Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

david96 skrev:någon som har något snällt schema dem kan ge mig helst högst 8 rep då jag behöver byta då jag tröttnat på mitt gamla jag kört i 3 månader och det har varit mer reps och behöver byta nu ! :)

helst 5 split eller 4 går oxå bra ! :)
Säg hur du kan träna, hur du vill splita! Hur menar du med att du bara vill köra 8 reps? 8 reps på alla set i alla övningar?
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

MrAndersson skrev:
david96 skrev:någon som har något snällt schema dem kan ge mig helst högst 8 rep då jag behöver byta då jag tröttnat på mitt gamla jag kört i 3 månader och det har varit mer reps och behöver byta nu ! :)

helst 5 split eller 4 går oxå bra ! :)
Säg hur du kan träna, hur du vill splita! Hur menar du med att du bara vill köra 8 reps? 8 reps på alla set i alla övningar?
vill testa något nytt med tyngre sett med färre reps. spelar ingen roll, vill helst kasta om helt så det blir nytt och roligt! då man tröttnat på vanan
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

difaren skrev:Nej men de är fan sjukt, riktigt starkt!

Vad tar du i marken då?
Tack!

Hmm, inte kört mark på ett tag, men 140 senast! Har ärvt nån slags ryggskada av pappa så jag kör uppehåll när de gäller mark
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Om jag skulle göra ett helt schema för dig skulle jag lägga upp de såhär.

Mån: Bröst, Tricep
Tis: Lår, Mage
Ons: Rygg, Axlar
Fre: Vader, Bicep

Bröst Tricep passet.
1. Bänk. 3x3-5 Du börjar med tung bänk, när du klarar 5 reps alla set höjer du vikten.
2. Snedbänk 4x8 När du klarar 8 reps på alla set här så höjer du, finns dock ingen lägsta gräns, klarar du 4x8 på en vikt men höjer o bara klarar så de blir 8,7,5,3 så gör de inget. Då kör du tills du klarar 4x8. Aldrig mer än ett pass med 4x8.
3. Pecdec eller flyes. 3x12-15
4. Incline press eller CC. 3x8-10
5. Pushdowns 4x8-10
6. French press med rep 3x8-10
Ev. 1 arms pushdowns om du känner att du är olika stark.

Lår, Mage.
Ev. Böj* 4x8 Förklarar mer om de sen.
Benpress 4x8
Benspark. 4x10
Raka mark, 4x10
Hyperextentions 2x12
Crunches, 4x8
Toe to bar 3xfail

Rygg, axlar
Ev. mark* 5x6 Förklarar mer sen.
Latsdrag 6x8
Sidolyft 4x8
Frontlyft med viktplatta 3x8
Kabelrodd 6*8
Militär press 3x5
Omvända flyes 4x8

Vader, Bicep
Stångcurl 3x12 4x8 Här är meningen att du kör 3 lättare set sedan 4 tyngre.
Preacher curl 1 arm, 3x8/arm
Kabelcurl 2x10
Sittande vadpress 7*8, kort vila, och så full ROM** som möjligt.
Stående vadpress 7*8 Kort vila här också, dock så ska vikten va högre så du kan köra lite kortare ROM**.



*Jo anledningen till att du Ev. ska köra mark eller böj är att du ska rotera dessa övningar. Ena veckan kör du böj på benpasset, då hoppar du över marken denna veckan. Veckan efter då hoppar du över böjen och kör mark, anledningen till de är att då de ligger efter varandra så är de väldigt jobbigt för ländryggen. Därför låter jag den vila och endast ha en extremt påfrestande övning. Så man undviker skador osv.

**ROM= Range Of Motion.

Hoppas du förstår hur jag menar, annars är de bara och fråga.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

det va kul att träna första året... nu tar det bara en massa tid.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

DEA!! skrev:det va kul att träna första året... nu tar det bara en massa tid.
True shit :(
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Då måste jag fråga? Varför tränar ni fortfarande? Ta en paus, 1-2-4 månader. Ni kommer ha ett sånt EXTREMT sug på och komma tillbaka och känna den svidande känslan i musklerna när blodet pumpas in. DÅ får ni en nytändning.

