Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

Blir o börja med marklyft igen efter ett långt uppehåll. Körde iallafall 5x5 på 110, hade tänkt att komma över 140kg. Kör även med ny teknik nu, hoppas det funkar :lol:
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

MrAndersson skrev:
joar skrev:Hörrni, vet nån här (vill inte ha något svar som ni bara spekulerat kring...) som vet om de finns något kosttillskott/ pulver/ vad som helst, som stärker muskelfästen och förhindrar muskelknutar, eller om de ens finns?

MvH
Tolka nu inte mitt svar som oseriöst bara.

Muskelknutor finns ju ingen direkt forskning på, inte heller något behandling. Men det är rekommenderat att massera eller "trycka" bort som. Anledningen till att de uppkommer är att musklerna spänner sig, ofrivillig. En orkas till detta är ofta stress. Är du stressad?
Detta är delen som kan tolkas som oseriöst. Något jag vet ska funka mot stress (trotts att jag inte provat) är cannabis. De har en mycket känd effekt som är just avslappning. Inte något jag rekommenderar dock.
Försök ta reda på anledningen till dina muskelknutor. Återkom sedan!

Även stärka muskelfästena, jag skulle rekommendera träna, lyft lite skrot. Du ska belasta muskelfästena. Börja lättare och öka i en lagom takt. De är de bästa sättet och stärka muskelfästen och kroppen i övrigt.

Dock så är jag väldigt säker på att de inte finns några kosttillskott/pulver som tar bort muskelknutor eller stärker muskelfästena. Finns kanske några som minskar stressen dock. De kan ju vara en hjälp på vägen!

Hoppas de hjälpte lite.
Tjäna Anton! Hörrö min muskel knutor får jag antagligen för att ja tränar lite för hårt och intensivt och är dålig på det där fjolliga, alltså stretch ;)

Jag har redan varit och pressa bort några i bröstmusklerna förra hösten, och började stretcha efter det, men dem/ den knutor(na) ja har nu är vid skulderbladsmusklernn, och de är inte heller de lättaste musklerna att stretcha, om inte annat väldigt tråkigt.

Aha, okej, har själv inte orkat googla ännu... :D
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

"Tränar för hårt och intensivt", de är bara något du inbillar dig! :wink:

Antar att du syftar på rhomboideus med skulderbladmuskeln?

Övre rygg är ju underbar och stretcha! Man blir så "slapp" och rörlig när man gjort de! Pröva detta. Stretcha såhär varje kväll i 1-2 veckor så ska de förmodligen förbättras eller släppa.
[spoiler]Bild
Bild[/spoiler]
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

Axel skrev:
laxfanskap skrev:känner en som klara 100 första gången han testade marklyft, ja var där så ja såg det och det va 100, den killen är inte alls stark men kör dock en jävla massa innebandy o fotboll o faggotsporter :P
tog 110kg första gången ja körde marklyft, 4 reps.. Är ingen direkt tyngd.
jode, eftersom han tog det första gången så är det inte omöjligt alls att ta 120 efter några månader, det var det jag ville framföra.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

laxfanskap skrev:
Axel skrev:
laxfanskap skrev:känner en som klara 100 första gången han testade marklyft, ja var där så ja såg det och det va 100, den killen är inte alls stark men kör dock en jävla massa innebandy o fotboll o faggotsporter :P
tog 110kg första gången ja körde marklyft, 4 reps.. Är ingen direkt tyngd.
jode, eftersom han tog det första gången så är det inte omöjligt alls att ta 120 efter några månader, det var det jag ville framföra.
Citerade nog fel. :lol:
bibapeolola
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 9 april 2013, 19:20
Ort: Stockholm

Inlägg av plankan »

Hallå gubbar!
Idag sa våran idrottslärare att det var dåligt att köra båda sidorna av till exempel arm eller ben. Vi tar arm. Han sa att om man till exempel kör biceps och triceps i samma pass kan det skapa en spänning osv och vara dåligt för musklerna eftersom man gör motsatta rörelser? Stämmer detta och är det något man behöver bry sig om? Jag kör personligen biceps och triceps som ett pass tillsammans och har inte märkt av något. Tacksam för svar.
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

plankan skrev:Hallå gubbar!
Idag sa våran idrottslärare att det var dåligt att köra båda sidorna av till exempel arm eller ben. Vi tar arm. Han sa att om man till exempel kör biceps och triceps i samma pass kan det skapa en spänning osv och vara dåligt för musklerna eftersom man gör motsatta rörelser? Stämmer detta och är det något man behöver bry sig om? Jag kör personligen biceps och triceps som ett pass tillsammans och har inte märkt av något. Tacksam för svar.
När du kör övre ryggen så ger ju nästan alla övninmgar träning i biceps också. Då brukar jag avsluta med lite extra bicepsövningar så är du hemma :)

