Puch maxi skyddsgrej

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Puch maxi skyddsgrej

Inlägg av oggew2 »

Tjena! :)
Har lite problem med min maxi, egentligen 2 grejer...
Den första är en skydds sak som sitter ungefär vid kedjan så den inte ska slå emot ramen

Bild
Och som ni ser sitter det en sak som jag kallar plopp där i och håller emot så inte själva skyddet hoppar av... Och ploppen vill inte lossna hur jag än gör, har lyckats förstöra den på kanterna med en tång, hur tycker ni jag ska göra?
Bild

Sen sitter det popnitar på ett ställe, bästa sättat att få bort dom är att borra eller?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

popnitar borrar man alltid bort, försöker du slita bort dom så förstör du bara något..

första frågan vet jag inte..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

Persson97 skrev:popnitar borrar man alltid bort, försöker du slita bort dom så förstör du bara något..

första frågan vet jag inte..
Asså ska man bara hitta en som passar och borra i hålet?
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 2 juni 2008, 11:36

Inlägg av psykopatrik »

När du skall borra bort en popnit så använd ett större borr än vad själva niten är, skulle tro att om du använder ett 6 mm borr och borrar försiktigt så att bara själva nitskallen går av så blir det bra sedan ser du hur stor själva niten är och använder ett lika stort bor.

Den där grejen som du kallar för plupp är inte det lagringen till svingen, den är typiskt bra att ha annars får du glapp i svingen.

För att ta bort den så får du knacka med en lång dorn inifrån så att den trillar ut men var försiktig jag har för nig att den är gjord av hårdplast så den går sönder ganska lätt.
Skriv svar