Annars så byter ni bara upplägg, byter sätt och träna på eller något. Då får ni en nytändning de kan jag lova! :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

Träna med en kompis, om du nu tränar själv. Har tränat med en kompis nu senaste halvåret, nu när han är sjuk så tränar jag själv och det är sjukt mycket tråkigare. Byt gym också annars! kan va kul också med nytt folk,nya maskiner :)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Vad tycker ni om den underbart smärtfulla träningsvärken efter bendagen? :D
bibapeolola
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Sen har ju ni kanske andra förutsättningar? Bor 25km ifrån gymmet så brukar träna på väg hem från jobbet och kommer hem 7, halv 8. Går upp halv 6 sen. Skolan är för lätt. .
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

DEA!! skrev:Sen har ju ni kanske andra förutsättningar? Bor 25km ifrån gymmet så brukar träna på väg hem från jobbet och kommer hem 7, halv 8. Går upp halv 6 sen. Skolan är för lätt. .

Sluta klaga. Tänk på hur bra du mår utav att träna och hur dåligt du skulle. Jag går upp samma som dig slutar 16.30 oftast kö så är på gymmet runt halv 6 sen ska jag hem tar 1 timme att springa och 20 med spårvagn. Tycker oxå det börjar ta masssa tid osv men blev roligare med nytt schema igen:) du kommer bli mer depp om du slutar:p

Tack andersson!:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Yeah skolan är så jobbig!
Ni som fortfarande växer av naturliga själ har det ju lite lättare. Sen det där med konstiga scheman till skelett, njaa....
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

DEA!! skrev:Yeah skolan är så jobbig!
Ni som fortfarande växer av naturliga själ har det ju lite lättare. Sen det där med konstiga scheman till skelett, njaa....
Ja det beror ju på vad man går för linje. Själv är jag riktigt trött när jag kommer hem från skolan då jag har en massa matte o fysik o teknik osv varje dag vilket kräver en del. ;) Då är de skönt o gå på gymmet o inte tänka pån åt. å så sover man gott när man är trött i kropp o huve. :)

Dra ner på antal träningsdagar då? kör 2 eller 3 split? ( vet ej va du kör nu dock )
bibapeolola
Användarens profilbild
riejudrac5
Varnad
Inlägg: 200
Blev medlem: 8 maj 2013, 18:33

Inlägg av riejudrac5 »

Tjena!

Har tagit mig i kragen och ska nu börja gymma, är 16år.
Tänker gymma 3ggr i veckan åtminstonde.
Det jag vill uppnå är väll att få större muskler och bli mer rippad.
Skulle upskatta om någon vet vad man ska börja med och vilka dagar osv.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

riejudrac5 skrev:Tjena!

Har tagit mig i kragen och ska nu börja gymma, är 16år.
Tänker gymma 3ggr i veckan åtminstonde.
Det jag vill uppnå är väll att få större muskler och bli mer rippad.
Skulle upskatta om någon vet vad man ska börja med och vilka dagar osv.
tänk på att träna hela kroppen!
Om du nu har 0 kunskap om gym så fråga kompisar och personal om råd och tips, men kör exempelvis.
måndag, axlar och bröst.
Onsdag, ben
Fredag, mage och rygg
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

riejudrac5 skrev:Tjena!

Har tagit mig i kragen och ska nu börja gymma, är 16år.
Tänker gymma 3ggr i veckan åtminstonde.
Det jag vill uppnå är väll att få större muskler och bli mer rippad.
Skulle upskatta om någon vet vad man ska börja med och vilka dagar osv.
Ballt, här har du mitt schema ( 3 dagars )

dag 1: Bröst, axlar triceps
dag 2: Rygg, biceps
dag 3: ben,mage, underarmar

De du borde börja med för övningar är väl såna som bygger råstyrka lite så där. Basövningar

bröst = bänk såklart, även flyes och hantelpress. hitta typ 3 -4 olika övningar som du känner att du får full "kontakt" i

axlar = finns mkt olika o göra där, sök på axel övningar så hittar du. tänk på att axlen är uppdelad i 3 olika delar, framsida mitt och bakre.

triceps finns med en uppsjö med övningar

rygg = börja med marklyft som första ! satsa på att lyfta tyngden 4 gånger. Första 2 gångerna du tränar marklyft rekommenderar jag att ej gå över din kroppsvikt och bara öva på tekniken så du får in den. inte kul att lyfta fel när du kommer uppåt i vikterna. :) sök på youtube så får du en hel del tips på hur du lyfter men det är viktigt att du gör det rätt , man hara bara en rygg.