Tvärtom så när du kör bröst tränar du också triceps (kanske inte lika mycket dock). Avslutar du bröstpasset med lite triceps så slår du två flugor i en smäll igen ;)

Att köra armpass är slöseri med tid ;) ;)

mvh broscience
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

plankan skrev:Hallå gubbar!
Idag sa våran idrottslärare att det var dåligt att köra båda sidorna av till exempel arm eller ben. Vi tar arm. Han sa att om man till exempel kör biceps och triceps i samma pass kan det skapa en spänning osv och vara dåligt för musklerna eftersom man gör motsatta rörelser? Stämmer detta och är det något man behöver bry sig om? Jag kör personligen biceps och triceps som ett pass tillsammans och har inte märkt av något. Tacksam för svar.
Inte för att vara sån men just idrottslärare brukar bara helt jävla dumma i huvet när det gäller träning.
Min lärare som även va engelsklärare visste inte va pushups va (amrhävningar), läraren trodde det var chins....
Men det ska inte skada att köra båda samma dag, jag gör så och det går skit fint. När du kör triceps så använder du ju biceps för att hålla emot o vise versa. Många bodybuilders kör ju armpass med både triceps och biceps och de flesta kör både främre och bakre lår så det ska inte vara någon fara. I både benpress och knäböj använder du både främre och bakre lår och det är dom vanligaste ben övningarna så då kommer nästan alla som kör ben skada sej -.-
vad han har fått det ifrån kan va att många inte vill överträna och kunna pumpa max på rygg, bröst, axlar men vilar du som du ska emellan så äre ingen fara :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

plankan skrev:Hallå gubbar!
Idag sa våran idrottslärare att det var dåligt att köra båda sidorna av till exempel arm eller ben. Vi tar arm. Han sa att om man till exempel kör biceps och triceps i samma pass kan det skapa en spänning osv och vara dåligt för musklerna eftersom man gör motsatta rörelser? Stämmer detta och är det något man behöver bry sig om? Jag kör personligen biceps och triceps som ett pass tillsammans och har inte märkt av något. Tacksam för svar.
Ja, de kan skapa en spänning i musklerna och kroppen i övrigt som kanske inte är att föredra. Men det ska inte vara någon fara så länge dina antagonister* inte är förkorta. Många har för korta vadmuskler eller hamstrings. Just pga att de stretchar så dåligt att de drar ihop sig.

Be din lärare att plocka fram lite fakta på de, lyckades inte leta fram någonting som stärkte de han sa på 10-15 minuters sökning. Kan inte heller påstå att jag har hört de tidigare. Har där emot hört många gånger att du vill träna antagonisterna tillsammans.


*Antagonister = En motsatt muskelgrupp till den som utför arbetet.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 515
Blev medlem: 22 september 2012, 17:27
Ort: Sollebrunn

Inlägg av SNODDAS15 »

Tjenare, undrar lite vad man tränar och vad man får ut av att simma. Typ frisim bara motionssim :)
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

SNODDAS15 skrev:Tjenare, undrar lite vad man tränar och vad man får ut av att simma. Typ frisim bara motionssim :)
Bättre syreupptagningsförmåga, starkare hjärta, vattenvana.
Skulle säga att hur mycket du tränar din kropp och vad du tränar beror på din teknik och intensitet.
Men frisim träffar tricep, bicep, lats, axlar, bålen, ben och delar av övre rygg väldigt bra vid korrekt utförande.

Simmade i 7 år, frisim var alltid nummer ett och de roligaste!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Jacke07
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 10 september 2013, 12:25

Inlägg av Jacke07 »

Ni kanske tycker det är konstigt men den ända motion jag får är när jag går till donken 3 gånger i veckan, och det är ca 200 meter från min lägenhet.. hur får ni motion? orkar snart inte ens gå till donken.. hjälp..
Derbi Senda sm 05

