Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Landsten
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 11 september 2012, 12:26

Inlägg av Landsten »

DEA!! skrev:
MrAndersson skrev:
DEA!! skrev:Nytt år och nya mål med träningen, behöver er hjälp.

Jag väger i dagsläget lite över 100kg, vill väga mellan 95-100kg men bli mer fast i hullet.
Behöver hjälp med träningsschema. (Tränar mån, tis, ,tor, fre) kan inte träna triceps och bröst samma pass.

Tips på nyttig frukost man kan ha med till jobbet?
Övningar som ger mest?
Upplägg? Reps? Set?

Vill alltså få en fastare kropp utan att tappa allt för mycket vikt.
Sluta absolut INTE med frukosten. Så länge du äter en bra frukost så finns de ingen anledning till och sluta med den.

Är det endast Bröst & Tricep du inte "kan" träna tillsammans? Eller är de andra muskelgrupper också?
Det är väl biceps & rygg som krånglar ibland.
Mån:Bröst, biceps
Tis:rygg, Triceps
Tors:Axlar
Fre:ben
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

Landsten skrev:
DEA!! skrev:
MrAndersson skrev: Sluta absolut INTE med frukosten. Så länge du äter en bra frukost så finns de ingen anledning till och sluta med den.

Är det endast Bröst & Tricep du inte "kan" träna tillsammans? Eller är de andra muskelgrupper också?
Det är väl biceps & rygg som krånglar ibland.
Mån:Bröst, biceps
Tis:rygg, Triceps
Tors:Axlar
Fre:ben
Jag hade aldrig kört rygg dagen efter biceps.. just sayin' :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

isåfall äre ju samma sak med bröst före triceps.
Årets Styrelsemedlem 2013
Landsten
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 11 september 2012, 12:26

Inlägg av Landsten »

Dawidd skrev:
Landsten skrev:
DEA!! skrev: Det är väl biceps & rygg som krånglar ibland.
Mån:Bröst, biceps
Tis:rygg, Triceps
Tors:Axlar
Fre:ben
Jag hade aldrig kört rygg dagen efter biceps.. just sayin' :)
Kommer aldrig finnas ett program där någon muskel inte påverkar någon annan, de handla bara vilka man vill ha mer/mindre fokus på
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

MrAndersson skrev:
DEA!! skrev:Nytt år och nya mål med träningen, behöver er hjälp.

Jag väger i dagsläget lite över 100kg, vill väga mellan 95-100kg men bli mer fast i hullet.
Behöver hjälp med träningsschema. (Tränar mån, tis, ,tor, fre) kan inte träna triceps och bröst samma pass.

Tips på nyttig frukost man kan ha med till jobbet?
Övningar som ger mest?
Upplägg? Reps? Set?

Vill alltså få en fastare kropp utan att tappa allt för mycket vikt.
Sluta absolut INTE med frukosten. Så länge du äter en bra frukost så finns de ingen anledning till och sluta med den.

Är det endast Bröst & Tricep du inte "kan" träna tillsammans? Eller är de andra muskelgrupper också?

laxfanskap skrev: Anledning till att man dricker proteinpulver ist för ägg o mjölk
1. som ovan^^
2. Kroppen kan inte ta upp allt protein av råa ägg
3. De proteinpulver som många dricker är vassle och är snabbare än ägg protein och av mjölkens protein är endast 20% vassle
4. Protein pulver smakar bättre
5. Råa ägg kan ge salmonella
Drack råa ägg och mjölk efter träningen i början men rekomenderar proteinpulver, det är inte så mycket dyrare än om man ska dricka ägg o mjölk efter varje pass ;)
3. Där finns de saker som man kan ändra på, typ när du tar de, hur du ätit innan, vad du behöver för protein osv. Men i de stora hela rätt.
4. Inte alltid, Whey 80..... :roll:
5. Köper du Svenska ägg så är dock chansen minimal, och det är en chans som jag tror de flesta skulle ta.
Whey 80 smakar kanske inte så jävla bra men fortfarande goare än råa ägg blandat med mjölk, minns den slimiga konsistensen FYFAN.......
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

laxfanskap skrev:
MrAndersson skrev:
DEA!! skrev:Nytt år och nya mål med träningen, behöver er hjälp.

