Farsan helt "anti-stunt"

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Farsan helt "anti-stunt"

Inlägg av hempyyy »

Har tänkt att börja stunta och visade honom en beta rr stunt med 74cc barikit och då sa han bara "den här går ju inte att köra på väg med, den är olaglig" och då försökte jag förklara att mina kompisar kör trimmat, att jag inte skulle köra snabbare än 45 och bara använda trimmet till att få upp den och att jag skulle ta på mig allt om jag åkte fast.... Då sa han "det kan du glömma, om du ska ha en moppe så ska den vara helt original". Det jag inte fattar heller är att när han var liten trimmade han och han har haft massa olika crossar och supermotos som han kört olagligt på gata. Sen har han också en Yamaha dragstar med olagliga pipor och han har en scooter som är trimmad. Förstår inte riktigt varför jag inte får köra olagligt då om han gör det och tycker det är okej....

Jag behöver hjälp med argument som kanske kan få han att ändra sig och annars skulle det gå om jag skaffade en original beta sen drevar (inte säker på hur han tycker över det) men sen köra opluggat utan att han vet? Tänker inte köra original har kört en kompis dt när den var original men den var sååå sjukt seg.
....
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

har du någon erfarenhet av starkare motorer än original? ;) För oerfarna 15 åringar på 70 cc moppar som toppar hundringen i trafiken är inget att önska....
Bild
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 476
Blev medlem: 5 september 2012, 20:29
Ort: Arboga

Inlägg av Jonsson98 »

Köp en orginal, min farsa sa också att jag var tvungen att ha orginal till början men sen så går moppen snabbare o snabbare ;)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax Join

Kolla gärna in mitt Derbi Senda projekt ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52756
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Snacka med honom om det kanske går för sig att du åker original ett tag och får in lite erfarenhet av att köra på väg, och att du får trimma senare!
Och om han har intresse för tvåhjulingar han med så kanske ni kan göra det till nån grej, att både du och han är ute och skruvar ihop mopeden?

Det går ju faktiskt att få upp mopedfan på bakhjulet utan 74cc! ;) Men det krävs teknik. Och jag tror du ska lyssna på din pappa och köra original/urpluggat till en början.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

Asddfgf4 skrev:har du någon erfarenhet av starkare motorer än original? ;) För oerfarna 15 åringar på 70 cc moppar som toppar hundringen i trafiken är inget att önska....
har kört 125cc enduro i ett och ett halvt år nu
....
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

p4ck skrev:Snacka med honom om det kanske går för sig att du åker original ett tag och får in lite erfarenhet av att köra på väg, och att du får trimma senare!
Och om han har intresse för tvåhjulingar han med så kanske ni kan göra det till nån grej, att både du och han är ute och skruvar ihop mopeden?

Det går ju faktiskt att få upp mopedfan på bakhjulet utan 74cc! ;) Men det krävs teknik. Och jag tror du ska lyssna på din pappa och köra original/urpluggat till en början.
Tack för svaret, det låter rätt bra. Han gillar inte uppgraderingar heller han tycker att när man fått något så ska man vara nöjd så skruva vet jag inte men jag tror jag kör på opluggad beta då och drevar så borde det gå att leka lite iaf
....
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Har varit i samma läge och kört bara opluggat med 50cc och kolla min sida www.facebook.com/victorhstunt så ser du att det går att komma lånht med nästan org moppe!!
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

Börja med att trimma lagom och sen så kan du väll dra på 74cc. Kille som jag känner satt på sin slider med 70cc och han drog lite på gasen o moppen reste och han hängde inte med så den hamnade på marken, första dagen...
Skriv svar