MetraKit Thrower
14/58

(Enl.Mätarn) 80 km/h
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Jacke07 skrev:Ni kanske tycker det är konstigt men den ända motion jag får är när jag går till donken 3 gånger i veckan, och det är ca 200 meter från min lägenhet.. hur får ni motion? orkar snart inte ens gå till donken.. hjälp..
Rör på oss, stänger av datorn/Tvspelet för någon timma eller två, går till saker istället för o ta bussen, sporta, va med polare och åk inte moppe. Inte något avancerat.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Jacke07
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 10 september 2013, 12:25

Inlägg av Jacke07 »

MrAndersson skrev:
Jacke07 skrev:Ni kanske tycker det är konstigt men den ända motion jag får är när jag går till donken 3 gånger i veckan, och det är ca 200 meter från min lägenhet.. hur får ni motion? orkar snart inte ens gå till donken.. hjälp..
Rör på oss, stänger av datorn/Tvspelet för någon timma eller två, går till saker istället för o ta bussen, sporta, va med polare och åk inte moppe. Inte något avancerat.
'

tack för tipset, om du kommer till frihamnen i sommar kan du se om jag klara det
Derbi Senda sm 05

MetraKit Thrower
14/58

(Enl.Mätarn) 80 km/h
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

Jacke07 skrev:Ni kanske tycker det är konstigt men den ända motion jag får är när jag går till donken 3 gånger i veckan, och det är ca 200 meter från min lägenhet.. hur får ni motion? orkar snart inte ens gå till donken.. hjälp..
Ja hoppas verkligen att du jobbar där och inte käkar där 3 gånger i veckan?
Jag gymmar bara och kör ingen motionsträning, har väldigt svårt att gå upp i vikt och lätt att tappa vikt så vill inte bränna onödiga kalroier nu när ja bulkar. Vet att det är dumt att inte röra på sej men jag vill gå upp i vikt som fan nu, men kommer börja springa innan sommarn när deffen börjar.
Det pinsamma är att elljusspåret ligger 50 meter från mitt hus och jag har bott här i över 2 år och kanske sprungit 10ggr där....
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

Jag vill veta om ni hade pallat med att kämpa i mer än två dagar av konstant träning och vara i rörelse jämnt med ett sådant här på hälen, i kängor.

Jag gjorde det och gnällde inte över det.
Bild

Hade jag varit en hund hade jag varit en pitbull, lika tuff, oeftergivlig och skoningslös i sättet.
Att ge upp existerar inte i min tankevärld helt enkelt och dem är kärringar som gnäller över småsaker.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Desertrat skrev:Jag vill veta om ni hade pallat med att kämpa i mer än två dagar av konstant träning och vara i rörelse jämnt med ett sådant här på hälen, i kängor.

Jag gjorde det och gnällde inte över det.
Bild

Hade jag varit en hund hade jag varit en pitbull, lika tuff, oeftergivlig och skoningslös i sättet.
Att ge upp existerar inte i min tankevärld helt enkelt och dem är kärringar som gnäller över småsaker.
Din häl håller på att ruttna bort. Någon tanke på att fixa det?
bibapeolola
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

Axel skrev:
Desertrat skrev:Jag vill veta om ni hade pallat med att kämpa i mer än två dagar av konstant träning och vara i rörelse jämnt med ett sådant här på hälen, i kängor.

Jag gjorde det och gnällde inte över det.
Bild

Hade jag varit en hund hade jag varit en pitbull, lika tuff, oeftergivlig och skoningslös i sättet.
Att ge upp existerar inte i min tankevärld helt enkelt och dem är kärringar som gnäller över småsaker.
Din häl håller på att ruttna bort. Någon tanke på att fixa det?
Under åtgärd, sådant fixar man efter att jobbet är gjort.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

[spoiler]
Desertrat skrev:
Axel skrev:
Desertrat skrev:Jag vill veta om ni hade pallat med att kämpa i mer än två dagar av konstant träning och vara i rörelse jämnt med ett sådant här på hälen, i kängor.

Jag gjorde det och gnällde inte över det.
Bild

Hade jag varit en hund hade jag varit en pitbull, lika tuff, oeftergivlig och skoningslös i sättet.
Att ge upp existerar inte i min tankevärld helt enkelt och dem är kärringar som gnäller över småsaker.
Din häl håller på att ruttna bort. Någon tanke på att fixa det?
Under åtgärd, sådant fixar man efter att jobbet är gjort.
[/spoiler]

mys :3

själv haltar man runt med en knäskada då knät bara knakade till under knäböj och vek sig :/

så på ben passet är de 2 timmar powerwalk just nu istället tills det är läkt! :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

david96 skrev:[spoiler]
Desertrat skrev:
Axel skrev: Din häl håller på att ruttna bort. Någon tanke på att fixa det?
Under åtgärd, sådant fixar man efter att jobbet är gjort.
[/spoiler]

mys :3

själv haltar man runt med en knäskada då knät bara knakade till under knäböj och vek sig :/

så på ben passet är de 2 timmar powerwalk just nu istället tills det är läkt! :)
Kämpa på väl nu! Du är snart tillbaka fit for fight.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
rrxaffe
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 augusti 2012, 13:07
Ort: jaåå