Jag väger i dagsläget lite över 100kg, vill väga mellan 95-100kg men bli mer fast i hullet.
Behöver hjälp med träningsschema. (Tränar mån, tis, ,tor, fre) kan inte träna triceps och bröst samma pass.

Tips på nyttig frukost man kan ha med till jobbet?
Övningar som ger mest?
Upplägg? Reps? Set?

Vill alltså få en fastare kropp utan att tappa allt för mycket vikt.
Sluta absolut INTE med frukosten. Så länge du äter en bra frukost så finns de ingen anledning till och sluta med den.

Är det endast Bröst & Tricep du inte "kan" träna tillsammans? Eller är de andra muskelgrupper också?

laxfanskap skrev: Anledning till att man dricker proteinpulver ist för ägg o mjölk
1. som ovan^^
2. Kroppen kan inte ta upp allt protein av råa ägg
3. De proteinpulver som många dricker är vassle och är snabbare än ägg protein och av mjölkens protein är endast 20% vassle
4. Protein pulver smakar bättre
5. Råa ägg kan ge salmonella
Drack råa ägg och mjölk efter träningen i början men rekomenderar proteinpulver, det är inte så mycket dyrare än om man ska dricka ägg o mjölk efter varje pass ;)
3. Där finns de saker som man kan ändra på, typ när du tar de, hur du ätit innan, vad du behöver för protein osv. Men i de stora hela rätt.
4. Inte alltid, Whey 80..... :roll:
5. Köper du Svenska ägg så är dock chansen minimal, och det är en chans som jag tror de flesta skulle ta.
Whey 80 smakar kanske inte så jävla bra men fortfarande goare än råa ägg blandat med mjölk, minns den slimiga konsistensen FYFAN.......

tycker själv att whey 80 smakar helt okej jämfört med andra saker jag provat, i början smakar det skitskumt men iallafall jag vande mig vid smaken efter ett par portioner, ja kör banan och choklad( choklad är godast enligt mig)
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

Någon som testat fitnessgurus proteinpulver? Det smakar verkligen exakt det som står på förpackningen!:) Vet dock inte hur bra och dyrt det är, fick gratisprov i body :P
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Landsten skrev: Kommer aldrig finnas ett program där någon muskel inte påverkar någon annan, de handla bara vilka man vill ha mer/mindre fokus på
Du kan göra ett program där du inte får några märkbara effekter av att du påverkar "fel" muskler.
Sedan så beror mycket på utförande och övningar också. Basövningar träffar många muskler med "fokus" på några få. Medans isolationsövningar, träffar 1-4 muskler beroende på utförande. Vilket sällan resulterar i att du anstränger någon utomstående muskel något nämnvärt.

Ett väldigt enkelt schema är.

Mån: Bröst, bicep, Axlar.

Ons. Ben, Mage. (Vader inräknat)

Fre. Rygg, tricep.


Väldigt enkelt schema, där inga muskler tränas direkt efter varandra på ett sådant sätt som kan påverka träningen.

Om du inte är säker snälla säg inte något sånt.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

MrAndersson skrev:
DEA!! skrev:Nytt år och nya mål med träningen, behöver er hjälp.

Jag väger i dagsläget lite över 100kg, vill väga mellan 95-100kg men bli mer fast i hullet.
Behöver hjälp med träningsschema. (Tränar mån, tis, ,tor, fre) kan inte träna triceps och bröst samma pass.

Tips på nyttig frukost man kan ha med till jobbet?
Övningar som ger mest?
Upplägg? Reps? Set?

Vill alltså få en fastare kropp utan att tappa allt för mycket vikt.
Sluta absolut INTE med frukosten. Så länge du äter en bra frukost så finns de ingen anledning till och sluta med den.

Är det endast Bröst & Tricep du inte "kan" träna tillsammans? Eller är de andra muskelgrupper också?
Några tips på hur jag ska köra övningarn? Set reps? :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Landsten
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 11 september 2012, 12:26

Inlägg av Landsten »

MrAndersson skrev:
Landsten skrev: Kommer aldrig finnas ett program där någon muskel inte påverkar någon annan, de handla bara vilka man vill ha mer/mindre fokus på
Du kan göra ett program där du inte får några märkbara effekter av att du påverkar "fel" muskler.
Sedan så beror mycket på utförande och övningar också. Basövningar träffar många muskler med "fokus" på några få. Medans isolationsövningar, träffar 1-4 muskler beroende på utförande. Vilket sällan resulterar i att du anstränger någon utomstående muskel något nämnvärt.

