Ryker ifrån ljuddämparen?

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
floydei
Varnad
Inlägg: 425
Blev medlem: 9 juni 2012, 12:39

Ryker ifrån ljuddämparen?

Inlägg av floydei »

Tja, har en Derbi Senda xtreme med
Airsal 50 racing
Gianelli 2t
21mm fögg
Polini filter

Nu är det så att det ryker om ljuddämparen när jag kör på natten och det är kallt? Märkte detta inatt å det rykte i ca 5 min och funderar på O det var för litet munstycke som gjorde att det blev så varmt så ljudämparullen börjar ryka lite? Kan också säga att den läker glykol. Men vad jag sett läcker den glykol ifrån vattenpumpen. Men att den bara ryker när det är kallt ute är väl konstigt? Har 85 munstycke i och med 88 blöddrade den bara
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

det är normalt att det ryker ur avgasröret...lite det som det är till för :)
Bild
Användarens profilbild
floydei
Varnad
Inlägg: 425
Blev medlem: 9 juni 2012, 12:39

Inlägg av floydei »

Haha du gjorde min dag. Men asså set se barq
Hänt typ 2 gånger och stt det luktade lite bränt. Men det ryker ovanligt
Mycket när den är kall. Men kan det vara för stt jag kör på 3% eller? Och har ingen kick så måste rulla igång den, så ibland måste jag rulla lägre för det lyer bara bööööböö sen hoppar den igång och när jag t.ex kört med den precis startar den med ett litet hopp. Kan räcka med att jag väntat ca 20 min
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

låter som att ahn får för mycket olja ;) kolla stiftet, om det är svart så är det olja, om det är tex vitt och grönaktigt läcker det in vatten i cylindern, så då måste du fixa nya packningar :)
Bild
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

Asddfgf4 skrev:det är normalt att det ryker ur avgasröret...lite det som det är till för :)
Nu var du lustig va? ;) haha

Eftersom det bara ryker när det är kallt så kan det bero på att det bara syns då, typ dimma/väldigt hög luftfuktighet.
En sak som du Kan testa om det stämmer är att typ sätta en kondom eller fryspåse >bara den är genomskinlig< på röret och låta den stå så i en stund i olika väderlekar och temp och se skillnaden :P :P Eftersom det är kvar massa rök i röret efter du har kört så "ångar" det ut sakta efteråt.

EDIT:
Asddfgf4 skrev:låter som att ahn får för mycket olja ;) kolla stiftet, om det är svart så är det olja, om det är tex vitt och grönaktigt läcker det in vatten i cylindern, så då måste du fixa nya packningar :)
om det är vitt kan det också bero på för litet munstycke.

btw, det är ett elände att citera dig manuellt, kunde du inte ha valt ett krångligare namn :lol:
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

mitt namn är ju jättenkelt ;) bara att följa tangentbordet :P
Bild
Skriv svar