När jag provkörde en CR 500 vintern 12-13 så fick man gasres i femman På blankis me 2cm blötsnö. Fast din far kanske har annan krassning o så kanske han inte drog på fullt..
Tack alla som följer! Ska försöka uppdatera regelbundet Nu just står det stilla p.g.a. att de har värmenypt men det löser sig nog
John Westerlund skrev:När jag provkörde en CR 500 vintern 12-13 så fick man gasres i femman På blankis me 2cm blötsnö. Fast din far kanske har annan krassning o så kanske han inte drog på fullt..
Tack alla som följer! Ska försöka uppdatera regelbundet Nu just står det stilla p.g.a. att de har värmenypt men det löser sig nog
haha, nu mytar du allt va? xD
vart enda cf jag testat har bara haft låg/högväxel.
och det är endel, farsan köpte nämligen hem dom och renoverade upp för att sedan sälja
någon femma har jag aldrig sett iallafall och gasres existerar inte ens ^^
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Ser du på bild nr.3 så saknas de en liten flisa... Enligt nåt motorcykelforum från Storbritannien så skulle kolvringen fastna i den o antingen pajja kolvringen eller gräva in i porten... Men ja tror nog ja slirar in till stan o beställer ny kolv nån dag blir billigast så.. ( haha xD )
Nu ha projektet stått stilla alltför länge! Snubben som beställde ny kolv åt mig ha ännu int fått nån kolv så ja tror att ja ska beställa nytt 70. Tänkt köpa isbil tills i vinter men snubben ja skulle köpa av såld den härom dan till nån annan. Så pengarna jag skulle ha satt på en bil kommer ja nu istället sätta på trim o pimp till projektet. Så nu kommer de en liten fråga: Eftersom ja e lite snål ( projektet kommer kosta en hel del, hittills 4k o den går int än. ) så undrar jag vilken cylinder ni tycker jag ska köpa. Finns Naraku för 1300 o en Airsal för 2000. Nån som vet om Naraku e bra eller till o me bättre än Airsal. Ha redan provat på Airsal o va relativt nöjd ( med tanke på att den kostade ''så lite''...)
Tänkte också köpa ny fögg, med tanke på att förgasaren ja använd senast hör till en annan moped. Den jag körde me är en Dellorto PHBG 21mm Racing o de gick skitbra me den. Fast kanske att ja köper en 19mm till den andra o lägger 21mm på fyrhjulingen.
Tänkte också köpa nya bakdäck p.g.a. dom gamla e snart slicks så jag kanske sätter dubbar i dom tills vintern och har dom nya på vår/ sommar/ höst. däcken kostar typ 450kr styck så 900 för två bakdäck. Btw så e däcken slanglösa så bara de int läcker från dubbarna så ska de väl gå fint.
Asddfgf4 skrev:airsal ska vara rätt slö har jag hört? :O
Jo om man jämför me cylindrar som kostar lite mer o e av lite bättre kvalite så är väl nog Airsal slött. Men jag undrade om nån vet hur stor skillnad de e på Naraku o Airsal.
Lessen o säga men nu kommer projektet stå still en stund p.g.a att jag brutit nyckelbenet :/ Shit happens! Men under tiden har ja väl tid o få hem allt som saknas. Börja på elsystemet härom dan. Har tändningen på strömlås nu så nu slipper man riva ur tändhatten för o döda den xD
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pXph8vKL ... e=youtu.be[/youtube] Såhär gick den sist jag hade igång den...
John Westerlund skrev:Lessen o säga men nu kommer projektet stå still en stund p.g.a att jag brutit nyckelbenet :/ Shit happens! Men under tiden har ja väl tid o få hem allt som saknas. Börja på elsystemet härom dan. Har tändningen på strömlås nu så nu slipper man riva ur tändhatten för o döda den xD
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pXph8vKL ... e=youtu.be[/youtube] Såhär gick den sist jag hade igång den...
kommer nog gå som bara den när du får ordning på den!