Ett väldigt enkelt schema är.

Mån: Bröst, bicep, Axlar.

Ons. Ben, Mage. (Vader inräknat)

Fre. Rygg, tricep.


Väldigt enkelt schema, där inga muskler tränas direkt efter varandra på ett sådant sätt som kan påverka träningen.

Om du inte är säker snälla säg inte något sånt.
Så att du menar att bröst inte påverkar axlar och vice versa?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Landsten skrev: Så att du menar att bröst inte påverkar axlar och vice versa?
Jo absolut, i någon större utsträckning som påverkar din styrka? Inte direkt. Beror dock helt på hur du lägger upp de och övningar som sagt.
T.ex. bänkpress/hantelpress ger mycket belastning på axlarna, medans pullovers eller cabelcross nästan inte ger någonting.
Samma sak på axlarna, militärpress belastar bröst väldigt mycket, medans sidolyft inte belastar bröst alls.

Det är klart musklerna alltid kommer påverka varandra.

Men att du inte ska kunna göra ett schema som inte påverkar andra muskler är bullshit. T.ex. mitt schema kör du Axlar o bröst tillsammans.
Du kan även köra dom olika dagar, dock med vila emellan och du kommer inte märka någon skillnad.
DEA!! skrev: Några tips på hur jag ska köra övningarn? Set reps? :)
Fokus på tunga basövningar.

Kör såhär.

Måndag: Bröst, Bicep.

Ons: Ben Mage.

Tors: Axlar.

Lör: Rygg, Tricep.

Då börjar du varje pass med basövningar. Bänkpress, Böj, Militärpress, Mark. Börja värma upp några sätt lätt vikt och högrep, sedan på med mer vikt och minska repsen.
Du ska köra 4-6 set med arbetsvikten, då med 3-6 reps.

Efter detta så "avslutar" du passet med isolationsövningar. T.ex. benspark, Cabelcross, Curl, Sidolyft, Pushdowns osv.

Beroende på vad du känner att du behöver utveckla. Tycker du att bicep inte hänger med, då kör du några fler set med bicep isolationsövningar på detta passet.
Isolationsövningarna ska du då köra 4-5 set med 8-12 reps i varje set. Med en medelvikt.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Landsten
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 11 september 2012, 12:26

Inlägg av Landsten »

MrAndersson skrev:
Landsten skrev: Så att du menar att bröst inte påverkar axlar och vice versa?
Jo absolut, i någon större utsträckning som påverkar din styrka? Inte direkt. Beror dock helt på hur du lägger upp de och övningar som sagt.
T.ex. bänkpress/hantelpress ger mycket belastning på axlarna, medans pullovers eller cabelcross nästan inte ger någonting.
Samma sak på axlarna, militärpress belastar bröst väldigt mycket, medans sidolyft inte belastar bröst alls.

Det är klart musklerna alltid kommer påverka varandra.

Men att du inte ska kunna göra ett schema som inte påverkar andra muskler är bullshit. T.ex. mitt schema kör du Axlar o bröst tillsammans.
Du kan även köra dom olika dagar, dock med vila emellan och du kommer inte märka någon skillnad.
Saken från början var att folk gnällde på att biceps skulle sabba för rygg dagen efter och sån skit. Då sa ja att om man köttar på ordentligt så kommer de någongång va så att en muskel kommer att påverka en annan, vilket du också säger? Då förstår ja inte va du gnabbar för?
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Någon söt illaluktande moppe rider som vill hjälpa mig med ett schema

har kört lite då och då i en månad nu men vill köra lite seriösare nu :D

Gymmar Måndagar Onsdagar och Fredagar, vad ska jag köra och på vilken dag? och borde jag springa typ lite varje dag jag inte tränar? är halvfet nu och väger 70kg :D
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Landsten skrev: Saken från början var att folk gnällde på att biceps skulle sabba för rygg dagen efter och sån skit. Då sa ja att om man köttar på ordentligt så kommer de någongång va så att en muskel kommer att påverka en annan, vilket du också säger? Då förstår ja inte va du gnabbar för?
Du sa att du aldrig skulle kunna göra ett schema där muskler aldrig påverkar varandra. Vilket inte stämmer. Jag visade ett väldigt lätt schema där dock bröst och axlar körs på samma schema.¨
Men ska man vara sån så funkar.

