Noobsaker ngn polare har sagt :D

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 6 oktober 2012, 20:45

Inlägg av Böldhare »

Hade en polare som gnällde på att hans Aerox inte starta.
Jag: Har du kollat tändstiftet?
Han: jag behöver inget tändstift jag har elstart.


En annan gång snacka han om att han hade något mega trimm från tyskland. Visa sig senare att det var en helt vanlig variatorremmen snacka om. :roll:
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Böldhare skrev:Hade en polare som gnällde på att hans Aerox inte starta.
Jag: Har du kollat tändstiftet?
Han: jag behöver inget tändstift jag har elstart.


En annan gång snacka han om att han hade något mega trimm från tyskland. Visa sig senare att det var en helt vanlig variatorremmen snacka om. :roll:
hahahah elstarten :D
mrderbiguy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 274
Blev medlem: 13 mars 2012, 14:22

Inlägg av mrderbiguy »

En på twostroke rider moppeforum @ Facebook sa att hans gilera smt med underliggande Hebo bufanda gjorde 120km/h ^^, dog av skratt när hans vänner försökte försvara han^^ HAHAHAHa


Han skrev sen i meddelanden att den kanske gjorde 80 ^^ :oops: :oops: :oops: 8) 8) 8) 8) 8)
Derbi asså -.-
Användarens profilbild
slajk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 28 maj 2012, 18:10

Inlägg av slajk »

Min polare sa att jag skulle dra V-ringen på min Jawa 210, den skulle gå 70 sen sa han.
Jawa 210 | Rieju Drac 00 EU
Bild
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

slajk skrev:Min polare sa att jag skulle dra V-ringen på min Jawa 210, den skulle gå 70 sen sa han.
Tror du tappa halva din text ;)
Helt Räser
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 472
Blev medlem: 3 maj 2013, 20:43
Ort: VBG

Inlägg av donkeyO.o »

Har en polare som mytar om allt hela tiden typ. Engång sa han typ att han monterade ner en Volvo 740 helt själv på 2 timmar osv.. Otroligt roligt att lyssna på han haha. Sen sa han att han var väldigt kunnig om mopeder. tog fram en cyllinder och frågade han om han visste vad det var. Han hade glömt av vad den heter ;)
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
tratthalvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 1 augusti 2012, 13:04
Ort: Sundsvall

Inlägg av tratthalvan »

Har en kompis som mytar om att han ska köpa bilar och nya motorcyklar och motards hela tiden men aldrig gör han det. Sedan försöker han låtsas veta saker om andras mopeder/motorcyklar men han har aldrig rätt.

Han har även flera streetfighter-projekt på G :lol:
Saimon
Varnad
Inlägg: 112
Blev medlem: 10 augusti 2012, 00:50

Inlägg av Saimon »

var oseriös med en kompis o fråga massa saker om hans Rieju
Jag: är det variator ?
Kompis: jag vet inte

:lol:
Senare frågade jag om hans Rieju var 2 hjulsdriven o då svarade han: ja jag tror det för min pappa har sagt de
Alkohol löser inga problem.
Men de gör fan inte mjölk heller!
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

en tjejkompis frågade om det gick att lacka luftfiltret för den röda färgen passade inte in. ett biltema fiddyfilter btw :lol: :lol:
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

en kompis ringde mig och sa att hans förgasare var skuren :D

En annan trodde att hans moppe gick fortare av att byta ut gummihandtagen på styret
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

En klasskompis är helt övertygad om att hans RRX toppar 95 på plan mark med dragen avgasplugg. En gång fick han för sig att köpa en ny regskyltshållare och ett str8 minibaklyse för att göra den snyggare, men plockade senare bort det för "den såg för trimmad ut". :lol:

Just det, han är helt 100% på att han ska starta ett streetracingteam när han fått körkort med. :lol: :lol: :lol:
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Saimon
Varnad
Inlägg: 112
Blev medlem: 10 augusti 2012, 00:50

