Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

PK skrev:
laxfanskap skrev:
PK skrev:va? fattade inte vad du menade..

men liksom dem har bara årskort på typ alla gym i stan.. man kan ju köpa per månad med autogiro som sagt men då måste man ju betala även om man inte vill ha det.. man skriver ju kontrakt på ett år helt enkelt :/
På både nordic och flera andra brukar man vell kunna binda sej 3, 6 eller 12 månader? :P iaf här i jkpg
Själv går jag på privatägt gym men känner många som går på nordic o dom kan binda sej så :)
finns inte så många gym i stan :) är som sagt bara friskis och svettis och korpen som är aktuella just nu som har månadskort så att säga :) friskis och svettis har ett helt nybyggt gym så är värt att köpa en månad :P


iallafall. nu är det igång med matproblemen igen :P försökte lära morsan lite grund (proteiner, kolhydrater osv) men hon är helt imun och började skrika på mig efter nån minut för att hon inte vill lära sig sånt där.


några tips på vart man kan hitta recept osv? vet ju vad jag ska stoppa i mig, men vette fan hur jag ska få fram lite goda recept :P känns tråkigt med kyckling+ ris + broccoli utan sås eller kryddor 7 dagar i veckan liksom haha :D


någon kokbok orkar jag inte lägga pengar på just nu efter massa annat handlande, så gärna över internet osv! :D

har dock fastnat på en grej i Harris-Benedict ekvationen.. man ska fylla i "aktivitetsnivå" och jag kommer inte fram i vad jag ska ta?

om jag vanligt träningspass 4 dagar i veckan i typ 1 timme och jobbar som bilmek och rör mig stora delar av dagen och så. hur ska jag fylla i det?


btw, vad tror ni om en 50-30-20 diet? :)
tror ej du klarar de, ta bort colan/godiset osv och ät som du gör fast mer kolhydrater innan form av potatis/pasta osv och mer mjölk/ägg/kött efter så blir de bra! asså bara alla kallorier i form av godiset gör så du kommer rasa i vikt samt fett %


skoj att morsan tagit alla ens amino syror/rippedhardcore/proteinpulver (köpte den va en kompis som fick halsbränna så fick dem billigt, ger bra med energi faktist) och ska till polisen för prov för hon tror de är bola så fryst alla konton osv... GG
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

david96 skrev: skoj att morsan tagit alla ens amino syror/rippedhardcore/proteinpulver (köpte den va en kompis som fick halsbränna så fick dem billigt, ger bra med energi faktist) och ska till polisen för prov för hon tror de är bola så fryst alla konton osv... GG
fan skoj, hoppas nu att de e nått riktigt gosigt ämne som just blivit olagligt i skiten så du får en prick i registret och håller dig borta från alla former av testosteron höjande ämnen i fortsättningen :*
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

tror ej du klarar de, ta bort colan/godiset osv och ät som du gör fast mer kolhydrater innan form av potatis/pasta osv och mer mjölk/ägg/kött efter så blir de bra! asså bara alla kallorier i form av godiset gör så du kommer rasa i vikt samt fett %
godis och cola är borta sen ett tag tillbaka :P Som sagt så vet jag vad jag ska stoppa i mig, men kan vara kul med lite roligare recept på grejjerna så man får lite mer variation :)


haha fan va nice att din morsa inte litar på dig.. står ju för fan på burkarna vad det är för något med :P

verkar som att 50/30/20 fungerar för mig. tycker om proteinrik mat framför kolhydrater :P köttoman ftw! :P

gör väl dock inte så stor skillnad ändå men.. alltid kul at testa olika saker :P
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:Laddade ner "liftbig" appen (stronglift 5x5). Då ska man fylla i "stalls" och "deloads", vsd innebär det? Finns inte någon bra översättning på ord.se.
Stalls= När du failar på en vikt.
Deloads= När du sänker efter tre stalls.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

har nu bestämt mej för att testa pwo. Jag har inte testat pwo förr så skulle vilja ha tips på bra pwo:er som funkar bra :)
Vill ha något som hjälper under så lång tid som möjligt under passet, jag är ute efter den energin som man inte har efter skolan och vill få intensivare pass.
Har kikat på NO-Xplode och Neurocore, är det något att ha?
Något annat pwo som någon testat och fått bra pump med?
Har ni erfarenheter om dåliga/bra saker om pwo så släng in dom!
Tack för svar mvh Laxfan :D
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Aniumus, breach!