Ben, här kör jag först benpress o går ner så djupt man kan, sen squats (med bänk under som gör att man inte går ner olika djupt varje gång, så man precis går ner så röven är i höjd med knävecket ungefär) sedan utspark och benböj. Och sedan slakta vaderna på valfritt sätt!

där är väl baserna? berndt. sök på läs mkt, kolla mycket på kollozeum å sök råd där. Allt man behöver veta finns på internet :)
bibapeolola
rrxaffe
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 augusti 2012, 13:07
Ort: jaåå

Inlägg av rrxaffe »

ska man träna rygg ska det vara rodd med en arm med bra spänn på ryggen hela övningen :D med kabel allstå
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

rrxaffe skrev:ska man träna rygg ska det vara rodd med en arm med bra spänn på ryggen hela övningen :D med kabel allstå
"ska man träna rygg" klart som fan, det är ju det som får dig att se stor ut. finns inget manligare.

Rodd med en arm med kabel är ju shit, ska vara med hantel.. basövningen på rygg är ändå marklyft. skrev några poster uppv ad jag körde på rygg :)
bibapeolola
rrxaffe
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 augusti 2012, 13:07
Ort: jaåå

Inlägg av rrxaffe »

Axel skrev:
rrxaffe skrev:ska man träna rygg ska det vara rodd med en arm med bra spänn på ryggen hela övningen :D med kabel allstå
"ska man träna rygg" klart som fan, det är ju det som får dig att se stor ut. finns inget manligare.

Rodd med en arm med kabel är ju shit, ska vara med hantel.. basövningen på rygg är ändå marklyft. skrev några poster uppv ad jag körde på rygg :)
de är nog inte shit med tanke på att ove rytter skrev att det är en övning man borde göra med tanke på att man kan hålla bra kontration genom hela övningen, sen vet ja inte hur du gör den men aa jag vet hur man gör den och då är det lätt bästa ryggövningen för kontakt!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Hahah nej. Marklyft är den bästa och mest givande övningen över HELA ryggen.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:Hahah nej. Marklyft är den bästa och mest givande övningen över HELA ryggen.
OM du har ett korrekt utförande! Kan du inte marka rätt, då kan du skita i övningen då är riskerna för skador större än de du tjänar på o köra mark!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
rrxaffe
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 augusti 2012, 13:07
Ort: jaåå

Inlägg av rrxaffe »

MrAndersson skrev:
DEA!! skrev:Hahah nej. Marklyft är den bästa och mest givande övningen över HELA ryggen.
OM du har ett korrekt utförande! Kan du inte marka rätt, då kan du skita i övningen då är riskerna för skador större än de du tjänar på o köra mark!
vadå hahah nej? har inte sagt att det är den mest givande men en övning man bör göra, dock är den boken det står i om avancerad kroppsbyggning så då kan ni ju skita i det :D
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Du sa att det är den bästa ryggövningen för kontakt, för att Ove Rytter sagt de. Det stämmer ju inte någonstans.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Har märkt en jävla skillnad på min volym än styrkan, fast om man går tillbaka ett halvår så är de skillnad även där.

Älskar när ådrorna sipprar lätt fram bröstet vid pump!!
De går framåt, mer bodybouilding åt folket, sluta vara så viktkåta(även fast det är roligt med tunga vikter)
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

Om man har ont om tid kan man köra en grupp i veckan typ?
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

Börniee skrev:Om man har ont om tid kan man köra en grupp i veckan typ?
kör ett helkroppspass ist då
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Freppefreak »

Jag kunde inte bestämma mig om detta skulle var i läxtråden eller träningstråden
men iaf jag ska göra en reflektion på ett S.M.A.R.T mål någon som har en bra "mall" på en bra reflektion :)
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

DEA!! skrev:Sen har ju ni kanske andra förutsättningar? Bor 25km ifrån gymmet så brukar träna på väg hem från jobbet och kommer hem 7, halv 8. Går upp halv 6 sen. Skolan är för lätt. .
Du är inte ensam :P Tränar friidrottsgrenen spjut känns som man inte har någon fritid på veckorna, Det är spjut teknik, kast styrka, kondition samtidigt som man kör 3 dagar gym med, Få in allt detta samtisigt som man jobbar heltid har hund och flickvän samtidigt som man skall sköta allt hemma med så är det inte mycket tid över vill jag lova :) Dock måste jag träna känner sådant sug varje vår när man kommer ut och börjar tävla på tävlingar och se vad vinterns träning har gjort inför sommarens kastning det är det som sporrar man måste helt enkelt hitta något som sporrar annars går det inte!
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

tjenare! har äntligen fått tummen i röven å ska börja gymma nu nästa vecka, kommer köra måndag, onsdag och lördag. kan absolut ingenting om att gymma så jag behöver lite hjälp att lägga upp träningen, så om någon skulle kunna komma med lite tips eller länkar så skulle detta hjälpa mycket!

