AndreWidestedt skrev:Känns som ett litet munstycke, men prova springa igång den, kan vara så att förgasaren är tömd på bensin, då tar det lång tid att få igång den.
Håller med här. Känns som väldigt litet. Hade 92 till min DRD med mitt effektrör.
AndreWidestedt skrev:Känns som ett litet munstycke, men prova springa igång den, kan vara så att förgasaren är tömd på bensin, då tar det lång tid att få igång den.
Håller med här. Känns som väldigt litet. Hade 92 till min DRD med mitt effektrör.
Har testat att springa, kicka och kört med elstart... Stendöd!
Har kört med detta munstycke i 1.5 år så det är inte det som är problemet.
Kör jag med 80 så blir stiftet lite halv svart och den blöddrar lite på halvgas.
hur ser stiftet ut när du har kickat en stund? är det blött så får den bensin och om den får gnista då ska den kunna starta, hur låter den när du ska rullstarta?
Drome skrev:hur ser stiftet ut när du har kickat en stund? är det blött så får den bensin och om den får gnista då ska den kunna starta, hur låter den när du ska rullstarta?
Den får grista, och stiftet är blött efter en stunds kickande.
Svårt att förklarar hur den låter men den tänder inte överhuvudtaget.
Drome skrev:hur ser stiftet ut när du har kickat en stund? är det blött så får den bensin och om den får gnista då ska den kunna starta, hur låter den när du ska rullstarta?
Den får grista, och stiftet är blött efter en stunds kickande.
Svårt att förklarar hur den låter men den tänder inte överhuvudtaget.
ja men då måste det ha något med tändningen att göra, har hört en del om att dödar knappen kan fucka ur på en del drd's så testa att koppla ur den
Drome skrev:hur ser stiftet ut när du har kickat en stund? är det blött så får den bensin och om den får gnista då ska den kunna starta, hur låter den när du ska rullstarta?
Den får grista, och stiftet är blött efter en stunds kickande.
Svårt att förklarar hur den låter men den tänder inte överhuvudtaget.
ja men då måste det ha något med tändningen att göra, har hört en del om att dödar knappen kan fucka ur på en del drd's så testa att koppla ur den
Nu har jag fått igång den!
Men efter ca 10-15 sekunder så svarar den inte på gasen och dör.
Tog isär förgasaren efter att den hade dött och då var den tom på bensin.
Så tar man isär förgasaren och sätter ihop så går den 10 sekunder igen...
Varför?
BTW, jag har en 2009 och dom har ej dödar knapp...
byt ej vakum pumpen, jag gjorde samma fel när min inte gick och felet va att tanklocket va så tätt att det bildades vakuum i tanken vilket gjorde att det inte kunde flöda nån bensin. så det du ska testa är att borra ett litet typ 1,5mm hål som du har i tanklocket så hålet går ner i tanken. lovar dig att det kommer funka.
Derbidrd power skrev:byt ej vakum pumpen, jag gjorde samma fel när min inte gick och felet va att tanklocket va så tätt att det bildades vakuum i tanken vilket gjorde att det inte kunde flöda nån bensin. så det du ska testa är att borra ett litet typ 1,5mm hål som du har i tanklocket så hålet går ner i tanken. lovar dig att det kommer funka.
Eller bara öppna tanklocket och se om det funkar?? slipper man förstöra tanklocket om det nu inte är det som är felet ändå.
hade samma problem. Borra ett hål i tanklocket på sidan
"Fuck You I Ride A Derbi"
Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Derbidrd power skrev:byt ej vakum pumpen, jag gjorde samma fel när min inte gick och felet va att tanklocket va så tätt att det bildades vakuum i tanken vilket gjorde att det inte kunde flöda nån bensin. så det du ska testa är att borra ett litet typ 1,5mm hål som du har i tanklocket så hålet går ner i tanken. lovar dig att det kommer funka.
Eller bara öppna tanklocket och se om det funkar?? slipper man förstöra tanklocket om det nu inte är det som är felet ändå.
Har testat utan tanklock, fortfarande samma problem.
Man märker på vacuumventilen att den "hänger" sig i det stängda läget