Den stora dryckes tråden!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Ekman skrev: 80kr ?? Vad fan.. Runt 40-60kr för en shot här en vanlig lördag.

På tisdagar, onsdagar och torsdagar är det klubbar som säljer allt för 2€ (17,80kr). Då ska man passa på att fara ut, brukar vara mest drag då också.
du har tur du. här kostar en öl 60-70kr, en drink (6cl) 120+ och en shot(6cl) 120+... man blir ruinerad på varje krogrunda tyvärr...
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
lasshe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 3 mars 2013, 11:29
Ort: Köping

Inlägg av lasshe »

nån som vet vart man kan beställa "ovanliga" energidrycker? :)
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

lasshe skrev:nån som vet vart man kan beställa "ovanliga" energidrycker? :)
Maila dom och fråga :)

--------------

:!: Har läst i den här tråden hur och vad man ska blanda för att få en god drink. Alkohol och taurin är livsfarligt att blanda, hittar inte var jag läste det just nu men taurinet gör så att hjärtat slår fortare och alkoholen gör tvärt emot, det stör hjärtrytmen. Var på säkra sidan istället för att chansa.
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

tacopaj skrev:
lasshe skrev:nån som vet vart man kan beställa "ovanliga" energidrycker? :)
:!: Har läst i den här tråden hur och vad man ska blanda för att få en god drink. Alkohol och taurin är livsfarligt att blanda, hittar inte var jag läste det just nu men taurinet gör så att hjärtat slår fortare och alkoholen gör tvärt emot, det stör hjärtrytmen. Var på säkra sidan istället för att chansa.
Ja dedär har man läst ett par gånger. Kanske ingen höjdare att blanda det om man har hjärtfel men om man har hjärtat i skick så lär man överleva. Om den nu skulle vara så farligt tror jag inte de skulle serveras i barerna.
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

Ekman skrev:
tacopaj skrev:
lasshe skrev:nån som vet vart man kan beställa "ovanliga" energidrycker? :)
:!: Har läst i den här tråden hur och vad man ska blanda för att få en god drink. Alkohol och taurin är livsfarligt att blanda, hittar inte var jag läste det just nu men taurinet gör så att hjärtat slår fortare och alkoholen gör tvärt emot, det stör hjärtrytmen. Var på säkra sidan istället för att chansa.
Ja dedär har man läst ett par gånger. Kanske ingen höjdare att blanda det om man har hjärtfel men om man har hjärtat i skick så lär man överleva. Om den nu skulle vara så farligt tror jag inte de skulle serveras i barerna.
Mer eller mindre farligt beror på hur känslig man är. Det med barerna så tror jag inte att någon skulle stå och föreläsa om detta när desperata människor vill bli packade :P
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Skriv svar