Inlägg av rrxaffe »

håller på med mm2k programme för bänkpress just nu så får se hur det blir :D
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

Desertrat skrev:Jag vill veta om ni hade pallat med att kämpa i mer än två dagar av konstant träning och vara i rörelse jämnt med ett sådant här på hälen, i kängor.

Jag gjorde det och gnällde inte över det.
Bild

Hade jag varit en hund hade jag varit en pitbull, lika tuff, oeftergivlig och skoningslös i sättet.
Att ge upp existerar inte i min tankevärld helt enkelt och dem är kärringar som gnäller över småsaker.
Har haft sprickor i handen några gånger så det vart riktigt svullet, köttat upp handen mot olika grejjer så ja haft glas i den och krossat knogar ett flertal gånger, har gymmat och använt händerna endå. Åkte skidor för några år sedan och vred knät bakåfram så har haft ont i de sen dess men jag gnäller inte. Har stukat fötterna ett 20tal gånger när jag skejtat men det är bara att resa sej upp o vänja sej vid smärtan. Har fått käken sparkad ur led när jag va liten så ibland känns det som att den går av men vafan ska jag göra åt de? bara o hålla käften. Har haft köttigare sår än de där på fötterna och jag har gått med dom i flera veckor, men inte fan gnäller jag för lite skoskav. Dedär är ingenting, har en kompis som blev knivhuggen i ett slagsmål, då kan vi snacka smärta men han gymmade samma vecka fast det gjorde ont som fan.
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

laxfanskap skrev:
Desertrat skrev:Jag vill veta om ni hade pallat med att kämpa i mer än två dagar av konstant träning och vara i rörelse jämnt med ett sådant här på hälen, i kängor.

Jag gjorde det och gnällde inte över det.
Bild

Hade jag varit en hund hade jag varit en pitbull, lika tuff, oeftergivlig och skoningslös i sättet.
Att ge upp existerar inte i min tankevärld helt enkelt och dem är kärringar som gnäller över småsaker.
Har haft sprickor i handen några gånger så det vart riktigt svullet, köttat upp handen mot olika grejjer så ja haft glas i den och krossat knogar ett flertal gånger, har gymmat och använt händerna endå. Åkte skidor för några år sedan och vred knät bakåfram så har haft ont i de sen dess men jag gnäller inte. Har stukat fötterna ett 20tal gånger när jag skejtat men det är bara att resa sej upp o vänja sej vid smärtan. Har fått käken sparkad ur led när jag va liten så ibland känns det som att den går av men vafan ska jag göra åt de? bara o hålla käften. Har haft köttigare sår än de där på fötterna och jag har gått med dom i flera veckor, men inte fan gnäller jag för lite skoskav. Dedär är ingenting, har en kompis som blev knivhuggen i ett slagsmål, då kan vi snacka smärta men han gymmade samma vecka fast det gjorde ont som fan.
+1 Håller 100% med.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Jävlar vad ni är tuffa :O bara det att ni gnäller genom att visa att ni "tål" det då ni skriver som satan om det som om de vore nåt stort. Jävla nötter
bibapeolola
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

Axel skrev:Jävlar vad ni är tuffa :O bara det att ni gnäller genom att visa att ni "tål" det då ni skriver som satan om det som om de vore nåt stort. Jävla nötter
skador är aldrig bra, men småskit är inget att gnälla över.
större skador är desto allvarligare.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

Axel skrev:Jävlar vad ni är tuffa :O bara det att ni gnäller genom att visa att ni "tål" det då ni skriver som satan om det som om de vore nåt stort. Jävla nötter
Ville inte att det skulle uppfattas så utan att ett litet skoskav inte va nått o lägga upp o fråga om folk kunde klara av :P nuff said

