Dina chanser när polisen är efter dig.

Här publicerar/diskuterar ni guider som är gjorda för alla sorters fordon.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

Läst igenom tråden nu, och man börjar undra om ni tänkt på konsekvenserna?

Ponera att ni får polisen på er, och ni sticker iväg, säg att ni drar in på cykelbana, och orsakar något, kör på en unge eller någonting, kanske kör på en pensionaär eller vad som nu händer.

Är det då inte bättre att ta dem 1500 i böter det ger (om man inte har inkomst), än att riskera att åka på att pynta upp långt värre böter, när det läggs till smitning, orsakande av kroppsskada, mm.?

Inse en sak, har polisen gett sig f*n på att ta dig, så gör dem det, förr eller senare tar dem dig, dem kommer ihåg dig, skall du komma undan om du lyckas komma undan skall du ha en väldigt intetsägande moppe som det finns massor av.
Finns hur många exempel som helst på detta, en eller två gånger kanske du klarar dig, inte en tredje, kom ihåg att polisen känner till området precis lika bra som du, om inte bättre.
Och då läggs dina tidigare eskapader dig till last, och förlänger indragningen av lappen, och liknande.

Så mitt råd är att stanna, det är skonsammast.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

suzukiwheelier skrev:Äh bäst att stanna, de tog fast mig imorse när ja hade gianelli på och jag stannade, moppen fick de tydligen bara upp i 65+, ja hade inga blinkes,baklampa,reggskylt å de sa: äh vi ger dig en anmärkning nu får du fixa lite grejjor till nästa gång du blir stannad, ha en bra dag! Det hjälps att vara snäl å trevlig å tala sanning ;)
beror helt på, blev stannad en gång, var lite nervös men talade sanning hela tiden, den var då bara urpluggad med lite inflyttad plåt och grejer, inget märkvärdigt direkt.
iallafall så fick jag regga om skiten. så har du mycket trim på så avgör du nog bäst själv, antingen så drar du och förhoppningsvis slipper böter och ombes, eller så stannar du och hoppas på det bästa. indraget lämp kan dock va lite tråkigt att få..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014
Inlägg: 492
Blev medlem: 6 augusti 2013, 20:52

Inlägg av Voltfax »

bump
Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km


vinnare av brodalen styling tävling 2014


5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598



facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Inlägg av Thoz3 »

Voltfax skrev:bump
har du ett beroende av att bumpa varje tråd? ;P
Bild
Skriv svar