Bästa pwoerna på marknaden. Utan tvekan! Dock väldigt dyra.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

laxfanskap skrev:har nu bestämt mej för att testa pwo. Jag har inte testat pwo förr så skulle vilja ha tips på bra pwo:er som funkar bra :)
Vill ha något som hjälper under så lång tid som möjligt under passet, jag är ute efter den energin som man inte har efter skolan och vill få intensivare pass.
Har kikat på NO-Xplode och Neurocore, är det något att ha?
Något annat pwo som någon testat och fått bra pump med?
Har ni erfarenheter om dåliga/bra saker om pwo så släng in dom!
Tack för svar mvh Laxfan :D
Som jag har fattat så fungerar olika PWOer helt olika på olika personer. den som är bra för den ena får den andra att må skit och underprestera :)

Jag hoppas dock på att få Neurocore i födelsedagspresent på fredag, så kan komma med resultat om några veckor! :)

testade ett par olika pwoer för ett tag sen. den som var överlägset bäst var Craze :) JÄVLAR vad bra den var :P synd att den blev förbjuden för ett tag sen annars skulle jag köpt den direkt..
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

Min kompis som är helt sjuk blandade ihop en redig jävla pwo till mej, 2 skopor NO-Xplode, en skopa steel nutrition pwo och en skopa xtend intra-workout och helvete vilken explosion det blev :D
vettefan om det är så bra för mej som har adhd men kändes gutttt iaf :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

No-Xplode är ju det sämsta någonsin!

Jag har gått ifrån pwo helt och tränar minst lika bra...
Årets Styrelsemedlem 2013
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

DEA!! skrev:No-Xplode är ju det sämsta någonsin!

Jag har gått ifrån pwo helt och tränar minst lika bra...
har ju inte kört pwo mer än en gång så kan ju inte säga så mycket men jag tyckte det hjälpte till bra, kände att jag hade energin kvar nästan hela passet och verkligen kunde köra på dom sista övningarna, höjde även på alla övningar men de vettefan om de va för pwo:n eller om de bara va dags o höjja ;) Var iaf ett av dom bästa passen på länge då jag annars brukar vara trött efter skolan :)
Sen vet jag ju inte vilken av dom som hjälpte eftersom det va flera i.
svennis100
Svårstartad skrothög
Inlägg: 172
Blev medlem: 14 augusti 2013, 21:19
Ort: Göteborg

Inlägg av svennis100 »

tjaa :D
Börjat gymma nu precis, och skall sätta upp ett träningsschema och köra 3-4 gånger i veckan.
Första frågan, skall jag börja lugnt eller bara köra på allt vad jag orkar?
Och om jag en dag t.ex. tränar biceps och mage en dag, skall jag göra varannan övning biceps och varannan mage, eller köra först halva tiden bara biceps, och resten mage? vad får jag mest utav?
tacksam för svar :)
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

svennis100 skrev:tjaa :D
Börjat gymma nu precis, och skall sätta upp ett träningsschema och köra 3-4 gånger i veckan.
Första frågan, skall jag börja lugnt eller bara köra på allt vad jag orkar?
Och om jag en dag t.ex. tränar biceps och mage en dag, skall jag göra varannan övning biceps och varannan mage, eller köra först halva tiden bara biceps, och resten mage? vad får jag mest utav?
tacksam för svar :)
Börja inte med att försöka trycka på allt vad du har, kör några veckor lite lugnare och lär dej tekniker och stärk muskelfästen osv. träna inte varannan övning biceps o varannan mage för då kommer du bara vila alltför länge, du kan ju om du vill köra en magövning och en bicepsövning samtidigt och medans du vilar efter ett sett biceps så kör du ett sett mage, dock måste du ju gå mellan vilket kan leda till att nån tar dina vikter/maskin. Jag brukar köra varje muskelgrupp för sej och det funkar bra :)
svennis100
Svårstartad skrothög
Inlägg: 172
Blev medlem: 14 augusti 2013, 21:19
Ort: Göteborg

Inlägg av svennis100 »

aa asså jag vilar isåfall inte emellan , utan går mellan maskinerna direkt. Är alltid där med kompisar som jag byter med :)
men tack för tipset, skall ta det lite lugnt nu första veckorna då :D
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

svennis100 skrev:tjaa :D
Börjat gymma nu precis, och skall sätta upp ett träningsschema och köra 3-4 gånger i veckan.
Första frågan, skall jag börja lugnt eller bara köra på allt vad jag orkar?
Och om jag en dag t.ex. tränar biceps och mage en dag, skall jag göra varannan övning biceps och varannan mage, eller köra först halva tiden bara biceps, och resten mage? vad får jag mest utav?
tacksam för svar :)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071

Börja med SL 5x5, få in en bra styrka och teknik i grundövningarna och gå vidare därifrån.

Börja med låga vikter så du får in tekniken på övningar, skit i om du kompis bänkar 70 kilo, ta dina 30 kilo och satsa på att få in en bra teknik istället så du inte skadar dig.

Ta en tid med en personlig tränare som du vill går igenom SL 5x5 med dig, speciellt i marklyft och knäböjen IMO där du får köra på och har någon kunnig och utbildad som ger dig feedback.

Och lita inte för mycket på dina kompisar när de säger något, ta det med en nypa salt.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

plankan skrev:Tjena! Jag började gymma seriöst nu efter sommaren och det har gått riktigt bra, ser själv redan stor skillnad på volym och framför allt styrka. Jag har kört cirka 5 pass i veckan och följt min fars schema och har inte tänkt särskilt mycket på min vikt. När jag började gymma var jag 189cm och vägde 68 kg :$. Jag vägde mig på gymmet igår när min polare frågade vad jag vägde. Jag blev överraskad, helt ärligt lite rädd. Jag vägde 76 kg i kalsonger. Detta var på eftermiddagen för övrigt. Nu till min fråga, jag har gått upp 8 kg sedan i mitten av Augusti och undrar om detta är farligt? Jag har inte gått upp i fetma, utan tvärtom, har börjat få fram mina magrutor och synliga bröstlinjer. Någon som vet om det är farligt? Har googlat men det är blandade/oklara svar.

edit: Kom nu på att vågen kanske inte är "accurate", har inte vägt mig med en annan våg för jag har ingen hemma :s
Nej, det är ingen fara, är rätt vanligt, man börjar träna och börjar äta därefter.
Du har inte gått upp i fetma som du själv skriver, dock så är dessa åtta kilo inte 100% ren muskelmassa utan en del muskelmassa, vatten och annat shit.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

DEA!! skrev:Laddade ner "liftbig" appen (stronglift 5x5). Då ska man fylla i "stalls" och "deloads", vsd innebär det? Finns inte någon bra översättning på ord.se.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:
DEA!! skrev:Laddade ner "liftbig" appen (stronglift 5x5). Då ska man fylla i "stalls" och "deloads", vsd innebär det? Finns inte någon bra översättning på ord.se.
Bild

8)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

Hörrni, vet nån här (vill inte ha något svar som ni bara spekulerat kring...) som vet om de finns något kosttillskott/ pulver/ vad som helst, som stärker muskelfästen och förhindrar muskelknutar, eller om de ens finns?

MvH
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

joar skrev:Hörrni, vet nån här (vill inte ha något svar som ni bara spekulerat kring...) som vet om de finns något kosttillskott/ pulver/ vad som helst, som stärker muskelfästen och förhindrar muskelknutar, eller om de ens finns?

MvH
Tolka nu inte mitt svar som oseriöst bara.

Muskelknutor finns ju ingen direkt forskning på, inte heller något behandling. Men det är rekommenderat att massera eller "trycka" bort som. Anledningen till att de uppkommer är att musklerna spänner sig, ofrivillig. En orkas till detta är ofta stress. Är du stressad?
Detta är delen som kan tolkas som oseriöst. Något jag vet ska funka mot stress (trotts att jag inte provat) är cannabis. De har en mycket känd effekt som är just avslappning. Inte något jag rekommenderar dock.
Försök ta reda på anledningen till dina muskelknutor. Återkom sedan!

Även stärka muskelfästena, jag skulle rekommendera träna, lyft lite skrot. Du ska belasta muskelfästena. Börja lättare och öka i en lagom takt. De är de bästa sättet och stärka muskelfästen och kroppen i övrigt.

Dock så är jag väldigt säker på att de inte finns några kosttillskott/pulver som tar bort muskelknutor eller stärker muskelfästena. Finns kanske några som minskar stressen dock. De kan ju vara en hjälp på vägen!

