yamahadt55 skrev:tjena! tänkte kolla va ni tycker om dr 80cc till AM6,hur många hk kan man få ut osv,
Jag kör på en dr 80cc på min drac o jag har inget o gnälla över den
Är väll inte den piggaste cylindern orginal är bara botten vrid i den, men efter en portning tyckte jag min blev riktigt trevlig o sen e det ingen 80cc utan den ligger på 73,6cc
okej, 80cc är de jag vill ha, hade en kompis som körde på guss 80cc å han tycker att hans gamla 70cc gick bättre, den cylindern vill jag inte ha iaf, tycker personligen den inte är något bra en kolv till den kostar 999kr te,x.
sen såg jag ett utländsföretag som genförde dr och top performance med portar osv, så var dom identiska.var te.x nerslippat på toppen där de står top performance på dr osv , kan länka om ingen här tror mig, därför trodde jag att den dr va helt okej, men som sagt får kanske satsa på något annat då, barikit kanske är mera för pengarna då? 80cc
yamahadt55 skrev:okej, 80cc är de jag vill ha, hade en kompis som körde på guss 80cc å han tycker att hans gamla 70cc gick bättre, den cylindern vill jag inte ha iaf, tycker personligen den inte är något bra en kolv till den kostar 999kr te,x.
sen såg jag ett utländsföretag som genförde dr och top performance med portar osv, så var dom identiska.var te.x nerslippat på toppen där de står top performance på dr osv , kan länka om ingen här tror mig, därför trodde jag att den dr va helt okej, men som sagt får kanske satsa på något annat då, barikit kanske är mera för pengarna då? 80cc
dr e helt okej finns inga direkta 80cc till AM6 med 50mm kolv o 39mm slaglängd hamnar man på 76cc något xD
Har en liten skall kliare här.
Har tänkt att införskaffa mig en Malossi Mhr Team cylinder och har surfat runt på internet och läst lite om den men där står det typ bara massa negativt om den.
typ att pr3 piskar skiten ur den i både kvalité och HK! är det sant? jag har hört att Team cylindern ska va grym på typ allt. sen undrar jag också om mit voca rör kommer lira bra med den cylindern? alltså kommer effekt kurvan komma ungefär samtidigt på dom två för jag har för mig att team cylindern har register mellan 9-13/13 och mitt voca rör har den effekt kurvan också så det borde gå bra ihop!
ja jag har hört det jag med men varför hör man så mycket negativt om cylindern också för man tycker ju att det inte kan vara så stor skillnad på uppfattning från person till person lixom
Hallå! Jag tänkte bara fråga hur bra det blir att ha en 70cc cylinder tillsammans med ett urpluggat original rör? Låter det mer än med original cylindern? Hur mycket större effektskillnad blir det?
När man bytt cylinder till 70cc, ''MÅSTE'' man köra 500km på 3/4 gas?
Eller räcker det att man typ kör kanske 20mil 3/4 gas istället för 50mil? Eller kommer den skära då?
Söker ett MK ProRace underliggande/Yasuni R2. hör av er i PM ifall ni har ett till salu :
DerbiiHädda skrev:När man bytt cylinder till 70cc, ''MÅSTE'' man köra 500km på 3/4 gas?
Eller räcker det att man typ kör kanske 20mil 3/4 gas istället för 50mil? Eller kommer den skära då?
ställ in den rätt! sen låter du den bli varm för att sedan köra så här
DerbiiHädda skrev:När man bytt cylinder till 70cc, ''MÅSTE'' man köra 500km på 3/4 gas?
Eller räcker det att man typ kör kanske 20mil 3/4 gas istället för 50mil? Eller kommer den skära då?
ställ in den rätt! sen låter du den bli varm för att sedan köra så här
DerbiiHädda skrev:När man bytt cylinder till 70cc, ''MÅSTE'' man köra 500km på 3/4 gas?
Eller räcker det att man typ kör kanske 20mil 3/4 gas istället för 50mil? Eller kommer den skära då?
ställ in den rätt! sen låter du den bli varm för att sedan köra så här
sådär körde jag in min,läckte tjuvluft där då man drog på fullgas därför körde ja rätt lugnt :/ på detta videoklipp hade ja orginal fögg å urpluggat å airsal 73cc numera 21mm å gianelli
Ska köpa 60- 70cc i vinter till min mt5a och undrar vilken cylinder jag ska ha?
Det som sitter på nu är 16mm förgasare, sportluft och ett dåligt jamacol rör, jag vill att den ska gå i typ 55-60km/h
båda är prisvärda och bra. Välj själv. Jag gillar pr saker mer. Men vad för rör har du? Har du ett pr rör så kör pr cylinder:3
Har just nu ett gianelli 2t, men det vet jag att det inte kommer funka alls till någon av dem utan jag tänkte skaffa ett nytt rör eftersom jag tänkte köpa 70cc å större förgasare osv, har tyvärr inte hittar något pr rör till min model (drd pro) :/ annars har jag kikat på yasuni r3 å r2 rören..
Linole skrev:Hur mycket starkare blir moppen med Hebo manston 50cc sport?
inte mycket med 50 sport, frågan är om du märker skillnad
typ en airsal sport är ju sågott som en orginalcylle, inte någon skillnad direkt, en Hebo borde väll ha något bättre portar?
dock så ger säkert en portad org cylinder mer.
har börjat sökt runt lite efter 70cc dom senaste veckorna, och i går så hittade jag metrakit pro race 3 som verkar vara en cp go cylinder men det är ju det där äckliga aliminium cylindern funkar den bra eller? + att det står att det är sillikonkarbon i cylinderloppet så funkar den här bra inte något skit som skär efter 10mil, eller är det mer värt att köpa en gjutjärn?
förstår inte riktigt ditt resunemang..
varför skulle något bolag någonsin göra cyllar som dom vet bara håller 10 mil? ingen skulle ju lägga ut pengar på dessa då?
Persson97 skrev:förstår inte riktigt ditt resunemang..
varför skulle något bolag någonsin göra cyllar som dom vet bara håller 10 mil? ingen skulle ju lägga ut pengar på dessa då?
Det jag menade var om dom håller med lite hårdare inkörning?