Dip/Foliera Mopeden?

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Kotten83
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 juni 2013, 00:25
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Dip/Foliera Mopeden?

Inlägg av Kotten83 »

Tjenare nu är det dax att dippa eller foliera mopeden men är det någon som har gjort detta innan och vad kan ni ge för tips? Jag skulle gärna behöva veta hur många liter det uppskattningsvis behövs för att måla om en Vivacity 03a?

Edit såg att jag la denna i fel forum så om någon kan flytta denna till Scooter mopeder så vore det dunder.
Användarens profilbild
Oliver96
Elmoped
Inlägg: 146
Blev medlem: 29 januari 2013, 13:10

Inlägg av Oliver96 »

Bra tråd, undrar också hur man folierar kåpor och var kan man köpa material? :D
Bild
Kotten83
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 juni 2013, 00:25
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Kotten83 »

Jag är mest inne på att dippa scootern så jag tänkte beställa härifrån bara jag vet hur mycket färg man behöver, man ska ju lägga ca 5-6 lager med den färgen så jag kan tänka mig att det går åt en 4-5liter till en scooter men det är ju bara en gissning.

http://cardipsverige.se/
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

http://www.youtube.com/watch?v=rNY9Dx617N8

som att lacka vad som helst, bara att man skiter i grundfärg och klarlack.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Som du själv nämnde, snåla absolut inte med lagren. Blir ett helvete att få bort isåfall.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
GustafHolmgren
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 26 augusti 2013, 21:18

Inlägg av GustafHolmgren »

Jag Plastidippade mina kåpor i somras, men tog dock bort dippen nu i december för att jag inte blev nöjd. Det var jättelätt att lacka med (jag körde med sprayburken) men jag blev inte riktigt nöjd med ytan + att det är j*vligt dyrt. Runt 200-230kr/burken och för mig med en RRX så gick de åt 2.5 burk ungefär :)
Foliering är ju självklart svårare att få det snyggt, men om du lyckas tror jag nog att vinylen blir snyggare, då det inte blir en lite skrovlig yta :)
Skriv svar