Ryobi verktyg

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
John Westerlund
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 7 september 2013, 22:27

Ryobi verktyg

Inlägg av John Westerlund »

Tjena!
Knäckte härom dan av skruven som håller fast chuken på min Makita borrmaskin. Så ja tänkt att man sku köpa nytt, mest med tanke på att Makitan hade vanligt Ni-cd batteri. så ja tänkte om man sku köpa en Ryobi skruvdragare och en Ryobi mutterknackare.
Nån som vet om de e bra grejjer? Far min har en Ryobi skruvdragare på 18 volt o den e både han o ja nöjd me så ja tror att ja köper nå liknande.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Jag har en Ryobi borrmaskin/skruvdragare som jag är skitnöjd med. Kvalitén känns riktigt bra och den har klarat allt jag utsatt den för i två års tid iallafall.

Visst det är ingen bosch direkt men för priset så är ryobi typ oslagbara :)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Tuta skrev:Jag har en Ryobi borrmaskin/skruvdragare som jag är skitnöjd med. Kvalitén känns riktigt bra och den har klarat allt jag utsatt den för i två års tid iallafall.

Visst det är ingen bosch direkt men för priset så är ryobi typ oslagbara :)
gämför inte med bosch, bosch skruvdragare är rena skräpet. jag är ingen som använder den ofta eller så, men likförbannat så har jag förbrukat 3st bosch på 3 år(fick nya på garantin). chucken blir glapp jättefort på dom.

vill du ha en kanonmaskin så ska du köpa en flex. haft min nu i nått år och kan verkligen inte klaga på nåt. visst, dom kostar lite mera (ca 2700+moms för min modell) men kvaliten är jävligt bra. robust, bra batteritid, extremt stark, bra chuck och dessutom snabbkopplingar till en 90 graders vinkelväxel som går att sätta åt all håll när det är trångt. dessutom 3 års garanti.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Jag har inte haft någon bosch själv men vi skruva ihop en flotte med en bosch 24v maskin och den var fanimig grym. Och många år gammal :roll: 24v har väl inte ens sålts på ett par år
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Haft samma bosch i 5år + så att kalla det skit vette fan..
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Personligen tycker jag makita är bra grejer! Farsan säljer väldigt mycket makita, vilket resulterat i att vi har en Ficklampa14,4V, 14,4 mutterdragare, skruvdragare, och lite övrig skit!

Erfarenheten av ryobi är lite blandad, känns lite plastig och lågkvalitet, iallafall dom jag känt på. Men användandet av dom fungerar. Om du får dom billigt kör på!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Bäst av allt är ändå Milwaukee. Kostar sjukt mycket men de är uppbyggda på ett helt annat sätt en alla andra skruvdragare så man kan slå dem i betonggolv utan skråmor. Sjukt bra batteritid och vridstarka som bara den. Används endast såna vid jobbetpga ovan nämnda orsaker.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
John Westerlund
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 7 september 2013, 22:27

Inlägg av John Westerlund »

TheFlyingFin skrev:Bäst av allt är ändå Milwaukee. Kostar sjukt mycket men de är uppbyggda på ett helt annat sätt en alla andra skruvdragare så man kan slå dem i betonggolv utan skråmor. Sjukt bra batteritid och vridstarka som bara den. Används endast såna vid jobbetpga ovan nämnda orsaker.
Nog för att ja e våldsam av mig, men o slå sin egen skruvdragare i backen... Så förbannad kommer jag nog aldrig o bli...
Min far jobbade med ett par Milwaukee apparater förr o han tyckt att dom var värdelösa. Efter två års användning med ca. 1 timme per dag blev batteriet helt geggigt, orkade ingenting. Dessutom kostar dom ju 4x så mkt som en Ryobi inkl batteri. Så ja tror hellre att ja köper en Ryobi o använder den i fem år tills den pangar o köper en ny då.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

MrAndersson skrev:Personligen tycker jag makita är bra grejer! Farsan säljer väldigt mycket makita, vilket resulterat i att vi har en Ficklampa14,4V, 14,4 mutterdragare, skruvdragare, och lite övrig skit!