Tack på förhand!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

DerbiKoffe skrev:tjenare! har äntligen fått tummen i röven å ska börja gymma nu nästa vecka, kommer köra måndag, onsdag och lördag. kan absolut ingenting om att gymma så jag behöver lite hjälp att lägga upp träningen, så om någon skulle kunna komma med lite tips eller länkar så skulle detta hjälpa mycket!

Tack på förhand!
Jag tränar 5 dagar i veckan och det tycker jag är lagom. 3 kan bli svårt att få in allt på men det går ju. Något bra att tänka på är att låta musklerna återhämta sig minst 48 timmar innan du kör samma muskelgrupp. Kör du t.ex bröst på måndag bör du vänta tills på onsdag samma tid innan du kör bröst/triceps/axlar :)
Maten Är oxå viktig ät flera gånger om dagen och ät mycket. Vill du gå upp i vikt så ät mycket potatis, pasta, ris osv men oxå kött och grönsaker, vill du gå ner i vikt är mindre pasta, potatis osv :)
Att gå upp och ner i vikt handlar om hur mycket kalorier man får i sej och förbränner. Mindre kalorier än du gör åt ger en viktminskning, mer kalorier än du gör åt ger viktökning http://www.kaloriguiden.se/rakna/kaloriraknare/ <-- här kan du räkna ut hur mycket kalorier du behöver på en dag för att stanna på samma vikt sen kan du ju givetvis sänka/ höja för att uppnå ditt mål!
Mitt schema som är uppdelat på 5 dagar ser ut såhär:
Måndag: bröst
Bänkpress
Sned hantelpress
Snedbänk
Flies
Dipps
Tisdag:rygg
Latsdrag/chins
latsdrag med smalt grepp
sittande kabelrodd
Skivstångsrodd
Marklyft
Onsdag:axlar, mage
axelpress med hantlar
militärpress
sidlyft
kabellyft åt sidan
framåtlyft
shrugs
situps i nån maskin
sidebends
cable crunches
Hängande benlyft
Torsdag. vila
Fredag: biceps, triceps
bicepscurl
ståendehantlar
bicepscurl med nån grejj som ja inte vet namnet på...
Sittande bicepscurl
Stående tricepspress
Smalbänk
Sittande tricepspress över huvudet
tricepsextension
Lördag: vila
Söndag: ben, mage
Benpress
sittande vadpress
benspark
bencurl
samma magövningar som onsdag

Hoppas det gav dej lite hjälp, man kan ju givetvis lägga in t.ex axlar och triceps på samma dag man kör bröst. rygg, biceps en dag och mage, ben på en dag :)
(alla namn har säkert inte blivit rätt så fråga om du undrar något)
Lycka till nu och kom ihåg: NO PAIN NO GAIN!
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

laxfanskap skrev:
DerbiKoffe skrev:tjenare! har äntligen fått tummen i röven å ska börja gymma nu nästa vecka, kommer köra måndag, onsdag och lördag. kan absolut ingenting om att gymma så jag behöver lite hjälp att lägga upp träningen, så om någon skulle kunna komma med lite tips eller länkar så skulle detta hjälpa mycket!