Är det nån som har något tips på axelrehab som man kan köra på gymmet eller hemma?
Jag körde brottning och landade på axeln och när jag tränade gjorde det ont i axeln. Nu låter det vell lite konstigt när jag just kom från en diskussion om att man ska skita i smärta men jag vill ju inte skada axeln mer. Det har blivit mycket bättre den senaste tiden men det släpper inte helt, jag har tränat lugnt och försökt att inte belasta axlarna för mycket. Det senaste har jag kunnat lägga på lite vikt igen men känns inte bra till 100 och det har känts så ett tag nu. Det är främst när jag lyfter åt sidan och framåt som det gör ont, vet inte hur jag ska beskriva var nånstans men typ framsidan och ut på sidan. Gör absolut inte lika ont som det gjorde i början men axeln håller mej tillbaka och vill kunna träna axlar ordentligt snart igen, någon som har något tips?
:?
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

laxfanskap skrev:
Desertrat skrev:Jag vill veta om ni hade pallat med att kämpa i mer än två dagar av konstant träning och vara i rörelse jämnt med ett sådant här på hälen, i kängor.

Jag gjorde det och gnällde inte över det.
Bild

Hade jag varit en hund hade jag varit en pitbull, lika tuff, oeftergivlig och skoningslös i sättet.
Att ge upp existerar inte i min tankevärld helt enkelt och dem är kärringar som gnäller över småsaker.
Har haft sprickor i handen några gånger så det vart riktigt svullet, köttat upp handen mot olika grejjer så ja haft glas i den och krossat knogar ett flertal gånger, har gymmat och använt händerna endå. Åkte skidor för några år sedan och vred knät bakåfram så har haft ont i de sen dess men jag gnäller inte. Har stukat fötterna ett 20tal gånger när jag skejtat men det är bara att resa sej upp o vänja sej vid smärtan. Har fått käken sparkad ur led när jag va liten så ibland känns det som att den går av men vafan ska jag göra åt de? bara o hålla käften. Har haft köttigare sår än de där på fötterna och jag har gått med dom i flera veckor, men inte fan gnäller jag för lite skoskav. Dedär är ingenting, har en kompis som blev knivhuggen i ett slagsmål, då kan vi snacka smärta men han gymmade samma vecka fast det gjorde ont som fan.
Ååååfan thug life aint easy
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

Ekman skrev:
laxfanskap skrev:
Desertrat skrev:Jag vill veta om ni hade pallat med att kämpa i mer än två dagar av konstant träning och vara i rörelse jämnt med ett sådant här på hälen, i kängor.

Jag gjorde det och gnällde inte över det.
Bild

Hade jag varit en hund hade jag varit en pitbull, lika tuff, oeftergivlig och skoningslös i sättet.
Att ge upp existerar inte i min tankevärld helt enkelt och dem är kärringar som gnäller över småsaker.
Har haft sprickor i handen några gånger så det vart riktigt svullet, köttat upp handen mot olika grejjer så ja haft glas i den och krossat knogar ett flertal gånger, har gymmat och använt händerna endå. Åkte skidor för några år sedan och vred knät bakåfram så har haft ont i de sen dess men jag gnäller inte. Har stukat fötterna ett 20tal gånger när jag skejtat men det är bara att resa sej upp o vänja sej vid smärtan. Har fått käken sparkad ur led när jag va liten så ibland känns det som att den går av men vafan ska jag göra åt de? bara o hålla käften. Har haft köttigare sår än de där på fötterna och jag har gått med dom i flera veckor, men inte fan gnäller jag för lite skoskav. Dedär är ingenting, har en kompis som blev knivhuggen i ett slagsmål, då kan vi snacka smärta men han gymmade samma vecka fast det gjorde ont som fan.
Ååååfan thug life aint easy
Så fort vissa anstränger en muskel lite mer så gnyr dem som småungar, det är vad jag vill säga, när musklerna värker så man bara vill gråta är det ont nog att ta det lugnare.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

Ekman skrev:
laxfanskap skrev:
Desertrat skrev:Jag vill veta om ni hade pallat med att kämpa i mer än två dagar av konstant träning och vara i rörelse jämnt med ett sådant här på hälen, i kängor.