Mån: Bröst, Rygg.
Tis: Mage, Vader.
Ons:Axlar, Tricep
Fre. Lår, Bicep.

Då kommer musklerna alltid vara utvilade och kommer inte påverka varandra negativt.

Men detta är däremot bullshit.
Kommer aldrig finnas ett program där någon muskel inte påverkar någon annan, de handla bara vilka man vill ha mer/mindre fokus på.

Vilket jag förklarade och du var tvungen och ta en diskussion om.

Fö. så får du gärna lägg upp filmen på dina fulldjups benpressar på 540kg eller vad de nu var.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Landsten
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 11 september 2012, 12:26

Inlägg av Landsten »

MrAndersson skrev:
Landsten skrev: Saken från början var att folk gnällde på att biceps skulle sabba för rygg dagen efter och sån skit. Då sa ja att om man köttar på ordentligt så kommer de någongång va så att en muskel kommer att påverka en annan, vilket du också säger? Då förstår ja inte va du gnabbar för?
Du sa att du aldrig skulle kunna göra ett schema där muskler aldrig påverkar varandra. Vilket inte stämmer. Jag visade ett väldigt lätt schema där dock bröst och axlar körs på samma schema.¨
Men ska man vara sån så funkar.

Mån: Bröst, Rygg.
Tis: Mage, Vader.
Ons:Axlar, Tricep
Fre. Lår, Bicep.

Då kommer musklerna alltid vara utvilade och kommer inte påverka varandra negativt.

Men detta är däremot bullshit.
Kommer aldrig finnas ett program där någon muskel inte påverkar någon annan, de handla bara vilka man vill ha mer/mindre fokus på.

Vilket jag förklarade och du var tvungen och ta en diskussion om.

Fö. så får du gärna lägg upp filmen på dina fulldjups benpressar på 540kg eller vad de nu var.


Där bommar du igen.. Axlar triceps påverkar ju varandra i pressar..
Om jag kör ben och någon som kan filma är med så ska du få din film
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Landsten skrev:
MrAndersson skrev:
Landsten skrev: Saken från början var att folk gnällde på att biceps skulle sabba för rygg dagen efter och sån skit. Då sa ja att om man köttar på ordentligt så kommer de någongång va så att en muskel kommer att påverka en annan, vilket du också säger? Då förstår ja inte va du gnabbar för?
Du sa att du aldrig skulle kunna göra ett schema där muskler aldrig påverkar varandra. Vilket inte stämmer. Jag visade ett väldigt lätt schema där dock bröst och axlar körs på samma schema.¨
Men ska man vara sån så funkar.

Mån: Bröst, Rygg.
Tis: Mage, Vader.
Ons:Axlar, Tricep
Fre. Lår, Bicep.

Då kommer musklerna alltid vara utvilade och kommer inte påverka varandra negativt.

Men detta är däremot bullshit.
Kommer aldrig finnas ett program där någon muskel inte påverkar någon annan, de handla bara vilka man vill ha mer/mindre fokus på.

Vilket jag förklarade och du var tvungen och ta en diskussion om.

Fö. så får du gärna lägg upp filmen på dina fulldjups benpressar på 540kg eller vad de nu var.


Där bommar du igen.. Axlar triceps påverkar ju varandra i pressar..
Om jag kör ben och någon som kan filma är med så ska du få din film
Citerar mig själv. "Sedan så beror mycket på utförande och övningar också."

Jag själv t.ex. kör nästan aldrig några pressövningar för axlar, endast när jag märker att jag inte ökar i bänken eller har en period där jag fokuserar mer på styrka än massa.

Såvitt jag vet så tar inte frontlyft, sidolyft eller kabellyft något på tricep.

Lägg kameran bredvid maskinen och filma.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

MrAndersson skrev:
Landsten skrev:
MrAndersson skrev: Du sa att du aldrig skulle kunna göra ett schema där muskler aldrig påverkar varandra. Vilket inte stämmer. Jag visade ett väldigt lätt schema där dock bröst och axlar körs på samma schema.¨
Men ska man vara sån så funkar.

Mån: Bröst, Rygg.
Tis: Mage, Vader.
Ons:Axlar, Tricep
Fre. Lår, Bicep.

Då kommer musklerna alltid vara utvilade och kommer inte påverka varandra negativt.

Men detta är däremot bullshit.
Kommer aldrig finnas ett program där någon muskel inte påverkar någon annan, de handla bara vilka man vill ha mer/mindre fokus på.

Vilket jag förklarade och du var tvungen och ta en diskussion om.

Fö. så får du gärna lägg upp filmen på dina fulldjups benpressar på 540kg eller vad de nu var.


Där bommar du igen.. Axlar triceps påverkar ju varandra i pressar..
Om jag kör ben och någon som kan filma är med så ska du få din film
Citerar mig själv. "Sedan så beror mycket på utförande och övningar också."

Jag själv t.ex. kör nästan aldrig några pressövningar för axlar, endast när jag märker att jag inte ökar i bänken eller har en period där jag fokuserar mer på styrka än massa.

Såvitt jag vet så tar inte frontlyft, sidolyft eller kabellyft något på tricep.

Lägg kameran bredvid maskinen och filma.
Här är ett ''schema'' till som inte påverkar o bla bla bla vafan
Dag 1 Bröst
Dag 2 Rygg
Dag 3 axlar, mage
Dag 4 Restay
Dag 5 armar
Dag 6 ben, mage
Sen händer det även att det åker in vilodagar lite här och där.
Och om man t.ex kör axlar med pressar o triceps efter skade inte vara någon fara eftersom det är på samma pass, men man kanske inte får ut fullt av triceps dock :P
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Rygg brukar ge axlar rätt bra med stryk ;)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

MrAndersson skrev:Rygg brukar ge axlar rätt bra med stryk ;)
Beror ju som sagt på vilka övningar och hur hårt osv man kör ;)
Sen så brukar det ofta hamna en vilodag emellan men känner jag att jag klarar köra axlar efter så kör jag det :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

laxfanskap skrev:
MrAndersson skrev:Rygg brukar ge axlar rätt bra med stryk ;)
Beror ju som sagt på vilka övningar och hur hårt osv man kör ;)
Sen så brukar det ofta hamna en vilodag emellan men känner jag att jag klarar köra axlar efter så kör jag det :)
Skrev brukar! ;) För och få en schysst rygg så vill du ju får med lite övningar för djup, vilket oftast är någon typ av rodd. Dessa brukar ge rätt bra med stryk mot axlarna! Kan faktiskt inte komma på någon övning för och ge ett bra djup som inte träffar axlarna rätt fint.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Måste fråga varför 100% Whey Gold Standard är så mycket dyrare än whey 80? Ungefär samma proteinmängd/100g?
Varför rekommenderas den? Betalar ju inte nästan det dubbla :P
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:Måste fråga varför 100% Whey Gold Standard är så mycket dyrare än whey 80? Ungefär samma proteinmängd/100g?
Varför rekommenderas den? Betalar ju inte nästan det dubbla :P
Dyrare tillverkning, mer kolhydrater, högre kvalitet över lag, har för mig att 100% innehåller mer aminosyror, godare smak, bättre löslighet. Tänker man bara på proteinet så ingen överdriven skillnad. Lite finare protein i 100% dock.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Är det värt dom extra kronorna? :)
Ska testa extreme milk chocolate idag (första gången).
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:Är det värt dom extra kronorna? :)
Ska testa extreme milk chocolate idag (första gången).
Om du har pengarna till de så tycker jag absolut de! Kör på den själv, smaken är underbar! Tycker även att sötsuget minskar av den, då den är rätt söt också.
Om den har någon inverkan på träningen gentemot whey 80, nja lite! Aminosyrorna gör ju lite. Kanske dock att den är så god så du tränar oftare för o dricka den, eller tar en till shake av den när du blir sugen på t.ex. Oboy. Har gjort de själv...

Tror inte du blir besviken på smaken o konsistensen, återkom ikväll!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

jag tog ju bara en skopa (som det står) och anigen för mycket vatten, så den blev lite klen! Men den var underbart god! Den var väldigt lättlöslig och blev inte tjockare än vattnet i princip. Så jag är inne på din linje! Det finns en liknande kaseinprodukt va? :)

körde även första dagen med X-tend idag och tyckte att jag kände mig piggare på gymmet och var mer glad åt att träna. Givetvis kanske det bara var en engångsförseelse, så ska inte ge 10/10 efter ett intag.

Gick väldigt bra i bänken idag med, äntligen! 100x5 3 bröstpass i rad!
körde även 4 på 105kg, känns som att platån närmar sig sitt slut och att man kan börja öka igen! Men ska inte säga för mycket :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:jag tog ju bara en skopa (som det står) och anigen för mycket vatten, så den blev lite klen! Men den var underbart god! Den var väldigt lättlöslig och blev inte tjockare än vattnet i princip. Så jag är inne på din linje! Det finns en liknande kaseinprodukt va? :)

körde även första dagen med X-tend idag och tyckte att jag kände mig piggare på gymmet och var mer glad åt att träna. Givetvis kanske det bara var en engångsförseelse, så ska inte ge 10/10 efter ett intag.

Gick väldigt bra i bänken idag med, äntligen! 100x5 3 bröstpass i rad!
körde även 4 på 105kg, känns som att platån närmar sig sitt slut och att man kan börja öka igen! Men ska inte säga för mycket :wink:
Mycket godare om du blandar med lite mindre vatten, då blir den mer åt milkshake hållet. Alldeles underbar.
Hur menar du med liknande kaseinprodukt? Samma märke, eller liknande smak/konsistens?

Alltid härligt och klara platåer, inga dåliga vikter häller! :twisted:
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Tjena på er! Ni verkar vara så kunniga om alla koster hit och dit så kan väll passa på att ställa en fråga här ;)


Jag är väldigt okunnig när de kommer till protein-drycker men har nu kört på en ett tag som min morsa tyckte var okej (hon är imot protein drycker då det kan finnas massa skit i vissa) men denna tyckte hon är okej :) tror den heter gainer explosion. Hon fråga någon i en såndär hälsobutik om hur jag var samt mina mål och då skulle denna vara bra.

Men undrar om det finns någon som är bättre men även "safe" mot massa skit ämnen.
jag är smal och har inget hull/fett eller va man säger. Mest muskler men är ingen direkt biff ;) (tror ni förstår hur jag ser ut)

Det jag vill att protein drycken ska hjälpa till med är ju såklart att få synligare/större muskler :) Alltså behöver ingen som hjälper med att få bort fett utan skulle snarare behöva en som även ger lite fett ;)

Eller är det bästa bara att fortsätta på denna samt att typ dricka mycket mjölk om dagarna, alltså röd mjölk :) ?

Mvh Malte
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

tetesnubben skrev:Tjena på er! Ni verkar vara så kunniga om alla koster hit och dit så kan väll passa på att ställa en fråga här ;)


Jag är väldigt okunnig när de kommer till protein-drycker men har nu kört på en ett tag som min morsa tyckte var okej (hon är imot protein drycker då det kan finnas massa skit i vissa) men denna tyckte hon är okej :) tror den heter gainer explosion. Hon fråga någon i en såndär hälsobutik om hur jag var samt mina mål och då skulle denna vara bra.

Men undrar om det finns någon som är bättre men även "safe" mot massa skit ämnen.
jag är smal och har inget hull/fett eller va man säger. Mest muskler men är ingen direkt biff ;) (tror ni förstår hur jag ser ut)

Det jag vill att protein drycken ska hjälpa till med är ju såklart att få synligare/större muskler :) Alltså behöver ingen som hjälper med att få bort fett utan skulle snarare behöva en som även ger lite fett ;)

Eller är det bästa bara att fortsätta på denna samt att typ dricka mycket mjölk om dagarna, alltså röd mjölk :) ?

Mvh Malte
Kroppen fungerar ju så att man har en grund på hur många kalorier du ska få i dig per dag för att hålla dig på din vikt osv. går du över så växer du och går du under så blir du mindre. ganska enkelt.

protein är kroppens "byggstenar" så om du tränar så förstör du muskeln och då ska du ha mycket protein för det är det som bygger upp det igen :) så du pajjar muskeln och så växer den ihop större sen helt enkelt. Protein ska du ha för att få större muskler när du tränar. i en gainer som du köpt så antar jag att det är mycket kolhydrater i som är energin du får i dig.

så för att kunna få större muskler så behövs protein och för att ORKA lyfta tungt så måste du ha i dig kolhydrater. fett måste vara med på ett hörn med i lagom mängder. man dricker ju proteinshakes för att man inte fått i sig tillräckligt med protein under dagen. en gainer tar man för att kunna lyfta och att växa efter man har lyft :)


hoppas du fattar lite hur det fungerar :) är ganska simpelt igentligen.


så är man "smal" alltså inget fett och man vill bygga muskler så är det bara hård träning och MYCKET MAT så växer du :) en del käkar bara allt dem ser och blir starka och feta och sen jobbar för att bli av med fettet man lagt på när sommarn börjar komma :) andra går sakta men säkert fram och får inte muskler lika snabbt men blir inte lika feta och tar därför in tiden som skulle tagit för att bli av med fettet.


