Hål i motorblock :(

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Hål i motorblock :(

Inlägg av oggew2 »

Har ett litet problem, hål i motorblocket
Bild

Vill få det här löst ganska snabbt så posta här istället för i min andra aerox hjälp tråd...
Någon som har några ideer? :cry:
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Svetsa/ be någon svetsa.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Hur seriöst vill du lösa det? Finns allt från att byta block, bygga upp det som saknas med svetsen, kemisk metall, eller bara sätta en plåt över hålet...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

G-son skrev:Hur seriöst vill du lösa det? Finns allt från att byta block, bygga upp det som saknas med svetsen, kemisk metall, eller bara sätta en plåt över hålet...
Asså tror jag vill sätta nån plåt över som nödlösning ett tag, Arkstar har ett block som jag kanske ska köpa, men det känns som onödiga pengar :/
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

oggew2 skrev:
G-son skrev:Hur seriöst vill du lösa det? Finns allt från att byta block, bygga upp det som saknas med svetsen, kemisk metall, eller bara sätta en plåt över hålet...
Asså tror jag vill sätta nån plåt över som nödlösning ett tag, Arkstar har ett block som jag kanske ska köpa, men det känns som onödiga pengar :/
Skulle säga att du sparar dig några timmar och slipper klödda till det, men kan j uvara nyttigt att lära sig o laga sånt också.. :)
bibapeolola
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

Axel skrev:
oggew2 skrev:
G-son skrev:Hur seriöst vill du lösa det? Finns allt från att byta block, bygga upp det som saknas med svetsen, kemisk metall, eller bara sätta en plåt över hålet...
Asså tror jag vill sätta nån plåt över som nödlösning ett tag, Arkstar har ett block som jag kanske ska köpa, men det känns som onödiga pengar :/
Skulle säga att du sparar dig några timmar och slipper klödda till det, men kan j uvara nyttigt att lära sig o laga sånt också.. :)
Sparar timmar på vad?
Och någon som har nån ide hur jag ska göra? :)
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 478
Blev medlem: 23 mars 2013, 21:56
Ort: Göteborg

Inlägg av Timmää »

Jag skulle gjort det seriöst och svetsat och sen lagt på lite kemisk metall efteråt så det blir jämt och fint :)
Kolla in mitt Beta projekt!

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

tiga och upp med det i pinfräsen
mickeidiket
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 28 januari 2012, 11:12
Ort: Finspång

Inlägg av mickeidiket »

Smid till nån fin liten plåtbit, sedan dra på lite kemisk metal
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

oggew2 skrev:Arkstar har ett block som jag kanske ska köpa, men det känns som onödiga pengar :/
Har han ett block billigt så skulle jag inte tveka.
Det är vid en kant, det gäller att du får det jämnt och fint där.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Bilden är lite för närgången för att visa exakt var på blocket det är, men hålet går väl bara in till variatorn? I så fall skulle det ju fungera med lite silvertejp bara för att hålla vatten och skräp ute, så man behöver inte vara hur petig som helst. Om man inte vill.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

G-son skrev:Bilden är lite för närgången för att visa exakt var på blocket det är, men hålet går väl bara in till variatorn? I så fall skulle det ju fungera med lite silvertejp bara för att hålla vatten och skräp ute, så man behöver inte vara hur petig som helst. Om man inte vill.
Yes, det är variatorn, man ser ju kicken på bilden om man kollar lite noga

Tejp låter lite billigt, hur fungerar kemisk metall då? Har ingen svets för övrigt så svetsa går inte så bra...
Skriv svar