Tack på förhand!
Jag tränar 5 dagar i veckan och det tycker jag är lagom. 3 kan bli svårt att få in allt på men det går ju. Något bra att tänka på är att låta musklerna återhämta sig minst 48 timmar innan du kör samma muskelgrupp. Kör du t.ex bröst på måndag bör du vänta tills på onsdag samma tid innan du kör bröst/triceps/axlar :)
Maten Är oxå viktig ät flera gånger om dagen och ät mycket. Vill du gå upp i vikt så ät mycket potatis, pasta, ris osv men oxå kött och grönsaker, vill du gå ner i vikt är mindre pasta, potatis osv :)
Att gå upp och ner i vikt handlar om hur mycket kalorier man får i sej och förbränner. Mindre kalorier än du gör åt ger en viktminskning, mer kalorier än du gör åt ger viktökning http://www.kaloriguiden.se/rakna/kaloriraknare/ <-- här kan du räkna ut hur mycket kalorier du behöver på en dag för att stanna på samma vikt sen kan du ju givetvis sänka/ höja för att uppnå ditt mål!
Mitt schema som är uppdelat på 5 dagar ser ut såhär:
Måndag: bröst
Bänkpress
Sned hantelpress
Snedbänk
Flies
Dipps
Tisdag:rygg
Latsdrag/chins
latsdrag med smalt grepp
sittande kabelrodd
Skivstångsrodd
Marklyft
Onsdag:axlar, mage
axelpress med hantlar
militärpress
sidlyft
kabellyft åt sidan
framåtlyft
shrugs
situps i nån maskin
sidebends
cable crunches
Hängande benlyft
Torsdag. vila
Fredag: biceps, triceps
bicepscurl
ståendehantlar
bicepscurl med nån grejj som ja inte vet namnet på...
Sittande bicepscurl
Stående tricepspress
Smalbänk
Sittande tricepspress över huvudet
tricepsextension
Lördag: vila
Söndag: ben, mage
Benpress
sittande vadpress
benspark
bencurl
samma magövningar som onsdag

Hoppas det gav dej lite hjälp, man kan ju givetvis lägga in t.ex axlar och triceps på samma dag man kör bröst. rygg, biceps en dag och mage, ben på en dag :)
(alla namn har säkert inte blivit rätt så fråga om du undrar något)
Lycka till nu och kom ihåg: NO PAIN NO GAIN!
Skulle jag har kört de schemat,så skulle jag börjat med marklyft, för greppet efter många ryggövningar är inte så stabilt. inte för mig iallafall,då blir det jobbigt med marklyft i slutet av passet :)
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

laxfanskap skrev:
DerbiKoffe skrev:tjenare! har äntligen fått tummen i röven å ska börja gymma nu nästa vecka, kommer köra måndag, onsdag och lördag. kan absolut ingenting om att gymma så jag behöver lite hjälp att lägga upp träningen, så om någon skulle kunna komma med lite tips eller länkar så skulle detta hjälpa mycket!

Tack på förhand!
Jag tränar 5 dagar i veckan och det tycker jag är lagom. 3 kan bli svårt att få in allt på men det går ju. Något bra att tänka på är att låta musklerna återhämta sig minst 48 timmar innan du kör samma muskelgrupp. Kör du t.ex bröst på måndag bör du vänta tills på onsdag samma tid innan du kör bröst/triceps/axlar :)
Maten Är oxå viktig ät flera gånger om dagen och ät mycket. Vill du gå upp i vikt så ät mycket potatis, pasta, ris osv men oxå kött och grönsaker, vill du gå ner i vikt är mindre pasta, potatis osv :)
Att gå upp och ner i vikt handlar om hur mycket kalorier man får i sej och förbränner. Mindre kalorier än du gör åt ger en viktminskning, mer kalorier än du gör åt ger viktökning http://www.kaloriguiden.se/rakna/kaloriraknare/ <-- här kan du räkna ut hur mycket kalorier du behöver på en dag för att stanna på samma vikt sen kan du ju givetvis sänka/ höja för att uppnå ditt mål!
Mitt schema som är uppdelat på 5 dagar ser ut såhär:
Måndag: bröst
Bänkpress
Sned hantelpress
Snedbänk
Flies
Dipps
Tisdag:rygg
Latsdrag/chins
latsdrag med smalt grepp
sittande kabelrodd
Skivstångsrodd
Marklyft
Onsdag:axlar, mage
axelpress med hantlar
militärpress
sidlyft
kabellyft åt sidan
framåtlyft
shrugs
situps i nån maskin
sidebends
cable crunches
Hängande benlyft
Torsdag. vila
Fredag: biceps, triceps
bicepscurl
ståendehantlar
bicepscurl med nån grejj som ja inte vet namnet på...
Sittande bicepscurl
Stående tricepspress
Smalbänk
Sittande tricepspress över huvudet
tricepsextension
Lördag: vila
Söndag: ben, mage
Benpress
sittande vadpress
benspark
bencurl
samma magövningar som onsdag