Erfarenheten av ryobi är lite blandad, känns lite plastig och lågkvalitet, iallafall dom jag känt på. Men användandet av dom fungerar. Om du får dom billigt kör på!
makkita är bra, men deras batterier är kassa. enormt dålig batteritid.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

kallepalle skrev:
MrAndersson skrev:Personligen tycker jag makita är bra grejer! Farsan säljer väldigt mycket makita, vilket resulterat i att vi har en Ficklampa14,4V, 14,4 mutterdragare, skruvdragare, och lite övrig skit!

Erfarenheten av ryobi är lite blandad, känns lite plastig och lågkvalitet, iallafall dom jag känt på. Men användandet av dom fungerar. Om du får dom billigt kör på!
makkita är bra, men deras batterier är kassa. enormt dålig batteritid.
Kan vara möjligt, aldrig märkt av detta isåfall! Har 4 batterier, så de finns alltid 1 som är laddat. Laddar ju även på 20-30 min så.
Räckte dock till och bygga en hel altan under en hel dag. ;)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 384
Blev medlem: 11 februari 2010, 20:44
Ort: billdal
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

ryobi är riktigt bra för det billiga priset. martin timell på äntligen hemma använnder dem ju med ;) vet snickare sim använder dem med. funkar skitbra. bra batteritid med
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

MrAndersson skrev:
kallepalle skrev:
MrAndersson skrev:Personligen tycker jag makita är bra grejer! Farsan säljer väldigt mycket makita, vilket resulterat i att vi har en Ficklampa14,4V, 14,4 mutterdragare, skruvdragare, och lite övrig skit!

Erfarenheten av ryobi är lite blandad, känns lite plastig och lågkvalitet, iallafall dom jag känt på. Men användandet av dom fungerar. Om du får dom billigt kör på!
makkita är bra, men deras batterier är kassa. enormt dålig batteritid.
Kan vara möjligt, aldrig märkt av detta isåfall! Har 4 batterier, så de finns alltid 1 som är laddat. Laddar ju även på 20-30 min så.
Räckte dock till och bygga en hel altan under en hel dag. ;)
Vi skruvade en 70m2 altan plus räcken och underrede på 2 batterier ;) 18v 3.4A. Milwaukee FTW! Enda nackdelen är priset och det faktum att efter 3år är batterierna helt slut, och de kostar typ 200€ per batteri.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

för att gå emot mängden så kan jag väll säga att min einhell fungerat skitbra.. :roll:

rätt bra batteritid, haft den i 3 år ca och känns som ny fortfarande, dock lite slö om ni frågar mig :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
John Westerlund
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 7 september 2013, 22:27

Inlägg av John Westerlund »

hahaha Einhell xD dagens skämt!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

John Westerlund skrev:hahaha Einhell xD dagens skämt!
tyck vad du vill, men får dessa gratis för att kusinens farsa säljer dom och dom har faktiskt fungerat bra.
Användarens profilbild
jespersallvik
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 5 januari 2013, 11:52

Inlägg av jespersallvik »

det finns olika bosch maskiner, antingen dem blå eller dem gröna.
Gröna= hemmafixarn
Blå= "proffs"

annars tycker jag att festtool är bra med snabbfäste men jävligt dyr sen andvänder jag också hitatchi som jag också tycker är en bra maskin, men det beror ju helt på vad man ska ha den till. rörmockare använder offtast millwake. då den är tålig. det är också en fin maskin.
duke 125 leovince, om någon har en billig slider till salu så pm:a mig,kanske intriserad
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Kör med Hilti både i skolan och på jobbet, kanonmaskiner, aldrig vart med om en bättre skruvdragare. Har ingen direkt koll på priset men kan tänka mig att det är dyrt...
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

dewalt ofc

Smidig, jävligt stark och bra batteri
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar