jag har blivit lurand

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo

jeppe1998
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 3 oktober 2013, 20:31

jag har blivit lurand

Inlägg av jeppe1998 »

jag skrev här i köp o sälj att jag ville köpa en AM6 motor och då svarade en person som hete Micke Eriksson och sa att han bodde i Karlstad och jag la in 300 på hans kort sen skulle han få resten sen och jag har inte fått den en och det har gått 2½ vecka nu.Nu har jag hans konto numer och Hotmail så undrar om det är någon som vet vem det är? eller ur kan man kolla upp han annars?? :evil:
Juppe
Extra Varnad
Inlägg: 145
Blev medlem: 26 oktober 2013, 14:42

Inlägg av Juppe »

han har jiddrat med dig. Inget du kan göra kompis. Dum som du är så la du in 300 kr på hans kort innan du ens har träffat han...
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Re: jag har blivit lurand

Inlägg av LinkanTuning »

jeppe1998 skrev:jag skrev här i köp o sälj att jag ville köpa en AM6 motor och då svarade en person som hete Micke Eriksson och sa att han bodde i Karlstad och jag la in 300 på hans kort sen skulle han få resten sen och jag har inte fått den en och det har gått 2½ vecka nu.Nu har jag hans konto numer och Hotmail så undrar om det är någon som vet vem det är? eller ur kan man kolla upp han annars?? :evil:
De är tråkigt att det finns sånna människor asså. Du kan ju glädja dig med att det bara var 300 spänn :?
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Re: jag har blivit lurand

Inlägg av Thoz3 »

jeppe1998 skrev:jag skrev här i köp o sälj att jag ville köpa en AM6 motor och då svarade en person som hete Micke Eriksson och sa att han bodde i Karlstad och jag la in 300 på hans kort sen skulle han få resten sen och jag har inte fått den en och det har gått 2½ vecka nu.Nu har jag hans konto numer och Hotmail så undrar om det är någon som vet vem det är? eller ur kan man kolla upp han annars?? :evil:
det du kan göra är att polisanmäla det, det är väl typ det ända
vad hade han för email?
Bild
jeppe1998
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 3 oktober 2013, 20:31

Inlägg av jeppe1998 »

hans email är micketradera@hotmail.com :x
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

Har du namn,personnummer eller nåt?
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
jeppe1998
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 3 oktober 2013, 20:31

Inlägg av jeppe1998 »

har hans kontonumer :P
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

Snacka med banken om det, dom kan ev lösa det
jeppe1998
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 3 oktober 2013, 20:31

Inlägg av jeppe1998 »

aa ska nog ta och göra det :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Du kan ju börja med och mejla honom. Kan ju vara så att företaget han ev. skickade med strular. Alltså han har skickat den men du har inte fått den.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Tyvärr kan man inte göra mycket. Typ klå upp honom och berätta vad du tycker om honom, men då är du ännu olagligare än han. Lagen skyddar inte sånrhärnt så bra. Rekommenderar blocketpaket.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 december 2013, 14:34
Ort: Malmö

Inlägg av Roxx_Oggster »

De man lär sig av detta är att ALDRIG betala i förskott såhär till privatpersoner om du nu inte känner personen!
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Roxx_Oggster skrev:De man lär sig av detta är att ALDRIG betala i förskott såhär till privatpersoner om du nu inte känner personen!
Och du menar att man som säljare alltid ska skicka varan först?
Båda befinner sig i en lika utsatt position om man ska skicka varan för att sedan motta pengarna eller tvärtom, skicka pengarna och hoppas på att rätt produkter dyker upp.
Man får gå på intrycket av säljaren som kan vara svårare att tolka när man är yngre jämfört med äldre och kan analysera allt bättre.

Dock får man skylla sig själv lite om man inte gör allt för att skydda sig, såsom att be om fullständigt namn och personnummer, ett mobilnummer som står på en privatperson och inget kontaktkort, och därefter ta reda på mer information om personen, Facebook, adress, familj och blablabla.
Senast redigerad av p0d1 den 26 januari 2014, 12:07, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Surt :cry:

Se det som en läropeng och va glad att det inte va mer än 300kr.

Ett tips är att du tar reda på adress, telefonnr, personnr osv, alt använder blocketpaketet eller postförskott.
Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 december 2013, 14:34
Ort: Malmö

Inlägg av Roxx_Oggster »

p0d1 skrev:
Roxx_Oggster skrev:De man lär sig av detta är att ALDRIG betala i förskott såhär till privatpersoner om du nu inte känner personen!
Och du menar att man som säljare alltid ska skicka varan först?
Båda befinner sig i en lika utsatt position om man ska skicka varan för att sedan motta pengarna eller tvärtom, skicka pengarna och hoppas på att rätt produkter dyker upp.
Man får gå på intrycket av säljaren som kan vara svårare att tolka när man är yngre jämfört med äldre och kan analysera allt bättre.

Dock får man skylla sig själv lite om man inte gör allt för att skydda sig, såsom att be om fullständigt namn och personnummer, ett mobilnummer som står på en privatperson och inget kontaktkort, och därefter ta reda på mer information om personen, Facebook, adress, familj och blablabla.
mmmh.. så kan man göra... jag själv köper bara begagnat om jag kan se, hålla och känna varan jag köper innan jag ens plockar upp pengarna.
galenmyra
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 januari 2014, 08:51

Jag med!

Inlägg av galenmyra »

Verkar som jag också blivit lurad av samma person.

Första gången jag besöker den här sidan, hittade den genom att googla på "micketradera@hotmail.com".

Jag lade in en annons på sweclockers.com om att jag ville köpa en speciell AM3 processor (datorkomponent). En person som kallar sig "micke eriksson" svarade från IP-adressen 213.114.188.138 och mailen "micketradera@hotmail.com" och sa att han hade en processor att sälja för 300:-. Processorn fanns enl. honom i Karlstad och jag bor i Göteborg så vi kom överens om att han skulle skicka den mot betalning till hans konto.

Nu var det en vecka sedan han sa att han skickade paketet, han sa att han använde postens tjänst "skicka lätt" i vilken ingår att mottagaren får ett mail när paketet lämnas in. Jag har inte fått något brev, paket eller ens mail om att något paket har lämnats in. Han svarar heller inte längre på mail trots att jag upprepade gånger frågat om kollinummer.

Antar att jag med största sannolikhet blivit lurad. Jag brukar aldrig köpa grejer som jag inte kan hämta själv men just denna processorn jag behövde är ganska ovanlig och väldigt svår att hitta om man inte letar i hela landet, och utan den är min dator värdelös, så kände mig tvungen.

Har nu skickat ytterligare ett mail till honom och bett honom höra av sig om han inte vill att jag ska se det som att han lurat mig, men befarar att jag inte kommer får något svar på det heller.
Skriv svar