värdelös åktur

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

värdelös åktur

Inlägg av Asddfgf4 »

Åkte för att hämta min syrra för typ 20 minuter sen, är blött ute och rätt kyligt, men morsan och farsan hade druckit vin till maten, så jag fick hämta. Körde som vanligt när en arg jävel tutar som fan bakom mig, så jag stannar och tittar vafan han vill, men han kör förbi. Ser då att baklampan inte lyser. Sätter på mig min reflexväst jag har nedpackad under sadeln, så jag syns och kör vidare.

Sen i en uppförsbacke så smäller det till nåt så in i helvete, och moppen låter som tusen jävla fighetjets och jag tvärnitar och tänker att jag typ smällt av cylindern eller vafan som helst, fast den gick fortfarande så det hade varit konstigt. Visar sig att hela jävla mellanröret och ljuddämpare hade flugit av, och ligger 10 meter bakom moppen.

Åkte hem, högljudd och dan, och inspekterade allt. Avgasröret har smällt, så packningen mellan dom lossnade. Och baklampans dioder har lossnat och krossat allt i hela baklampan ^^

Underbar jävla moppe <3
Bild
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Ahh, det påminner om den goda tiden! Jag och polaren fick hjullager ras på framhjulet mitt i natten. Kolsvart mitt ute på landet försökte vi fixa det! Gick bra till slut.

Bara njuta av problemen! 8)
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Vad sa syrran när du hämtade henne då? :)
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

fick aldrig hämtat henne, haha :P hade typ 2 km kvar, men bara 1 km hem, så hon åkte med en ledare för ungdomsgruppen hon var med hem istället ;) Får dra mig till biltema och fixa ny lampa och laga skiten imorn :P
Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

hur fan smälte avgasröret? :shock: :roll:
dock lite småroligt när det låter ^^
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Jobbigt! :/

För en kompis flög mellanröret och ljuddämparen iväg samtidigt som han hade snutjag :D han har 70cc airsal och gianneli krök så det lät en hel del :D
Senast redigerad av Agge0102 den 4 oktober 2013, 21:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

Persson97 skrev:hur fan smälte avgasröret? :shock: :roll:
dock lite småroligt när det låter ^^
inte en jävla aning, fick dra loss lite eltejp från en av kablarna och försöka sätta ihop avgasrörsdelarna igen så dom höll vägen hem, men höll inte hel vägen ^^Jodå, men inte mitt i natten där det är fullt med gammla gubbar med hagelbössor som hatar ungjävlar som väsnas ;) då lever man farligt, haha ;)
Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

haha, nja kanske inte ^^
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar