"Valkar på handflatan" vid bakhjuls åkning.

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

"Valkar på handflatan" vid bakhjuls åkning.

Inlägg av Roxxen96 »

Tjenare allihopa där ute. Har inköpt mig en Peugeot Ludix som jag har börjat stunta med. Men jag har börjat få frukstansvärda valkar på handflatan (Vänster handen). Såg att jag hade fått valkar (ej upprivna). Första timmarna jag började stunta så hade jag inga handskar.

Kom hem igår och då började jag köra lite igen, tänkte då att jag skulle testa med handskar för att se om det hjälper. Men när jag tog av mig handskarna så hade ena valken rivits upp, ganska stor bit. Är detta pga att jag inte hade handskar från första början? Eller är detta normalt trots handskar / inte handskar?

Hur upplever ni andra som stuntar? Antar att jag inte är den första med detta problemet. Är det något som går bort med tiden? Alltså att handflatorna vänjer sig och att det inte händer igen?

Vill gärna fortsätta stunta nu oavsett om jag har lite ont i handflatan, tänkte bandagera så bra det går och fortsätta. Eller är det bäst om det får läka först och börja om på nytt?

Tacksam för svar :)

/ Joakim
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Det blir bättre desto mer du kör, man brukar dock få det när man tränar;)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 596
Blev medlem: 1 augusti 2012, 17:59

Inlägg av alb1n »

har exakt samma problem, jag slet med valkarna tills det blir riktiga valkar. Som att händerna vänjer sig om du förstår vad jag menar, då när dom blivit ''hårda'' så känner man inte av det något speciellt längre

Köpte dock mig ett par crosshandskar och sedan dess har det minskat med ömma valker m.m
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

inget farligt, brukar ha handskar på mig och händer inte så ofta för mig
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Inget farligt, bara dina händer som blir lite mer manliga ;)
danielångman
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 oktober 2012, 10:56

Inlägg av danielångman »

jag brukar slipa på valkarna med slippapper :)
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

tips om du ska stunta med ludix, blanda olja i tanken, min ludix blaster jag hade innan pumpa inte olja om man låg på bakhjulet, så min skar när ja hade kört en bit på bakan :)
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

Ääääk, man måste ju bygga upp händerna liksom, cyklade fett med mycket förut så nu har mina valkar blivit fett med hårda. Det gör inte ont längre lixom, känns bra duvet.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Tack tack för alla era svar.

Har fått uppfattningen av att det är ganska vanligt då, och att det bara är att fortsätta och göra händerna vana. Men först måste skiten läka iallafall. Och sen får man vara noga med handskar hädanefter.

Tack så jätte mycket för tipset Fredd_e , ska göra som du säger hädanefter! Hade faktiskt ingen aning om det! :)
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

testa att ta greppet om handtaget där var fingrarna och handen går ihop, inte själva handflatan
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

har levt med blåsor på händerna varje sommar i hur många år som hälst vi kallade dom för stegringsblåsor :D
Bild
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 746
Blev medlem: 3 oktober 2011, 19:38
Ort: Åkersberga

Inlägg av robb4n »

Har haft sånna valkar väldigt länge, blir så när du rycker i styret. Köp nya handtag om dom är plastiga och hårda.
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

standard att få valkar. Du får mindre valker med tiden!
Helt Räser
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Så det ska va, finns ju även andra handtag du kan prova, finns ju även för stunting sen kan handskar hjälpa lite :)
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

När jag cyklade mycket (bmx, säkert 4-5 h om dan) så hade jag världens balkar, kändes inte ett skit efter ett tag men bestämde mig endå för att köpa ett pan handskar, sagt och gjort så beställde jag ett par handskar som var ytterst lite förstora, slaven kom då pånytt och det gjorde så jävla ont att jag slängde handskarna, sen kom ju moppetiden! Ville väll inte direkt ha handskar då men när de blev höst och kallt så köpte jag mig ett par, passa perfekt och är riktigt sköna! Kortfattat, kör du utan handskar så brukar händerna vänja sig, ska du ha handskar så köp ett par som passar och är sköna, för det kan faktiskt bli värre, samma sak med handtagen på bmxen och dirten så körde jag animal Edwin grips, ända handtagen som jag riktigt gillade!
På moppen så funkade orginal bra så kör fortfarande på dom men sen extrem körde jag ju mer på cyklarna änn vad man gör på moppen :wink:
Mitt tips är att du köper saker som du gillar och trivs med helt enkelt!
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Jag kör med bandage runt om där sen handskar över det :)
Användarens profilbild
SebastianB
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 29 september 2013, 10:53

Inlägg av SebastianB »

Dom läker sig och blir hårda tillskut, och då sliter du inte upp dem nå mer!
Senast redigerad av SebastianB den 3 oktober 2013, 07:47, redigerad totalt 1 gånger.
Kolla gärna in mitt stuntprojekt av en CH Racing!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=58466 !AVSLUTAT!

(Fordon jag äger = X, fordon jag ägt = *)
-Aerox -03. (*)
-Ludix -10 Stunt. (*)
-CH Racing -05 Stuntkittad. (*)
-Aerox -11 Stunt. (X)
laveryd
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 25 mars 2013, 18:33

Inlägg av laveryd »

SebastianB skrev:Själv cyklar jag bmx, då sliter man upp händerna som fan. Men tillslut har dom växt igen ett flertal gånger så då har huden blivit så hård så den inte slits upp. Det löser sig vettu!
lör jun 22, 2013
l
l
l
V
mån sep 30, 2013
Skriv svar