min speedfight 2 startar inte hjälp!!!!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

robbetheman
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 30 januari 2014, 15:28
Ort: eslöv

min speedfight 2 startar inte hjälp!!!!

Inlägg av robbetheman »

Hejsan , jag har en speedfight 2 04:a för ett tag sen råka ja klämma oljeslangen så jag skar både cylinder och kolv. när jag bytade det börja den värmenypa och då skar den sig igen , återigen byta jag kolv och cylinder men denna gången stängde ja av oljepumpen och körde bara på oljeblandad bensin men den värmenypte endån ,men då gick bara kolven sönder så då byta jag den och då ville den inte starta alls. först trodde jag de va tändningen så jag bytte tändspole, tändplatta,tändstift och cdibox , det hjälpte inte , ja bytta förgasare och ollje och bensinslang. den har fin gnista komp på 9 den får både olja och bensin och den går nästan igång vet inte va felet är uppskattar svar![/b]
tjena!
Användarens profilbild
Snowrider
Elmoped
Inlägg: 66
Blev medlem: 25 mars 2013, 18:28
Ort: Stockholm

Inlägg av Snowrider »

Varför har du bara bytt och bytt hela tiden istället för att leta efter felet? Funkar kylningen? är det vattenkyld bör du kolla så att det ligger kylarvätska i hela systemet. tändningen påverkar ej om cylindern skär eller ej. Möjligt är ifall du monterat grejjerna fel.

Edit: Det räcker med en tråd
robbetheman
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 30 januari 2014, 15:28
Ort: eslöv

Inlägg av robbetheman »

Allt som vi bytat har sett ut att vara i dåligt skick, den e luftkyld , allt är monterat rätt har kollat upp exakt hur man gör
tjena!
Hemmabyggget
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 29 september 2012, 19:41

Inlägg av Hemmabyggget »

robbetheman skrev:Allt som vi bytat har sett ut att vara i dåligt skick, den e luftkyld , allt är monterat rätt har kollat upp exakt hur man gör
Hade inte varit billigare med en ny moped kanske?..
Skriv svar