Tänk efter, reagera, såg ifrån!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Tänk efter, reagera, såg ifrån!

Inlägg av Bullwinkle »

http://www.unwomen.org/en/news/stories/ ... should-ads

tyvärr alltför sann speciellt den sista, jag varken vill eller kan ta till nationalistiska brösttoner, men med den efterforskning jag gjort till mina böcker i den reella kulturen där nere (min rollfigur jobbar mycket i den miljön militärt), så ger det vid hand att kvinnornas situation i mellanöstern är dålig, riktigt dålig.
När Afghanistan togs över av talibanerna, och dem tog masar-i-sharif kostade det 4000 civila livet, flertalet kvinnor, tio tusentals torterades, återigen flertalet kvinnor, och så vidare.
den destruktiva hederskulturen, som dock även drabbar killarna, men inte alls i samma omfattning, man kan inte beskylla Islam för detta, det ligger betydligt längre bakåt än så i kulturen.

Kort sagt, det finns hur mycket som helst på det området att göra.

I Kongo har mer än två miljoner kvinnor våldtagits i konfliktens spår i inbördeskriget.
Det är bara en skrapning på ytan.

Jag tänker inte sitta stillatigande inför detta, utan agerar på det sättet jag kan, genom att skapa opionion!
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Kanske tjuvluft
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Jakzu skrev:Kanske tjuvluft

Högst troligt.
Användarens profilbild
Unclesten
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 17 juni 2012, 18:12

Inlägg av Unclesten »

rärox skrev:
Jakzu skrev:Kanske tjuvluft

Högst troligt.
Tror cylindern är skuren.
Puch Maxi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 892#578892
Har du delar till maxi till salu? Skicka ett pm!
Användarens profilbild
SebastianB
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 29 september 2013, 10:53

Inlägg av SebastianB »

Prövat att byta munstycke?
Kolla gärna in mitt stuntprojekt av en CH Racing!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=58466 !AVSLUTAT!

(Fordon jag äger = X, fordon jag ägt = *)
-Aerox -03. (*)
-Ludix -10 Stunt. (*)
-CH Racing -05 Stuntkittad. (*)
-Aerox -11 Stunt. (X)
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

Skämta ni, det betydligt mer allvar, när motsvarande en fjärdedel av Sveriges befolkning utsatts för det, ungefär hälften av den kvinnliga delen av oss.

Så jag har lätt att hålla mig för skratt.

Men, det tycks inte ni bry er om, tänk om det varit era systrar....
Senast redigerad av Bullwinkle den 24 oktober 2013, 16:33, redigerad totalt 1 gånger.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Seriöst nu grabbar, detta är oftopic så ämnet är platsande. Dock funderar jag vad diskussionen går ut på då du inte uppmanar något utan bara verkar sprida information?
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Vi moppepojkar hatar nog våldtäkter och kvinnodiskriminering lika mycket som du, men vi är nog inte den målgruppen du ska ta upp sådant här med..
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

k-skåpet skrev:Seriöst nu grabbar, detta är oftopic så ämnet är platsande. Dock funderar jag vad diskussionen går ut på då du inte uppmanar något utan bara verkar sprida information?
Jag uppmanar alla att reagera och agera.
Dett här är vidrigt.

Ni yngre når dem vi äldre inte kan nå, frmför allt era killkompisar som häver ur sig sådant här, skall den kulturen brytas, skall den brytas i er ålder.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
Unclesten
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 17 juni 2012, 18:12

Inlägg av Unclesten »

Desertrat skrev:
k-skåpet skrev:Seriöst nu grabbar, detta är oftopic så ämnet är platsande. Dock funderar jag vad diskussionen går ut på då du inte uppmanar något utan bara verkar sprida information?
Jag uppmanar alla att reagera och agera.
Dett här är vidrigt.
Vad vill du att man ska göra? Bara sprida budskapet vidare eller agera på något annat sätt?
Puch Maxi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 892#578892
Har du delar till maxi till salu? Skicka ett pm!
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Desertrat skrev:
k-skåpet skrev:Seriöst nu grabbar, detta är oftopic så ämnet är platsande. Dock funderar jag vad diskussionen går ut på då du inte uppmanar något utan bara verkar sprida information?
Jag uppmanar alla att reagera och agera.
Dett här är vidrigt.
Jo men vad ska vi göra? Klart om man ser något sådant hända ute klart man skulle agera, men lite svårt när man knappt har en aning om vad man ska göra nu.
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

Unclesten skrev:
Desertrat skrev:
k-skåpet skrev:Seriöst nu grabbar, detta är oftopic så ämnet är platsande. Dock funderar jag vad diskussionen går ut på då du inte uppmanar något utan bara verkar sprida information?
Jag uppmanar alla att reagera och agera.
Dett här är vidrigt.
Vad vill du att man ska göra? Bara sprida budskapet vidare eller agera på något annat sätt?
Agera på det sätt ni kan, dra upp det i skolan, ta upp det till duskussion, kort sagt, gör det känt och reagera och visa att ni inte accepterar det.

