Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Då är de ju inte riktigt ditt fel ;) Tur i oturen ändå!
Har själv vart borta i 9 veckor nu, vet hur segt de är...
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

MrAndersson skrev:Då är de ju inte riktigt ditt fel ;) Tur i oturen ändå!
Har själv vart borta i 9 veckor nu, vet hur segt de är...
Oj, vad har hänt? :o
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Problem med magen och tarmarna. Gått ner 12kg, vet ej vad de är än. Undersökningar igen den 6 Nov.

Dom har trott på allt från inre blödning, tarmsjukdom. Men inte hittat något.
Verkar också som om dom slarvat bort mina provsvar som jag väntat på sedan 8 Oktober...
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

MrAndersson skrev:Problem med magen och tarmarna. Gått ner 12kg, vet ej vad de är än. Undersökningar igen den 6 Nov.

Dom har trott på allt från inre blödning, tarmsjukdom. Men inte hittat något.
Verkar också som om dom slarvat bort mina provsvar som jag väntat på sedan 8 Oktober...
fyfan...
ingen träning alls för din del hör jag..

edit: jag skulle iallafall inte tränat i din sits
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Nejnej, inte tränat något allt på 9 veckor. Knappt haft en puls över 100 skulle jag säga.
Inte så roligt... :x
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

MrAndersson skrev:Nejnej, inte tränat något allt på 9 veckor. Knappt haft en puls över 100 skulle jag säga.
Inte så roligt... :x
Oh fyfan, lider med dig :( aja, hoppas de fixar sig snart !
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

MrAndersson skrev:Nejnej, inte tränat något allt på 9 veckor. Knappt haft en puls över 100 skulle jag säga.
Inte så roligt... :x
9 veckor utan träning skulle döda mig snabbare än någon sjukdom...
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Har sett denna tråd flera gånger men har inte orkat kommentera för det känns mest som att alla skryter om hur mycket de tränar samt hur mycket vikt det klara av att lyfta osv

aja gör väll som många andra å skriver hur jag brukar träna ;)

Tränar minst 3gr i veckan nu men varierar beroende på mycket i skolan, är det mycket i skolan kankse det bara blir två gr den veckan :roll: medans andra gånger kan det bli alla dagar :P

Brukar träna på gymmet minst en gång i veckan, oftast två gånger. Då brukar jag köra armar, bröst, mage en dag och nästa gång rygg och ben :) Tränar jag bara på gymmet en gång så försöker jag göra alla muskler.

Sen så går jag två gånger i veckan på pass på gymmet, fredagar är det boxnings pass (kör med en polare) och på söndagar combat (typ som boxning fast i luften) dör typ varje gång efter de passen :lol:



Sen bara en fråga, hur många push upps klarar ni? Menar då inte med breda armar utan normal brett på stång, sen går men ner nån stans mellan 90* och 180* och sedan upp igen med huvet över stången (hoppas ni fattar men alla ska börja gnälla på hur man gör pushups hela tiden så vill vara är tydlig nu) ;)

aja mitt rekord är typ 34-35 st, har som mål att klara över 50 innan nyår, hoppas jag lyckas!
FLUBBA
Svårstartad skrothög
Inlägg: 210
Blev medlem: 1 juni 2012, 21:29

Inlägg av FLUBBA »

tjenare! tänkte nu börja träna på gym nu efter jul nu då jag fyller 15 och mina föräldrar betalar gymkortet. Tänkte träna minst 4 gånger i veckan iallafal. Nån som har något bra tränings schema man kan följa i början innan man hittat sin egna rytm med vilka maskiner man ska använda?

Tänkte träna främst för att bli större o kraftigare byggd och starkare. Konditionen kommer jag inte träna så mycket för jag har redan en mycket bra kondition så tränar nog bara för att hålla uppe den isåfall. Hur är det med kosttillskott, Vad ska man ta? (amino syror, kreatin, gainer) och när ska man ta de?

Några mer tips som skulle vara bra innan man börjar sin träning? :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

FLUBBA skrev:tjenare! tänkte nu börja träna på gym nu efter jul nu då jag fyller 15 och mina föräldrar betalar gymkortet. Tänkte träna minst 4 gånger i veckan iallafal. Nån som har något bra tränings schema man kan följa i början innan man hittat sin egna rytm med vilka maskiner man ska använda?

Tänkte träna främst för att bli större o kraftigare byggd och starkare. Konditionen kommer jag inte träna så mycket för jag har redan en mycket bra kondition så tränar nog bara för att hålla uppe den isåfall. Hur är det med kosttillskott, Vad ska man ta? (amino syror, kreatin, gainer) och när ska man ta de?

Några mer tips som skulle vara bra innan man börjar sin träning? :)
de första gångerna så gick jag runt och testade alla maskiner och vad man tränade osv. ta gärna med dig någon som tränar redan så hen visar lite :)

sen skulle jag köra

ben
axlar mage
biceps, rygg
triceps, bröst

ta inga tillskott än är mitt råd :) med tanke på att du frågar så vet du troligtvis inte vad dem gör riktigt :) när du vet vad det är och du känner att det kan vara bra så kan det vara idé :)

lär dig framför allt att käka och sova riktigt. finns en tråd på kolozeum.se om det som är läsvärd. ittar den inte nu tyvärr.

lär dig övningarna riktigt! det kanske känns bra i början även fast man gör fel. när man får in det som rutin så tar kroppen gärna skada på längre tid när man börjar komma upp i vikter osv.

men som sagt. läs lite på kollozeum.se! fins en del läsvärda trådar där som man lär sig mycket av!
FLUBBA
Svårstartad skrothög
Inlägg: 210
Blev medlem: 1 juni 2012, 21:29

Inlägg av FLUBBA »

PK skrev:
FLUBBA skrev:tjenare! tänkte nu börja träna på gym nu efter jul nu då jag fyller 15 och mina föräldrar betalar gymkortet. Tänkte träna minst 4 gånger i veckan iallafal. Nån som har något bra tränings schema man kan följa i början innan man hittat sin egna rytm med vilka maskiner man ska använda?

Tänkte träna främst för att bli större o kraftigare byggd och starkare. Konditionen kommer jag inte träna så mycket för jag har redan en mycket bra kondition så tränar nog bara för att hålla uppe den isåfall. Hur är det med kosttillskott, Vad ska man ta? (amino syror, kreatin, gainer) och när ska man ta de?

Några mer tips som skulle vara bra innan man börjar sin träning? :)
de första gångerna så gick jag runt och testade alla maskiner och vad man tränade osv. ta gärna med dig någon som tränar redan så hen visar lite :)

sen skulle jag köra

ben
axlar mage
biceps, rygg
triceps, bröst

ta inga tillskott än är mitt råd :) med tanke på att du frågar så vet du troligtvis inte vad dem gör riktigt :) när du vet vad det är och du känner att det kan vara bra så kan det vara idé :)

lär dig framför allt att käka och sova riktigt. finns en tråd på kolozeum.se om det som är läsvärd. ittar den inte nu tyvärr.

lär dig övningarna riktigt! det kanske känns bra i början även fast man gör fel. när man får in det som rutin så tar kroppen gärna skada på längre tid när man börjar komma upp i vikter osv.

men som sagt. läs lite på kollozeum.se! fins en del läsvärda trådar där som man lär sig mycket av!
Tack för ett mycket bra svar!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

gjorde lite tester i idrotten igår.

vilopuls på 86 tydligen. kan detta stämma? :O verkar vara förvånansvärt högt enligt mig. testade nu igen vid datorn och hamnade på typ samma..

aja. har börjat planera till träningen. någon som har något tips på hur man kan sköta maten bra? har inte gått så bra tidigare när jag har försökt göra matlådor och skit. är ju i skolan så det gäller att ha något som ej behöver mikro eller kyl som man kan plocka fram och käka varje dag. tips? ica finns nära men min budget på lunch är ju inte speciellt hög. hur har ni som deffar gjort när ni varit i skolan osv?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Om du skulle köra lchf så ät inte kolhydraterna i skolan bara :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

DEA!! skrev:Om du skulle köra lchf så ät inte kolhydraterna i skolan bara :)
ja jo. fast svårt att undgå då det i 9/10 fall är skitmat i skolan. dem gör sällan något som inte är i någon fet sås eller nåt liknande.

jag går och käkar kamben ibland på ica :) blir ju lite dyrt i längden dock.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Värt.med amino syror? Kör just nu på whey 80 bara och kommer börjq mee kreatin till sommaren. Vilka rekomenderar ni iaåfall?:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

david96 skrev:Värt.med amino syror? Kör just nu på whey 80 bara och kommer börjq mee kreatin till sommaren. Vilka rekomenderar ni iaåfall?:)
Jag klarade mig på pre workout och proteintillskott när jag tränade :) synd att dem inte säljer crazy längre. Det var bra grejer det!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

PK skrev:
david96 skrev:Värt.med amino syror? Kör just nu på whey 80 bara och kommer börjq mee kreatin till sommaren. Vilka rekomenderar ni iaåfall?:)
Jag klarade mig på pre workout och proteintillskott när jag tränade :) synd att dem inte säljer crazy längre. Det var bra grejer det!
kemiskt anfetamin i den ju xD lagt en beställning nu på lite skit:3
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

david96 skrev:
PK skrev:
david96 skrev:Värt.med amino syror? Kör just nu på whey 80 bara och kommer börjq mee kreatin till sommaren. Vilka rekomenderar ni iaåfall?:)
Jag klarade mig på pre workout och proteintillskott när jag tränade :) synd att dem inte säljer crazy längre. Det var bra grejer det!
kemiskt anfetamin i den ju xD lagt en beställning nu på lite skit:3
Värt att köpa bcaa om du har pengar, ger både mer muskler och även mer energi under träningen! Dock är det dyrt som fan om man använder det mycket men det hjälper tycker jag :) om du nu redan köpt bcaa eller liknande så kan jag rekomendera saitech nutrition bcaa xpress nästa gång du ev. köper bcaa, 400kr för 700g och en riktigt god smak :D
OT: Jag har adhd medicin så jag får amfetamin utskrivet hehehehe :twisted:
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

ni kan hålla på med eran jävla anfetamin. själv är jag nötallergiker och har sprutor med adrenalin lite överallt :twisted:
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Snälla de heter aMfetamin!