Jag gjorde det och gnällde inte över det.
Bild

Hade jag varit en hund hade jag varit en pitbull, lika tuff, oeftergivlig och skoningslös i sättet.
Att ge upp existerar inte i min tankevärld helt enkelt och dem är kärringar som gnäller över småsaker.
Har haft sprickor i handen några gånger så det vart riktigt svullet, köttat upp handen mot olika grejjer så ja haft glas i den och krossat knogar ett flertal gånger, har gymmat och använt händerna endå. Åkte skidor för några år sedan och vred knät bakåfram så har haft ont i de sen dess men jag gnäller inte. Har stukat fötterna ett 20tal gånger när jag skejtat men det är bara att resa sej upp o vänja sej vid smärtan. Har fått käken sparkad ur led när jag va liten så ibland känns det som att den går av men vafan ska jag göra åt de? bara o hålla käften. Har haft köttigare sår än de där på fötterna och jag har gått med dom i flera veckor, men inte fan gnäller jag för lite skoskav. Dedär är ingenting, har en kompis som blev knivhuggen i ett slagsmål, då kan vi snacka smärta men han gymmade samma vecka fast det gjorde ont som fan.
Ååååfan thug life aint easy
har inte sagt att jag haft nått jävla thuglife men ville påpeka att ett sånt sår inte är nått som stör och att det finns värre.
Alex.asplund
Elmoped
Inlägg: 84
Blev medlem: 6 juli 2013, 11:03
Ort: göteborg

Inlägg av Alex.asplund »

jag e 15 bast och tränat i snart 2 år. gått ner 10 kilo på 6 månader och har även byggt upp mig minst 10 kilo på varje muskelgrupp^^ tar dock 70 i bänk nu har ett mål på 90 nästa år :lol:
stunt aerox

stage6 mk2 racing
motorforce evolution vev
19mm black racing
sportluft
stage6 pro replica
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

laxfanskap skrev:
Ekman skrev:
laxfanskap skrev: Har haft sprickor i handen några gånger så det vart riktigt svullet, köttat upp handen mot olika grejjer så ja haft glas i den och krossat knogar ett flertal gånger, har gymmat och använt händerna endå. Åkte skidor för några år sedan och vred knät bakåfram så har haft ont i de sen dess men jag gnäller inte. Har stukat fötterna ett 20tal gånger när jag skejtat men det är bara att resa sej upp o vänja sej vid smärtan. Har fått käken sparkad ur led när jag va liten så ibland känns det som att den går av men vafan ska jag göra åt de? bara o hålla käften. Har haft köttigare sår än de där på fötterna och jag har gått med dom i flera veckor, men inte fan gnäller jag för lite skoskav. Dedär är ingenting, har en kompis som blev knivhuggen i ett slagsmål, då kan vi snacka smärta men han gymmade samma vecka fast det gjorde ont som fan.
Ååååfan thug life aint easy
har inte sagt att jag haft nått jävla thuglife men ville påpeka att ett sånt sår inte är nått som stör och att det finns värre.
Jag har haft sprängda lårmuskler, så kraftiga sårskador att folk undrat hur fan man tagit sig i mål, mm.
Skador som tvingat mig att vila, ibland en månad.
Och det är inte Thuglife, det hörde till sporten.
Senast redigerad av Bullwinkle den 3 december 2013, 21:38, redigerad totalt 1 gånger.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

Alex.asplund skrev:jag e 15 bast och tränat i snart 2 år. gått ner 10 kilo på 6 månader och har även byggt upp mig minst 10 kilo på varje muskelgrupp^^ tar dock 70 i bänk nu har ett mål på 90 nästa år :lol:
Det är alltid gött med resultat :)
90 i bänk tar du lätt nästa år, de ee bara o jobba på så klarar du det :)
svennis100
Svårstartad skrothög
Inlägg: 172
Blev medlem: 14 augusti 2013, 21:19
Ort: Göteborg

Inlägg av svennis100 »

tjenare, funderar på att köpa proteinpulver, då jag ser det som ett bra komplement eftersom att det är lite svårt att få i sig ca 120g protein varje dag. Någon som köpt det tidigare? Vad gjorde ni isåfall av det? bara löste det i vätska eller gjorde ni t.ex. egna proteinbars? ge bra förslag! :D
Senast redigerad av svennis100 den 4 december 2013, 21:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

20 Situps om dagen
20 armhävningar om dagen
Gym 3 gånger i veckan

Hur låter det?
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

svennis100 skrev:tjenare, funderar på att köpa proteinpulver, då jag ser det som ett bra komplement eftersom att det är lite svårt att få i sig 200-230g protein varje dag. Någon som köpt det tidigare? Vad gjorde ni isåfall av det? bara löste det i vätska eller gjorde ni t.ex. egna proteinbars? ge bra förslag! :D
ät hälsosamt istället .
Proteinpulver är överskattat, använt det en gång.
Det var under en snabb och deffning på en för många olämplig nivå.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Skriv svar