jagar/söker upp mig när jag är olaglig?

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

jagar/söker upp mig när jag är olaglig?

Inlägg av GurkMarmelad »

tjenare, har en snabb fråga ang vad polisen gör om de ser mig köra trimmat.


!obs min moped är inte olaglig jag bara fantiserar om vad som kommer hända!

så om jag kör trimmat och smiter från polisen, kommer de då söka upp mitt reg-nummer och åka hem till mig för att ge böter eller kommer de bara försöka jaga mig och sedan strunta i att leta upp vart jag bor och ge mig böter?
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

vad jag vet måste dom styrka att det är du som kör/körde, det är som att alla säger "såklart man tar bort reggen när man kör trimmat". det funkar inte så, det är en annan sak när dom ser dig nästa gång och stoppar dig då, då kan man få lite mer skit. jag kanske misstar mig.
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

gilerahjärnan skrev:vad jag vet måste dom styrka att det är du som kör/körde, det är som att alla säger "såklart man tar bort reggen när man kör trimmat". det funkar inte så, det är en annan sak när dom ser dig nästa gång och stoppar dig då, då kan man få lite mer skit. jag kanske misstar mig.
men om de ser mitt regg nummer men inte mitt ansikte så är det ingen ide att söka upp mig för de har inte tillräckligt med "bevis"?
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

GurkMarmelad skrev:
gilerahjärnan skrev:vad jag vet måste dom styrka att det är du som kör/körde, det är som att alla säger "såklart man tar bort reggen när man kör trimmat". det funkar inte så, det är en annan sak när dom ser dig nästa gång och stoppar dig då, då kan man få lite mer skit. jag kanske misstar mig.
men om de ser mitt regg nummer men inte mitt ansikte så är det ingen ide att söka upp mig för de har inte tillräckligt med "bevis"?
japp, det är svårt att styrka att du har kört, men om dom ser dig med samma kläder kan dom ha en chans att ta dig, speciellt om dom har kamera i bilen som dom oftast har, då har dom bevis.
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

gilerahjärnan skrev:
GurkMarmelad skrev:
gilerahjärnan skrev:vad jag vet måste dom styrka att det är du som kör/körde, det är som att alla säger "såklart man tar bort reggen när man kör trimmat". det funkar inte så, det är en annan sak när dom ser dig nästa gång och stoppar dig då, då kan man få lite mer skit. jag kanske misstar mig.
men om de ser mitt regg nummer men inte mitt ansikte så är det ingen ide att söka upp mig för de har inte tillräckligt med "bevis"?
japp, det är svårt att styrka att du har kört, men om dom ser dig med samma kläder kan dom ha en chans att ta dig, speciellt om dom har kamera i bilen som dom oftast har, då har dom bevis.
men om vi gör ett scenario här: jag kör hyper trimmat i 120kmh på 50väg och jag får polisen efter mig. jag kör ner på en cykelväg och försvinner. jag kör hem i de kläder de senast såg mig i och jag genast gömmer kläderna/hjälm. och de lyckas se åt vilket håll jag åkte åt och de knackar på min dörr. jag öppnar och pratar med dem och de säger att de var jag som körde men dom har inga bevis. har de då rätt att gå in i mitt hus och leta efter kläderna/hjälm samt att de får gå in i mitt garage och kolla ifall mopeden som körde fort står där?

lite av ett värsta scenario ;)
Användarens profilbild
DerbiTobbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 263
Blev medlem: 16 maj 2011, 18:58

Inlägg av DerbiTobbe »

Min kompis blev jagad osv dom vet exakt vart han bor och vilken moppe han har vart den står osv allt ! men dom kan inte sätta dit honom förrän dom tagit han när han kör ! så det är lugnt
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

DerbiTobbe skrev:Min kompis blev jagad osv dom vet exakt vart han bor och vilken moppe han har vart den står osv allt ! men dom kan inte sätta dit honom förrän dom tagit han när han kör ! så det är lugnt
aha tack, så det scenariot jag hittade på och konflikterna som var där kommer aldrig att hända? :)
Skriv svar