Derbi Senda xtreme sm el

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Jacke07
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 10 september 2013, 12:25

Derbi Senda xtreme sm el

Inlägg av Jacke07 »

Tjena igen, jag undrar om någon har lämnat in moppen på verkstad för att fixa, byta (?) el. Det är så att elen på min Derbi är helt cp, allt är draget huller om buller och det är typ 7777 sladdar vid framlyset, min kompis har en Derbi och där är det för honom bara en "dosA" ingen aning om vad det heter men en dosa till typ hastighetsmätaren och varvmätaren..

Vill verkligen få elen att funka, lyset på hastighetsmätaren la av när min pappas kompis bytte kolv och cylinder åt mig då han även tejpade skavda sladdar och bytte dem.. Nån som vet vad det kan kosta att lämna in mopeden till en verkstad som byter kabelstammen och fixar elen?
Derbi Senda sm 05

MetraKit Thrower
14/58

(Enl.Mätarn) 80 km/h
Användarens profilbild
blockait
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 oktober 2013, 23:24

Inlägg av blockait »

Har du bytt startmotor?
I just don't want to die without a few scars. ~Chuck Palahniuk, Fight Club
Användarens profilbild
Jacke07
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 10 september 2013, 12:25

Inlägg av Jacke07 »

blockait skrev:Har du bytt startmotor?

det är en Derbi Senda xtreme sm 05, ingen scooter
Derbi Senda sm 05

MetraKit Thrower
14/58

(Enl.Mätarn) 80 km/h
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Köpte just nytt kablage och regulator och tändspole, gick på 400€. TS har kabelhärva för Derbi motorn 2006->. Att byta allt var väldigt lätt, dock var det nya systemet typ 15cm längre än det gammla och det som tog längst tid var att få dit tankarna igen då systemet valde att krula ihop sig precis under tanken xD
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Skriv svar