i mina öron om den gått 3000 mil och stått avställd ett tag.
Även om dne har nya däck och nytt drivpaket så ökar det värdet med kanske en tusenlapp, men däremot gör den mycket mer lättsåld än att sälja den med däck där tråden syns och drev som saknar tänder...
Aprilia RS är en skitfin hoj, tar du hand om den och behandlar den med en gnutta respekt så kommer det puttra på finfint.
Sporthoj.com är annars ett bra forum med mera kunskap om 125or än här enligt mig.
Har en kompis som åkte till Norge från Stockholm och var borta typ 5-7 dagar eller vad det nu var och körde rätt långt, så snack om att tvåtaktare inte går att pendla med eller skär är BS, upp till dig som förare att få den inte att skära genom att variera varvtal, gas och växelval.