Hoppas det gav dej lite hjälp, man kan ju givetvis lägga in t.ex axlar och triceps på samma dag man kör bröst. rygg, biceps en dag och mage, ben på en dag :)
(alla namn har säkert inte blivit rätt så fråga om du undrar något)
Lycka till nu och kom ihåg: NO PAIN NO GAIN!
Skulle jag har kört de schemat,så skulle jag börjat med marklyft, för greppet efter många ryggövningar är inte så stabilt. inte för mig iallafall,då blir det jobbigt med marklyft i slutet av passet :)
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

Dawidd skrev:
Skulle jag har kört de schemat,så skulle jag börjat med marklyft, för greppet efter många ryggövningar är inte så stabilt. inte för mig iallafall,då blir det jobbigt med marklyft i slutet av passet :)
Går ju med men jag föredrar att köra det sist på nått sätt :)
Sen så var det inte den exakta ordningen på alla men hyffsat endå ;)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Failure på 160kg marklyft igår, gjorde en riktigt fin repetition sen nästa kom jag inte riktigt hela vägen upp då greppet började försvinna och dum som jag är så släpper jag inte bara rakt av utan kämpar emot och går neråt sakta men osäkert, snatchade till rätt ordentligt. De ironiska var att jag lärde en kompis 5 min tidigare hur man skulle göra och inte göra sen gör jag själv tvärtemot. :)
bibapeolola
Användarens profilbild
Roxxen99
Avstängd
Inlägg: 73
Blev medlem: 26 juni 2013, 22:12
Ort: Norrlandsskogarna

Inlägg av Roxxen99 »

laxfanskap skrev:
DerbiKoffe skrev:Text
Jag tränar 5 dagar i veckan och det tycker jag är lagom. 3 kan bli svårt att få in allt på men det går ju. Något bra att tänka på är att låta musklerna återhämta sig minst 48 timmar innan du kör samma muskelgrupp. Kör du t.ex bröst på måndag bör du vänta tills på onsdag samma tid innan du kör bröst/triceps/axlar :)
Maten Är oxå viktig ät flera gånger om dagen och ät mycket. Vill du gå upp i vikt så ät mycket potatis, pasta, ris osv men oxå kött och grönsaker, vill du gå ner i vikt är mindre pasta, potatis osv :)
Att gå upp och ner i vikt handlar om hur mycket kalorier man får i sej och förbränner. Mindre kalorier än du gör åt ger en viktminskning, mer kalorier än du gör åt ger viktökning http://www.kaloriguiden.se/rakna/kaloriraknare/ <-- här kan du räkna ut hur mycket kalorier du behöver på en dag för att stanna på samma vikt sen kan du ju givetvis sänka/ höja för att uppnå ditt mål!
Mitt schema som är uppdelat på 5 dagar ser ut såhär:
Måndag: bröst
Bänkpress
Sned hantelpress
Snedbänk
Flies
Dipps
Tisdag:rygg
Latsdrag/chins
latsdrag med smalt grepp
sittande kabelrodd
Skivstångsrodd
Marklyft
Onsdag:axlar, mage
axelpress med hantlar
militärpress
sidlyft
kabellyft åt sidan
framåtlyft
shrugs
situps i nån maskin
sidebends
cable crunches
Hängande benlyft
Torsdag. vila
Fredag: biceps, triceps
bicepscurl
ståendehantlar
bicepscurl med nån grejj som ja inte vet namnet på...
Sittande bicepscurl
Stående tricepspress
Smalbänk
Sittande tricepspress över huvudet
tricepsextension
Lördag: vila
Söndag: ben, mage
Benpress
sittande vadpress
benspark
bencurl
samma magövningar som onsdag

Hoppas det gav dej lite hjälp, man kan ju givetvis lägga in t.ex axlar och triceps på samma dag man kör bröst. rygg, biceps en dag och mage, ben på en dag :)
(alla namn har säkert inte blivit rätt så fråga om du undrar något)
Lycka till nu och kom ihåg: NO PAIN NO GAIN!
Om man ska gå upp i vikt och bygga muskler så ska man äta ofta, men inte så mycket. En bodybuilder äter 6-8 gånger per dag och dom äter inte så mycket varje gång.
Yamaha Aerox -01
Leovince ZX
Dragen plugg
V-ringen dragen
78 km/h enligt GPS.

Rieju Drac -98
Dragen plugg
Drevad
72,3 km/h enligt GPS.
Skriv svar