GurkMarmelad: haha lång historia: Jag har diabetes och är med i en förening så vi hadde en helt vanlig årlig träff, denhär gången var det curling som stod på agendan. En tjej som oxå har diabetes undrade om ja ville komma me så ja tackade ja. Väl där så fick man ju två olika skor: en som greppade på isen och en som int greppade. Så skulle vi träna på o sopa o ja blev så i gasen för ja hade fått en perfekt bana men liiite för lite fart på klotet så ja sku springa fram o sopa lite. MEN man ska ju int springa utan glida... så.. ja.. de bar ikull xD o ja landa på vänstra axeln krash bom in till akuten, fick 12 mg morfin, tog några röntgenplåtar o så vipps hade ja brutet nyckelben
Persson97: haha tack tack
jaaa asså... xD röret e nog helt vanligt draget men efter expansionen så e de en 1m slang till ljuddämparn, därför de ser lite fucked up! O så e ju kylarslangen dragen rätt genom ''öglan'' på röret, vilket visade sig vara ett rätt dumt ställe o dra slangen på då de börja lukta bränt o spruta kylarvätska överallt xD Nåja det ordnar sig
Tjo! Var in till staden idag och inhandlade lite godis till projektet, bland annat ett relä och en batteriindikator Alltså en mojäng som gör att man kan se hur mkt kräm man har kvar i batteriet. Har tänkt koppla in den så att man måste ha strömlåset i tändläge för att den ska funka. Såhär såg den ut:
Då gröna lampan blinkar är batteriet över 80%.
Då gula lampan blinkar är batteriet under 80% men över 60%
Då röda lampan blinkar är batteriet under 60%
John Westerlund skrev:GurkMarmelad: haha lång historia: Jag har diabetes och är med i en förening så vi hadde en helt vanlig årlig träff, denhär gången var det curling som stod på agendan. En tjej som oxå har diabetes undrade om ja ville komma me så ja tackade ja. Väl där så fick man ju två olika skor: en som greppade på isen och en som int greppade. Så skulle vi träna på o sopa o ja blev så i gasen för ja hade fått en perfekt bana men liiite för lite fart på klotet så ja sku springa fram o sopa lite. MEN man ska ju int springa utan glida... så.. ja.. de bar ikull xD o ja landa på vänstra axeln krash bom in till akuten, fick 12 mg morfin, tog några röntgenplåtar o så vipps hade ja brutet nyckelben
Persson97: haha tack tack
jaaa asså... xD röret e nog helt vanligt draget men efter expansionen så e de en 1m slang till ljuddämparn, därför de ser lite fucked up! O så e ju kylarslangen dragen rätt genom ''öglan'' på röret, vilket visade sig vara ett rätt dumt ställe o dra slangen på då de börja lukta bränt o spruta kylarvätska överallt xD Nåja det ordnar sig
haha, så kan det gå
ang slicks med isdubb, hur ska man göra? skruvar man i dubben från insidan så dem går igenom gummit och ut på andra sidan?
ang slicks med isdubb, hur ska man göra? skruvar man i dubben från insidan så dem går igenom gummit och ut på andra sidan?
Njaa... Jag skulle iaf inte skruva i från insidan. Jag skulle väl göra som HasSse666 o antingen borra 1,5mm hål 2/3 av djupet i däcket o sen droppa lise lim i hålet o skruva in dubben eller skruva in dubben och skruva ut den tibax, droppa lim i hålet o skruva in tibax. Tror de blir bäst om man borrar först men man vet aldrig
Törnan skrev:haha fan va fränt projekt! Hur kan ja missa detta?
Angående Airsal 70cc cyllar så är det bara skitsaker min cylinder skar 3 gånger Kolla bilderna på mitt projekt så får du se hur kolven såg ut :p
Kommer följas!
Tjanå asså prestandamässigt va de väl inge fel me tanke på att de va gasres på ettan o tvåan Men kvalitetsmässigt är de nog i sämre laget... Min ha nypt två gånger så