Finns många sätt att agera, skapa en FB-grupp, det finns många sätt.

jag jobbar via den frivilligorganisation jag tillhör.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
Unclesten
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 17 juni 2012, 18:12

Inlägg av Unclesten »

Desertrat skrev:
Unclesten skrev:
Desertrat skrev: Jag uppmanar alla att reagera och agera.
Dett här är vidrigt.
Vad vill du att man ska göra? Bara sprida budskapet vidare eller agera på något annat sätt?
Agera på det sätt ni kan, dra upp det i skolan, ta upp det till duskussion, kort sagt, gör det känt och reagera och visa att ni inte accepterar det.

Finns många sätt att agera, skapa en FB-grupp, det finns många sätt.
Tror tyvärr du är på fel forum och siktar mot fel målgrupp, som det var nämt innan. Visst kan folk agera härifrån men iom att det är ett mopedfourm får du nog tyvärr inte jättebra reaktioner. Tycker det är bra att du tar upp det, dock är frågan hur mycket längre frågan kan komma utan någon som helst motivation.
Puch Maxi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 892#578892
Har du delar till maxi till salu? Skicka ett pm!
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

Unclesten skrev:
Desertrat skrev:
Unclesten skrev: Vad vill du att man ska göra? Bara sprida budskapet vidare eller agera på något annat sätt?
Agera på det sätt ni kan, dra upp det i skolan, ta upp det till duskussion, kort sagt, gör det känt och reagera och visa att ni inte accepterar det.

Finns många sätt att agera, skapa en FB-grupp, det finns många sätt.
Tror tyvärr du är på fel forum och siktar mot fel målgrupp, som det var nämt innan. Visst kan folk agera härifrån men iom att det är ett mopedfourm får du nog tyvärr inte jättebra reaktioner. Tycker det är bra att du tar upp det, dock är frågan hur mycket längre frågan kan komma utan någon som helst motivation.
Jag kräver inget, jag ville bara göra denna kampanjen känd.
ni agerar efter er förmåga, och har det i åtanke.
Ni unga kan göra långt mer än ni tror.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

Mopedforum var det ja
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

Ja visst är det det.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

Desertrat skrev:Ja visst är det det.
Så varför postar du det här för?
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

Slidercalle123 skrev:
Desertrat skrev:Ja visst är det det.
Så varför postar du det här för?
Alla kan ta sitt ansvar.
Och som jag sa lite högre upp ni når grupper dem älde inte når.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Du har rätt i det du säger, och det är hemskt!

Men jag tror du är lite fel ute, vad kan vi göra mer än att sprida informationen vidare? :s
Det är ju inte direkt så att vi kan samla ihop ett gäng moppekillar och åka ditt och prata allvar?

Du har rätt att man ska aggera, men vad ska vi göra?
Tror även inte detta forum är det bästa att ta upp sådant här på, då detta faktiskt är ett mopedforum..
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

Nixxen skrev:Du har rätt i det du säger, och det är hemskt!

Men jag tror du är lite fel ute, vad kan vi göra mer än att sprida informationen vidare? :s
Det är ju inte direkt så att vi kan samla ihop ett gäng moppekillar och åka ditt och prata allvar?

Du har rätt att man ska aggera, men vad ska vi göra?
Tror även inte detta forum är det bästa att ta upp sådant här på, då detta faktiskt är ett mopedforum..
T.ex. starta en FB.grupp, det är väldigt effektivt.
Ett sätt.
Finns många andra sätt.
att ni helt enkelt markerar att ni inte accepterar det.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

i spoiler finns olämpligt material för politiskt korrekta folk kolla på egen risk
[spoiler]Bild[/spoiler]

fel forum för detta, vi är testosteron fyllda tonåring, ärligt de du kommer få här är inget vidare att ha :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

Varför ska alltid vuxna mata oss med fakta? Borde inte vi bilda våran egen åsikt?
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

Slidercalle123 skrev:Varför ska alltid vuxna mata oss med fakta? Borde inte vi bilda våran egen åsikt?
Vissa saker berör alla, men nu säger jag inte mer.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Vad är det du vill förmedla?
Om du vill få fram en åsikt på detta forumet så borde du nog förenkla det du vill få sagt och sprida de på ett bättre sätt.

Jag tror att du ville förmedla att kvinnor i Afghanistan dödades osv. när talibanerna tog över någon stad. Även att flera kvinnor blivit våldtagna i Kongo.