Fö. bcaa är grenade aminosyror vilket jag antar att ni vet. Aminosyrorna som finns i bcaa är, Leucin, Isoleucin, Valin. Dessa är essentiella och kroppen skapar de inte själva utan måste få i sig de via kosten eller tillskott.

Fördelen med bcaa vs protein är att i bcaa är proteinet redan uppdelat och måste inte delas upp i kroppen. Vilket leder till ett snabbare proteinupptag och en bättre stimulering av proteinsyntesen. Det stimulerar även proteinsyntesen mer än t.ex. mat. Även relativt billigt.
Tycker absolut du kan köra på de!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Erkovich
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 11 juli 2013, 15:04
Ort: Skellefteå

Inlägg av Erkovich »

PK skrev:ni kan hålla på med eran jävla anfetamin. själv är jag nötallergiker och har sprutor med adrenalin lite överallt :twisted:
samma här! Det är riktiga grejer det
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

köp kort på nordic nu! träning innan skola tagga! går upp kl 5 äter gröt/banan sedan träna går dit snabbt tar 15 min ) sen träna till lite innan 7 för sedan snabb dusch och sen iväg till skolan! tror ni man pallar detta iställlet för träna efter skolan? är inte så skönt att komma hem efter 8 varje dag :/
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

david96 skrev:köp kort på nordic nu! träning innan skola tagga! går upp kl 5 äter gröt/banan sedan träna går dit snabbt tar 15 min ) sen träna till lite innan 7 för sedan snabb dusch och sen iväg till skolan! tror ni man pallar detta iställlet för träna efter skolan? är inte så skönt att komma hem efter 8 varje dag :/
Så länge du lägger dig i tid absolut! Vet några personer som har gjort om sitt dygn så dom sover mellan 19-03, varje dag! För och hinna med gympass, pw, äta plugga. Funkar bra, dock endast under deff.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Förbränner stronglift mer tror ni än vanlig 2 muskelgrupper/dag.
Årets Styrelsemedlem 2013
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

Äntligen tillbaks med träningen efter lite festligheter.. var halloween fest i lördags,låg däckad på toan i 2h enligt polarna :oops: :oops: Även tappat matlusten efter helgen också, sen har det varit höstlov så har sovit och inte ätit som jag brukar göra.. Så vikten låg på 59 imorse.

men men,hur som helst så gick det bra i bänken idag, pressade upp 97,5 rätt lätt. Blir o testa 100kg om några veckor.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:Förbränner stronglift mer tror ni än vanlig 2 muskelgrupper/dag.
Absolut!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

5 är inte farligt tidigt ska se om jag pallar bara. Hoppas det kommer gå bra:3
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

MrAndersson skrev:
DEA!! skrev:Förbränner stronglift mer tror ni än vanlig 2 muskelgrupper/dag.
Absolut!
Då återupptar jag det! :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Galet mycket energi hela dagen något underbart! Tog lite mindre än vanliga fall. Men ska gå.upp kl 5 kvart i 5 istället för kvart över så jag hinner käka lite tidigare:) man får även mer tid över och lägger mig oftast 9 ändå så var inte trött:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:
MrAndersson skrev:
DEA!! skrev:Förbränner stronglift mer tror ni än vanlig 2 muskelgrupper/dag.
Absolut!
Då återupptar jag det! :)
Tänk på att ett för stort kcal underskott bara leder till muskelnedbrytning!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Joo det vet jag, men känner att jag behöver mer mat än det jag intar nu :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

DEA!! skrev:Förbränner stronglift mer tror ni än vanlig 2 muskelgrupper/dag.

tunga basövningar förbränner bäst... marklyft, knäböj, bänkpress

sen till de andra som undrar om bcaa, bcaa är bra och hjälper till en hel del vid träningen, ger lite bätre ork om du dricker under passet och minimerar muskelnedbrytningen. kör på smartsupps bcaa, 200-300 kr för 100+ portioner
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

En kompis undrar hur han ska träna för att få "strongman-stuk"? Alltså som Johannes åresjö eller samuelsson. Övningar och set/reps?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:En kompis undrar hur han ska träna för att få "strongman-stuk"? Alltså som Johannes åresjö eller samuelsson. Övningar och set/reps?
Blandat, men med fokus på tunga basövningar. Dock lättare perioder emellanåt också för att kroppen ska återhämtas och "läka".
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Reps set? :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar