Rieju MRT HJÄLP

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
trokmons
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 maj 2013, 17:16

Rieju MRT HJÄLP

Inlägg av trokmons »

Tjenare, när jag var ute med min Rieju mrt 09 som brukar gå riktigt skönt, (plugg och drevad) men sen kom dem där blå killen på sin ännu blåare motorcykel och stoppade mig, nu har moppen varit borta ett tag, och antagligen kommer kommer den tillbaka nu i veckan, men utan trim delarna, därför med tanke på att en av de 3 delarna till avgasröret är borta så undrar jag om man kan sätta på ett CE-godkänt trimrör och regga om moppen.

Röret :
http://twostroke.se/product.asp?product=23848

Men kommer moppen gå original om det är pluggat, är trött på att vara rädd för att polisen skall stå runt hörnet osv.
drar åttor runt polisen
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 472
Blev medlem: 3 maj 2013, 20:43
Ort: VBG

Inlägg av donkeyO.o »

Ja det kan du. Iallafall vad jag har förståt :)
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
Användarens profilbild
trokmons
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 maj 2013, 17:16

Inlägg av trokmons »

donkeyO.o skrev:Ja det kan du. Iallafall vad jag har förståt :)
men kommer den att gå original när jag sätter på röret, eller måste jag strypa den ännu mer? :)
drar åttor runt polisen
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Re: Rieju MRT HJÄLP

Inlägg av Freppefreak »

trokmons skrev:Tjenare, när jag var ute med min Rieju mrt 09 som brukar gå riktigt skönt, (plugg och drevad) men sen kom dem där blå killen på sin ännu blåare motorcykel och stoppade mig, nu har moppen varit borta ett tag, och antagligen kommer kommer den tillbaka nu i veckan, men utan trim delarna, därför med tanke på att en av de 3 delarna till avgasröret är borta så undrar jag om man kan sätta på ett CE-godkänt trimrör och regga om moppen.

Röret :
http://twostroke.se/product.asp?product=23848

Men kommer moppen gå original om det är pluggat, är trött på att vara rädd för att polisen skall stå runt hörnet osv.
Ibland så kan ett strypt trimrör t.om gå långsammare än orginal strypt :)
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 augusti 2013, 18:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Fillew97 »

Det beror på vad du köper för rör, du kan ju vända dig till en Rieju återförsäljare och fråga om säljer? (lite dyrt men testa). Sen är jag lite nyfiken varför drog han inte i ditt körkort eller fick du böter? [/quote]
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Fillew97 skrev:Det beror på vad du köper för rör, du kan ju vända dig till en Rieju återförsäljare och fråga om säljer? (lite dyrt men testa). Sen är jag lite nyfiken varför drog han inte i ditt körkort eller fick du böter?
Han kan köpa det röret han länkar, bara han besiktar moppen med det och det går igenom.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Re: Rieju MRT HJÄLP

Inlägg av Persson97 »

Freppefreak skrev:Ibland så kan ett strypt trimrör t.om gå långsammare än orginal strypt :)
buuumparn 8)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 augusti 2013, 18:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Fillew97 »

MisterDT50R skrev:
Fillew97 skrev:Det beror på vad du köper för rör, du kan ju vända dig till en Rieju återförsäljare och fråga om säljer? (lite dyrt men testa). Sen är jag lite nyfiken varför drog han inte i ditt körkort eller fick du böter?
Han kan köpa det röret han länkar, bara han besiktar moppen med det och det går igenom.

aa det kan han! Snygg DT50 Btw :)
Användarens profilbild
SliderLuddaNstuntguyslay
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 14 juni 2013, 22:36

Inlägg av SliderLuddaNstuntguyslay »

wallah, kör ifrån dom dååå, fjanttt 8)
Slider -00
ZX-r
17,5
4g Dr. Pulley vikter
Gula fjädrar
Går som ett jävla spjut på bakan hueuheuhe / Knugen
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Fillew97 skrev:
MisterDT50R skrev:
Fillew97 skrev:Det beror på vad du köper för rör, du kan ju vända dig till en Rieju återförsäljare och fråga om säljer? (lite dyrt men testa). Sen är jag lite nyfiken varför drog han inte i ditt körkort eller fick du böter?
Han kan köpa det röret han länkar, bara han besiktar moppen med det och det går igenom.

aa det kan han! Snygg DT50 Btw :)
Tack tack Fillew :D
Skriv svar