Sedan att 1/4 av Sveriges befolkning blivit utsatt för de eller 1/2 av alla Sveriges kvinnor?

Du förvirrar mig väldigt mycket, vad är de du vill få fram?
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

MrAndersson skrev:Vad är det du vill förmedla?
Om du vill få fram en åsikt på detta forumet så borde du nog förenkla det du vill få sagt och sprida de på ett bättre sätt.

Jag tror att du ville förmedla att kvinnor i Afghanistan dödades osv. när talibanerna tog över någon stad. Även att flera kvinnor blivit våldtagna i Kongo.

Sedan att 1/4 av Sveriges befolkning blivit utsatt för de eller 1/2 av alla Sveriges kvinnor?

Du förvirrar mig väldigt mycket, vad är de du vill få fram?
Motsvarande. Mr Andersson.

Nu är det väl färdig om det nu.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Jag tycker absolut inte att du är på fel forum, det som är fel är att folk som inte bryr sig kommenterar och de kommenterar om fel sak. Så nu vill jag bara se frågor som är Ontopic eller ställda som en motställare till TS.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

k-skåpet skrev:Jag tycker absolut inte att du är på fel forum, det som är fel är att folk som inte bryr sig kommenterar och de kommenterar om fel sak. Så nu vill jag bara se frågor som är Ontopic eller ställda som en motställare till TS.
Detta kan drabba era flickvänner, er mamma, syskon, mm, vi i Sverige är inte immuna mot sådan här skit.
Fel plats, fel personer, och våldtäkten kan vara ett faktum.
Så innan ni säger något, lägg till den här aspekten med.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

får man fråga om du gör detta på alla forum eller är du intresserad av moppar?

som alla andra har sagt. fel målgrupp. klart man tycker illa om det men tror inte du kommer förbättra något om du skriver det här!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ni kan ju ägna ämnet en tanke eller två, kanske ta en minut att resonera över vad det faktiskt handlar om. Istället för att fråga er varför detta ämne postats på detta forum.

Tänk er själv om ni själva inte var fria och kunde styra era egna liv, utan istället bli förtryckta och tvingade till ett miserabelt liv.

Det är ju bara att konstatera att sandlådekulturen nere i mellanöstern är ett skämt. De har väl inte utvecklats på 1000 år ungefär. Man får känslan av att dom är kvar i samma stadie som efter korstågen ungefär.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Desertrat skrev:
MrAndersson skrev:Vad är det du vill förmedla?
Om du vill få fram en åsikt på detta forumet så borde du nog förenkla det du vill få sagt och sprida de på ett bättre sätt.

Jag tror att du ville förmedla att kvinnor i Afghanistan dödades osv. när talibanerna tog över någon stad. Även att flera kvinnor blivit våldtagna i Kongo.

Sedan att 1/4 av Sveriges befolkning blivit utsatt för de eller 1/2 av alla Sveriges kvinnor?

Du förvirrar mig väldigt mycket, vad är de du vill få fram?
Motsvarande. Mr Andersson.

Nu är det väl färdig om det nu.
Vänta, nu gjorde du mig ännu mer förvirrad.

Försök och förklara för mig vad det är du vill få fram, jag vill veta vad du vill förmedla.
Lyckas du förmedla de du vill få fram kan jag intressera mig för de. `
Men om du inte lyckas få fram de du vill så ser inte jag varför du anstränger dig med och skriva detta och dela det?
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

MrAndersson skrev:
Desertrat skrev:
MrAndersson skrev:Vad är det du vill förmedla?
Om du vill få fram en åsikt på detta forumet så borde du nog förenkla det du vill få sagt och sprida de på ett bättre sätt.

Jag tror att du ville förmedla att kvinnor i Afghanistan dödades osv. när talibanerna tog över någon stad. Även att flera kvinnor blivit våldtagna i Kongo.

Sedan att 1/4 av Sveriges befolkning blivit utsatt för de eller 1/2 av alla Sveriges kvinnor?

Du förvirrar mig väldigt mycket, vad är de du vill få fram?
Motsvarande. Mr Andersson.

Nu är det väl färdig om det nu.
Vänta, nu gjorde du mig ännu mer förvirrad.

Försök och förklara för mig vad det är du vill få fram, jag vill veta vad du vill förmedla.
Lyckas du förmedla de du vill få fram kan jag intressera mig för de. `
Men om du inte lyckas få fram de du vill så ser inte jag varför du anstränger dig med och skriva detta och dela det?
Lägg ner. Vi båda vet att du förstår vad det handlar om, du är inte iq-befriad ;) ta det i pm annars.
Detta kan drabba era flickvänner, er mamma, syskon, mm, vi i Sverige är inte immuna mot sådan här skit.
Fel plats, fel personer, och våldtäkten kan vara ett faktum.
Så innan ni säger något, lägg till den här aspekten med.
Precis, där har vi det läskiga med saken. Problemen överförs succesivt hit till Sverige iom den "invandrande kulturen". Med andra ord, folk som kommer från ett ställe där dom anser sig ha rätt att göra vissa saker, sedan åker de till en ny plats men skiter i att anpassa sig och kör vidare på sitt egna koncept. I mina ögon är det ofattbart att man inte kan ta till sig sederna på den platsen man flyttar till...

http://avpixlat.info/2012/03/26/invandr ... atistiken/

Det är inte menat i en rasistisk mening. Flyktingar ska givetvis ha någonstans att ta vägen. De är välkomna i den mån de kan tas emot. Men återigen, tar de med sig sitt skit, då tycker jag att dom kan skickas tillbaka.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

MrAndersson skrev:
Desertrat skrev:
MrAndersson skrev:Vad är det du vill förmedla?
Om du vill få fram en åsikt på detta forumet så borde du nog förenkla det du vill få sagt och sprida de på ett bättre sätt.

Jag tror att du ville förmedla att kvinnor i Afghanistan dödades osv. när talibanerna tog över någon stad. Även att flera kvinnor blivit våldtagna i Kongo.

Sedan att 1/4 av Sveriges befolkning blivit utsatt för de eller 1/2 av alla Sveriges kvinnor?

Du förvirrar mig väldigt mycket, vad är de du vill få fram?
Motsvarande. Mr Andersson.

Nu är det väl färdig om det nu.
Vänta, nu gjorde du mig ännu mer förvirrad.

Försök och förklara för mig vad det är du vill få fram, jag vill veta vad du vill förmedla.
Lyckas du förmedla de du vill få fram kan jag intressera mig för de. `
Men om du inte lyckas få fram de du vill så ser inte jag varför du anstränger dig med och skriva detta och dela det?
Det jag vill ha sagt är den vidriga verklighet och kvinnosyn vissa har, att vi säger ifrån att vi, alla andra, inte accepterar och tolererar den, och motabetar den på dem sätt vi har möjlighet till.
i mån av tid, kunnande och resurser.

att kvinnor och tjejer våldtas i det här landet, långt oftare än det ens anmäls, på grund av skam, men som ger sår för livet, att det sker regelmässigt i stridsomoråden, där kvinnor och flickor lever farligare än soldaterna.

Där dem kan dödas godtyckligt efter att dem våldtagits.

DET är vad jag vill ta fram, och det sker även i Sverige.

Bensinskalle:

Mertalet våldtäkter utförs av svenskar, inon husets väggar, där ingen ser det, osynliga offer som aldrig vågar anmäla.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Slidercalle123 skrev:
Desertrat skrev:Ja visst är det det.
Så varför postar du det här för?
Idiot, ska vi ta och låsa alla trådar som inte handlar om mopeder?
Nej exakt, så håll käften din jävla badboll.
Desertrat skrev: Bensinskalle:

Mertalet våldtäkter utförs av svenskar, inon husets väggar, där ingen ser det, osynliga offer som aldrig vågar anmäla.
Bensinskalle kom med en källa, och nu kommer du med en som styrker ditt påstående.
Att uppskatta att det sker ett viss antal våldtäkter i det dolda är inte fakta, det är en uppskattning/gissning.
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Predator på sexan snart :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

p0d1 skrev:
Slidercalle123 skrev:
Desertrat skrev:Ja visst är det det.
Så varför postar du det här för?
Idiot, ska vi ta och låsa alla trådar som inte handlar om mopeder?
Nej exakt, så håll käften din jävla badboll.
Desertrat skrev: Bensinskalle:

Mertalet våldtäkter utförs av svenskar, inon husets väggar, där ingen ser det, osynliga offer som aldrig vågar anmäla.
Bensinskalle kom med en källa, och nu kommer du med en som styrker ditt påstående.
Att uppskatta att det sker ett viss antal våldtäkter i det dolda är inte fakta, det är en uppskattning/gissning.
Inte för att min "källa" är något att lita på, men visst det är väl någonting.

Jag håller med ökenråttan till viss del, men samtidigt kan man fråga sig om inte samma sak sker i "invandrarhem" ( det låter jävligt rasistiskt men har inget vettigare ord för det... ).

Sen är jag av den åsikten att man inte riktigt kan jämföra hemvåldtäkter mot öppna våldtäkter. Jag skäms mest över hur man kan hoppa på en godtycklig människa som man aldrig träffat förut och våldta denne. Våldtäkter i hemmet är minst lika illa, men det är ändå på en annan nivå. Det är den dolda kvinnoförnedringen, och ja den delas väl av både inhemsk som utländsk.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst