såg hela mig + mopeden

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

såg hela mig + mopeden

Inlägg av gilerahjärnan »

tjena, ska berätta en kort histora bara så ni får en inblick, jag körde ifrån en poliskontroll, och en annan polisbil såg mig, han följde efter, och satte på blåljus, jag lyckades ta mig ifrån han, men nu till det jag oroar mig för: han såg hela mig + mopeden, alltså kläderna. nästa gång han ser mig, vad skulle han kunna ta mig för? smitning?
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

har dom inte sett ditt ansikte så ska dom inte kunna göra nått:)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

drd håkan skrev:har dom inte sett ditt ansikte så ska dom inte kunna göra nått:)
även om jag kör med exakt samma kläder igen? eller ja, jacka med andra ord.
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 19 mars 2012, 16:14
Ort: svenljunga

Inlägg av rieju4life »

sålänge dom inte har filmbevis på att det e just du som kör... osv och dom kan bara stoppa dej bara för du e misstänkt för det isf! men för att dom ska kunna böta dig så måste dom kunna bevisa att det var just exakt DU och ingen annan som körde! det kunde lika väl vart så att det va en annan me en exakt lika dam moppe och lika dana kläder.... så du behöver inte oroa dig! :) märkte att ja skrev väldigt konstigt.. hoppas ni fattar ;)
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
svennis100
Svårstartad skrothög
Inlägg: 172
Blev medlem: 14 augusti 2013, 21:19
Ort: Göteborg

Inlägg av svennis100 »

bara att dra ifrån de igen :lol: förresten, bor du i ale? vad heter du? :)
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

gilerahjärnan skrev:
drd håkan skrev:har dom inte sett ditt ansikte så ska dom inte kunna göra nått:)
även om jag kör med exakt samma kläder igen? eller ja, jacka med andra ord.
yes dom kan inget göra så länge dom inte har bevis på att just du körde alltså så måste dom ha film på dig när man ser ansiktet osv:)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

drd håkan skrev:
gilerahjärnan skrev:
drd håkan skrev:har dom inte sett ditt ansikte så ska dom inte kunna göra nått:)
även om jag kör med exakt samma kläder igen? eller ja, jacka med andra ord.
yes dom kan inget göra så länge dom inte har bevis på att just du körde alltså så måste dom ha film på dig när man ser ansiktet osv:)
dom kan inte göra något sålänge du nekar, dock kommer dom nog försöka få dig att erkänna. Men sålänge du nekar kan dom inte göra ett skit :)
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

Jag och en kompis blev jagad av en snut när vi skulle till liten festival, vi smet ifrån dom och dom såg våra kläder och allting, när vi va på plats så kom dom igen, då var vi utan mopederna men dom gjorde ingenting utan glodde lite bara. Sen hittade dom våra mopeder och stannade där i 10min innan dom åkte iväg :)

Så det är lugnt, så länge dom inte har sett din ansikte så behöver du inte oroa dig. min kompis blev jagad och dom såg hans ansikte,dom sa att dom visste vem det var,har gått 1 år nu och han har fortfarande inte fått något straff.
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Dawidd skrev:Jag och en kompis blev jagad av en snut när vi skulle till liten festival, vi smet ifrån dom och dom såg våra kläder och allting, när vi va på plats så kom dom igen, då var vi utan mopederna men dom gjorde ingenting utan glodde lite bara. Sen hittade dom våra mopeder och stannade där i 10min innan dom åkte iväg :)

Så det är lugnt, så länge dom inte har sett din ansikte så behöver du inte oroa dig. min kompis blev jagad och dom såg hans ansikte,dom sa att dom visste vem det var,har gått 1 år nu och han har fortfarande inte fått något straff.

Precis, utan bevis kan de inte göra något.

Även fast de sätt ansiktet tror jag att de kan ha svårt att sätta dit dig då du kan hävda att det inte är du, tex att någon som liknar dig hade tagit mopeden osv... så sålänge de inte tar dig på bar gärning har de svårt att sätta dit dig för något :)
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

okej, blev lite orolig vad jag ska göra nästa gång dom ser mig, tack för tipsen!
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

gilerahjärnan skrev:okej, blev lite orolig vad jag ska göra nästa gång dom ser mig, tack för tipsen!
Med den setupen du har skulle jag inte stanna :oops: :oops: :oops:
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Om dom skulle ta fast dig i framtiden, och så säger dom att du har smitit ifrån dom forut, så är det bara att blåneka.

Dom har inte bevis på att du har gjort det.

Kan det kanske ha varit så att en bekant, som inte längre bor kvar där, kanske hade en liknande moppe och likadan jacka som du? Tyvärr har du glömt bort hans namn...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

svennis100 skrev:bara att dra ifrån de igen :lol: förresten, bor du i ale? vad heter du? :)
heter anton, bor längst ner i ale :)
Skriv svar