Hoppas de hjälpte lite.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Som jag har fattat det så kan knutor uppstå när man ej får tillräcklig syretillförsel till muskeln så kolla vidare på något som eventuellt ger någon form av syretillförsel :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

PK skrev:Som jag har fattat det så kan knutor uppstå när man ej får tillräcklig syretillförsel till muskeln så kolla vidare på något som eventuellt ger någon form av syretillförsel :)
Låter tveksamt!

"Varför uppstår dessa muskelknutor? Den vanligaste orsaken till att de uppstår är att muskeln utsätts för ett ensidigt, statiskt arbete under en längre tid. En annan vanlig orsak till att knutorna uppstår är att muskeln utsätts för en plötslig överansträngning."

"Den vanligaste orsaken till en muskelknuta är nog att muskeln, eller en del av muskeln, drar ihop sig."

Men man ska väl aldrig säga aldrig. Du kommer nog inte lyckas hitta något ämne som lyckas öka syretillförseln. Men du kan ju alltid satsa på ämnen som ökar produktionen av de röda blodkropparna.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Oj sorry, hade missat det :wink:

Är det i vikt eller reps du menar?
Vikten jag sänker till?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:Oj sorry, hade missat det :wink:

Är det i vikt eller reps du menar?
Vikten jag sänker till?
Antar att du menar deloads nu?
Deloads gör du när du failat tre gånger på samma vikt. T.ex. militärpressen 60 kg, men du klarar inte 5x5 på 3 pass. Då sänker du med 10% och börjar där ifrån.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Allmön fråga vet ni någon eller någon ni känner bara som sysslar.med bola och vad är eran åsikt om detta?
min är att alla som fortfarande har egen produktion ska inte köra på de men flera kompisar (äldre. Yngsta är 93*a har kurat nu i typ 1 år) och dem får ju sjuka resultat. Lite avis blir man ju även om de är "fusk" :)

är de vanligt där ni gymmar?
hos mig på.morgonen snackar dem helt öppet om de:o
kör på nordic nu:3
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
SimonHns
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 november 2013, 17:46

Inlägg av SimonHns »

Finns en kille i min ålder (15) som säger att han tar 120 kg i marklyft.. Är det ens möjligt? Han har bara tränat i typ 2-3 månader och han är rätt så tjock :s
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

david96 skrev:Allmön fråga vet ni någon eller någon ni känner bara som sysslar.med bola och vad är eran åsikt om detta?
min är att alla som fortfarande har egen produktion ska inte köra på de men flera kompisar (äldre. Yngsta är 93*a har kurat nu i typ 1 år) och dem får ju sjuka resultat. Lite avis blir man ju även om de är "fusk" :)

är de vanligt där ni gymmar?
hos mig på.morgonen snackar dem helt öppet om de:o
kör på nordic nu:3
Deras ensak :) tycker det är fjantigt att man inte får ta det...

såg en video om när en snubbe diskuterade den där synthol som en del använder..

Min åsikt är att alla bör få göra vad dem vill med sina kroppar. att ta steroider som bodybilder är ju som att skaffa bröstimplantat som modell :P

är man ute efter att delta i natural bodybuilding och träningsgrenar och liknande så ska man ju självklart inte få ta något då det är fusk. sen finns det ju vanlig bodybuilding som går ut på att bara bli så stor som möjligt. Freaks så att säga :P tycker dem ska få ta hur mycket skit som helst. man kollar ju liksom för att dem är så stora så att det är omänskligt så ju större ju bättre :)

skulle aldrig få för mig att ta något åt det hållet. Dels så hatar jag sprutor och sen är det så mycket risker och biefekter som är inblandat. skulle det vara lagligt och man fick vara på gymmet om man tar sånt så visst skulle jag ta något i mild grad för att påskynda lite :) därimot så är det ju en stor skillnad mellan att ta något som ökar vissa saker så man bygger fortare och att pumpa i synthol i alla muskler :)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

SimonHns skrev:Finns en kille i min ålder (15) som säger att han tar 120 kg i marklyft.. Är det ens möjligt? Han har bara tränat i typ 2-3 månader och han är rätt så tjock :s
Bullshit.
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 9 april 2013, 19:20
Ort: Stockholm

Inlägg av plankan »

p0d1 skrev:
SimonHns skrev:Finns en kille i min ålder (15) som säger att han tar 120 kg i marklyft.. Är det ens möjligt? Han har bara tränat i typ 2-3 månader och han är rätt så tjock :s
Bullshit.
Bullshit skulle jag verkligen inte säga att det är. Jag maxar 85-90 kg, och jag har också bara tränat sen Augusti. Dock känns det väldigt tveksamt, men Samuelsson påstår ju att han plockade 80kg bänk första gången han provade, och menar på att vissa har det enklare och är mer byggda för det.
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
rrxaffe
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 augusti 2012, 13:07
Ort: jaåå

Inlägg av rrxaffe »

plankan skrev:
p0d1 skrev:
SimonHns skrev:Finns en kille i min ålder (15) som säger att han tar 120 kg i marklyft.. Är det ens möjligt? Han har bara tränat i typ 2-3 månader och han är rätt så tjock :s
Bullshit.
Bullshit skulle jag verkligen inte säga att det är. Jag maxar 85-90 kg, och jag har också bara tränat sen Augusti. Dock känns det väldigt tveksamt, men Samuelsson påstår ju att han plockade 80kg bänk första gången han provade, och menar på att vissa har det enklare och är mer byggda för det.
klart att det är möjligt, ja är 15 drar 140 utan remmar och det är med rak rygg hela tiden så han kanske böjer som fan ryggen. sen att han tränat i 3 månader betyder inte att han satt och spelade dator hela tiden innan. magnus samuelsson var/är bonde så det är inte konstigt att han lyfte 80 första gången :D
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

MrAndersson skrev:
DEA!! skrev:Oj sorry, hade missat det :wink:

Är det i vikt eller reps du menar?
Vikten jag sänker till?
Antar att du menar deloads nu?
Deloads gör du när du failat tre gånger på samma vikt. T.ex. militärpressen 60 kg, men du klarar inte 5x5 på 3 pass. Då sänker du med 10% och börjar där ifrån.
vad ska man skriva i det fältet då? :o

likadant med stalls, vad ska man fylla i där?
Årets Styrelsemedlem 2013
SimonHns
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 november 2013, 17:46

Inlägg av SimonHns »

plankan skrev:
p0d1 skrev:
SimonHns skrev:Finns en kille i min ålder (15) som säger att han tar 120 kg i marklyft.. Är det ens möjligt? Han har bara tränat i typ 2-3 månader och han är rätt så tjock :s
Bullshit.
Bullshit skulle jag verkligen inte säga att det är. Jag maxar 85-90 kg, och jag har också bara tränat sen Augusti. Dock känns det väldigt tveksamt, men Samuelsson påstår ju att han plockade 80kg bänk första gången han provade, och menar på att vissa har det enklare och är mer byggda för det.
Och han tar 85-90 kg bänkpress säger han
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Finns inget omöjligt i det.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

SimonHns skrev:
plankan skrev:
p0d1 skrev: Bullshit.
Bullshit skulle jag verkligen inte säga att det är. Jag maxar 85-90 kg, och jag har också bara tränat sen Augusti. Dock känns det väldigt tveksamt, men Samuelsson påstår ju att han plockade 80kg bänk första gången han provade, och menar på att vissa har det enklare och är mer byggda för det.
Och han tar 85-90 kg bänkpress säger han
Absolut möjligt. Sen om de hör till vanligheterna är en annan sak.
Sluta fokusera så jävla mycket på hur alla lyfter.
Fokusera på dig själv. De blir mycket bättre då.

Antar fö. att han är rätt "grov" i kroppen. Alltså inte allt för lång och tanig? 85-90 är förmodligen i överkant vad han bänkar, tror på 75 kanske. Men marken ska inte vara några problem.
Skulle säga att 75% av alla 18 åringar idag klarar och dra 120 i mark, dock inte med bra teknik. Så att en 15 åring klarar de tvekar ja inte på.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

känner en som klara 100 första gången han testade marklyft, ja var där så ja såg det och det va 100, den killen är inte alls stark men kör dock en jävla massa innebandy o fotboll o faggotsporter :P
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

laxfanskap skrev:känner en som klara 100 första gången han testade marklyft, ja var där så ja såg det och det va 100, den killen är inte alls stark men kör dock en jävla massa innebandy o fotboll o faggotsporter :P
tog 110kg första gången ja körde marklyft, 4 reps.. Är ingen direkt tyngd.
bibapeolola
Skriv svar