Är rent generellt inte någon "skit" i proteinpulvet/gainers. är ju träningskost helt enkelt. Ta och käka enkelt och försök hålla dig till mycket kött och andra proteinkällor och bra kolhydrater som ris och potatis. sen grönsaker till det ;) sen äter du MYCKET av det så ska du se att du tar fart! ta en gainer efter träningen precis så ska du se att du blir pigg och får lite muskler ;)

hoppas du fick svar! :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

tetesnubben skrev:Tjena på er! [spoiler]Ni verkar vara så kunniga om alla koster hit och dit så kan väll passa på att ställa en fråga här ;)


Jag är väldigt okunnig när de kommer till protein-drycker men har nu kört på en ett tag som min morsa tyckte var okej (hon är imot protein drycker då det kan finnas massa skit i vissa) men denna tyckte hon är okej :) tror den heter gainer explosion. Hon fråga någon i en såndär hälsobutik om hur jag var samt mina mål och då skulle denna vara bra.

Men undrar om det finns någon som är bättre men även "safe" mot massa skit ämnen.
jag är smal och har inget hull/fett eller va man säger. Mest muskler men är ingen direkt biff ;) (tror ni förstår hur jag ser ut)

Det jag vill att protein drycken ska hjälpa till med är ju såklart att få synligare/större muskler :) Alltså behöver ingen som hjälper med att få bort fett utan skulle snarare behöva en som även ger lite fett ;)

Eller är det bästa bara att fortsätta på denna samt att typ dricka mycket mjölk om dagarna, alltså röd mjölk :) ?

Mvh Malte
[/spoiler]
Tja!

Just nu har du en så kallad gainer. Gainer innehåller en övervägande mängd kolhydrater och en mindre mängd protein, som brukar intas efter styrketräning för snabbare återhämtning.
Ofta tas gainer just för viktökning. Så gainer är perfekt för dig. ¨
Den du har är dock väldigt tunn, endast ~260kcal/portion. Finns rena proteinshakes med mer kcal. Inte heller några som helst aminosyror i denna gainern.

Mitt "omdöme" angående gainern du dricker nu är: En helt okej gainer som du kan börja med, tycker dock du ska ta dubbla portioner för och öka kcal lite, även proteinet. Även ett helt okej pris, så den kan du fortsätta med om du känner för de.

Angående skit i kosttillskott så är de väldigt sällan, finns några få märken. Men en snabb googling brukar oftast ge en bra hum om hur dom ligger till.
Några märken du kan va väldigt säker på att de inte är något fusk med är Star Nutrition, Body Science, Optimum Nutrition, BMR. Om man bara ska nämna några få.

Om du bestämmer dig för och "kliva upp ett steg" och pröva en lite bättre och "tyngre" gainer tycker jag helt klart att du ska pröva Serious Mass från Optimum Nutrition. En mycket bra gainer, med mycket protein, aminosyror, kreatin och även mineraler och vitaminer. Även ett högt kcal innehåll, vilket är bra vid viktökning.
Något du dock ska se upp med är att om du kör en fullportion av denna gainern så hamnar du på 1250 kcal med vatten, lite mer med mjölk. Vilket är en stor måltid, så äter du mycket mat och kör på denna gainer så finns "risken" att du lägger på dig lite hull. Då är de bara och ta halva portioner, detta är dock inte aktuellt för tillfället.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

tetesnubben skrev:Tjena på er! Ni verkar vara så kunniga om alla koster hit och dit så kan väll passa på att ställa en fråga här ;)


Jag är väldigt okunnig när de kommer till protein-drycker men har nu kört på en ett tag som min morsa tyckte var okej (hon är imot protein drycker då det kan finnas massa skit i vissa) men denna tyckte hon är okej :) tror den heter gainer explosion. Hon fråga någon i en såndär hälsobutik om hur jag var samt mina mål och då skulle denna vara bra.

Men undrar om det finns någon som är bättre men även "safe" mot massa skit ämnen.
jag är smal och har inget hull/fett eller va man säger. Mest muskler men är ingen direkt biff ;) (tror ni förstår hur jag ser ut)

Det jag vill att protein drycken ska hjälpa till med är ju såklart att få synligare/större muskler :) Alltså behöver ingen som hjälper med att få bort fett utan skulle snarare behöva en som även ger lite fett ;)

Eller är det bästa bara att fortsätta på denna samt att typ dricka mycket mjölk om dagarna, alltså röd mjölk :) ?

Mvh Malte
Drick inte massa mjölk då det ger ökad risk till prostatacancer... Ja drack runt 3 liter mjölk varje dag tills ja läste det, nu bli det max en!
Min morsa hatar oxå att ja köper massa kosttillskott, det gör nog de flesta mammor egentligen. Ta med henne till nån gymgrossisten butik och se till att hon få snacka med säljaren, eftersom han kommer vilja sälja lär han komma med massa bra argument mot hennes kosttillskotts-hat ;)
Vill du ha en billig gainer som är bra så köp nått proteinpulver som t.ex whey 100 eller mått och maltodextrin. Kostar 150 för 4 kg eller 500 för 16kg och det är majsstärkelse så det är ingen fara. Det är mycket snabba kolhydrater i så inget du ska dricka innan du lägger dej men perfekt innan/under/efter träningen :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

MrAndersson skrev:
DEA!! skrev:jag tog ju bara en skopa (som det står) och anigen för mycket vatten, så den blev lite klen! Men den var underbart god! Den var väldigt lättlöslig och blev inte tjockare än vattnet i princip. Så jag är inne på din linje! Det finns en liknande kaseinprodukt va? :)

körde även första dagen med X-tend idag och tyckte att jag kände mig piggare på gymmet och var mer glad åt att träna. Givetvis kanske det bara var en engångsförseelse, så ska inte ge 10/10 efter ett intag.

Gick väldigt bra i bänken idag med, äntligen! 100x5 3 bröstpass i rad!
körde även 4 på 105kg, känns som att platån närmar sig sitt slut och att man kan börja öka igen! Men ska inte säga för mycket :wink:
Mycket godare om du blandar med lite mindre vatten, då blir den mer åt milkshake hållet. Alldeles underbar.
Hur menar du med liknande kaseinprodukt? Samma märke, eller liknande smak/konsistens?

Alltid härligt och klara platåer, inga dåliga vikter häller! :twisted:
Hut många skopor tar du? :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Tack så mycket för alla svaren :)

Som jag har förstått det nu så kan jag forsätta på denna jag har men äta mera. Men då menar ni väll inte bara att man ska äta mycket vid standard målen(frukost, lunch och middag) utan även att man äter typ mer mellanmål och kvällsmål etc. Altså att jag äter mycket på standard målen men även vid flera tillfällen, för det är något jag är dåligt på :roll: Men ska man äta något speciellt då? Eller är det de vanliga typ yogurt och macka ;)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

laxfanskap skrev:Ta med henne till nån gymgrossisten butik och se till att hon få snacka med säljaren, eftersom han kommer vilja sälja lär han komma med massa bra argument mot hennes kosttillskotts-hat ;)
är inte upp till honom att visa att det är bra. det är upp till henne att komma med bra argument varför det skulle vara dåligt ;)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev: Hut många skopor tar du? :)
2 skopor, och mellan 3.5-4 dl vatten!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

hur ser allas träningsprogram och kost ut? deff eller bulk?

själv äter jag mat kl 11 i skolan, och sen 17:00-20:00 äter jag igen beroende på när jag hinner, tränar efter skolan ca 15:00. försöker få bort lite fett...

nu tränar jag

1. rygg, biceps
2. ben, axlar, mage
3. bröst, tricep

har fastnat på 60kg i bänkpress, inga dundervikter men detta är även mitt första år som jag gymmar så... klarar 60kg 4 gånger men den 5 går alldrig :S
något tips på hur jag ska göra? har testat att sänka till 50 och öka med 2kg per pass tills jag kom upp till 60 men gick fortfarande bara 4 ggr.
Skriv svar