Inlägg av Saimon »

Jag och en kompis gick på stan
Kompisen: ååå!!! kolla en evo, min farsa har sagt att den har 400hästar på däcken
Jag: härligt!
Kompisen: undra hur många hästar den har i motorn, säkert 500hästar i motorn så 900hästar totalt
Höll på och dö av garv hahah:)
Alkohol löser inga problem.
Men de gör fan inte mjölk heller!
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

satt med nåra polare i en husvagn å snackade moppe,så sa en komps att han ska köpa V-force membran,så frågade jag varför, "dom ger ju 4hk till"! han vart idiotförklarad :)
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
elias96sandberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 284
Blev medlem: 25 april 2011, 22:24
Ort: Bjärnum, Hässleholm

Inlägg av elias96sandberg »

När min kompis sa att han hade en cylinder som han kunde sälja, sen när vi kom till han så va det en luftburk...
Min youtube kanal [GAMING]: http://youtube.com/user/xNukeSpacex/
FLUBBA
Svårstartad skrothög
Inlägg: 210
Blev medlem: 1 juni 2012, 21:29

Inlägg av FLUBBA »

har en kompis som snackar om att han kan en jävla massa om mopeder,
bla annat har han sagt att han ska köpa en slider som gör 120 på halvgas, sen att han skulle bygga hyper av sin slider. Han sa att han skulle sätta på 70cc gjutjärn och zx :o :mrgreen: :shock:
groonie
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 4 september 2011, 21:42

Inlägg av groonie »

fredcog skrev:Fick höra av några kompisar som sa att en kille hade sagt att han moppe gick mycket bättre nu när han köpt trimkåpor... :lol:

Ahahahahahah talleballe ( Niclas talcott) hans Derbi Senda gjorde ju 140 med dragen v-ring också😝
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

En kompis sa att han kände en kille som hade vråltrimmat sin moppe .
Jag frågade hur fort den gick o då sa han att den gick i 80 !
Sen så sa han att han kommer att få köpa sin kusins nya beta rr för 2000 .
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 476
Blev medlem: 5 september 2012, 20:29
Ort: Arboga

Inlägg av Jonsson98 »

En kompis fråga om det gick att köra en aerox på grusvägar fullt allvarligt :lol:
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax Join

Kolla gärna in mitt Derbi Senda projekt ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52756
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

haha minakompisar har la sagt en del men jag tog nog priset här, frågade min kompis hur en vev såg ut, när jag var 15, så sa han gissa, detta var min förklaring

''den ser la ut som en sådan handvisp med massa sprön på eller? ''

trodde helt ärligt den såg ut så här XD

[spoiler]Bild[/spoiler]

sen så sa min kompis att en barikit 80 inte behövdes portas utan skulle gå skit bra med ett voca rör :lol: och att röret var ju till 80cc så då måste det gå jätte bra ;)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
tratthalvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 1 augusti 2012, 13:04
Ort: Sundsvall

Inlägg av tratthalvan »

Haha, förra veckan...
Min kompis kommer in på första lektionen och bara: "Hörrni, har ni sett lätt-mcn på parkeringen? Helvete vad snygg den är!!"
Jag: "Jaså, vem är det som har den då? Vad är det för märke?"
Han: "Ingen aning men det är fan en av dom snyggaste lättmotorcyklarna jag sett!"

Vi går ut för att kolla på rasten men där står då ingen lätt mc och jag undrar vad han snackar om, han pekar på en moped.. Generic Trigger 50 SM.

Jag brister ut i skratt och säger att det är en sketen kinamoped och han blir tyst..
häst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst st häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst häst
Felix mårtensson
Elmoped
Inlägg: 97
Blev medlem: 7 april 2012, 23:48
Ort: Kristianstad

Inlägg av Felix mårtensson »

dannefabian skrev:Finns en snubbe i stan som säger att han fick punka på sin moppe och då slet av däcken o körde moppen på tågspåret och vart jagad av ett tåg i 200, sen säger han att han gasa upp i 250 och sedan tvärnitade och lyfte av moppen och precis då kom tåget ! det sjuka med det här är att han är 100% seriös när han berättar det
låter troligt 8)
drac
Användarens profilbild
lasshe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 3 mars 2013, 11:29
Ort: Köping

Inlägg av lasshe »

HAHA min polare sa att de inte var så konstigt att hans moped blödrade för att hans flottörsskål var helt full med bensin :shock: haha och han brukar skryta om att han kan allt med mopeder...
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

en i klassen som ää känd för att myta sa en gång..

-du jonas,gissa hur stor förgasare ja har på mrx:en?
ja bara typ 21mm? eftersom han hade metrakit rör o polini guss 80cc..
han bara nej ja har 40mm mikuni o sen när ja kolla så stog de ''Dellorto PHBN 16'' ;)
SliderGeten
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 28 mars 2013, 20:56

Inlägg av SliderGeten »

haha inte sagt men vi frågade en kompis vad han hade för framdrev och pöjken går fram till framhjulet och börjar titta litte fundersamt :D
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Jag och två polare satt i skateparken och lallade och då åkte en nyare Honda Civic Type R förbi och min polare frågar om jag vet hur mycket effekt och hur mycket den väger, jag svarar 200 hästar på runt 1300-1400 kilo något sånt, han säger att en väger 800 kg ocv min andra polare håller med. Reserverar mig för eventuella stavfel då jag skriver från luren.
Chrille977
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 20 augusti 2012, 03:20
Ort: Stockholm

Inlägg av Chrille977 »

Polaren sa att hans Derbi DRD Evo hade gjort ca: 100 med leovince v6 handmade och 13 kuggar fram, och då hade han inte ens gasat fullt. :P
Chrille977
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 20 augusti 2012, 03:20
Ort: Stockholm

Inlägg av Chrille977 »

Har en kompis som ljuger väldigt mycket, när han hade köpte sin moppe så hade den 13 tandat drev fram och dragen plug, när jag frågade honom om han gjort något trim på den förutom det så sa han att det var han som drog plugen på moppen och att det bara var 13 tandat på när han köpte den.
Lucass
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 3 september 2012, 19:39

Inlägg av Lucass »

Inte några kompisar som sagt men aa
En grupp killar stod och beundrade den ena kompisens moppe.
Kompisen: Har du trimmat den något?
Han med moppen svarar: Nej jag har V-ringen och pluggen kvar, sen jävlar!
Moppen i fråga var en Yamaha dt50 från tidigt 90tal..
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 476
Blev medlem: 5 september 2012, 20:29
Ort: Arboga

Inlägg av Jonsson98 »

En polare undra varför min moppe lät så mycket och då frågade han samtidigt om jag hade dragit v-ringen på min crossmoppe men jag försökte tydligt säga att crossmoppar inte har någon v-ring men han bara jaha det är därför den låter så förjävligt... :D
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax Join

Kolla gärna in mitt Derbi Senda projekt ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52756
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

DTdosan skrev:En klasskompis är helt övertygad om att hans RRX toppar 95 på plan mark med dragen avgasplugg. En gång fick han för sig att köpa en ny regskyltshållare och ett str8 minibaklyse för att göra den snyggare, men plockade senare bort det för "den såg för trimmad ut". :lol:

Just det, han är helt 100% på att han ska starta ett streetracingteam när han fått körkort med. :lol: :lol: :lol:
Faktum är, att här i stan är det nog sant med om moppen ser trimmad ut. Kanske typ 100% större chans snuten stannar dig om du har ett glänsnade rör, färgad dämpare, ingen bögläpp, osv osv...
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

TheFlyingFin skrev:
DTdosan skrev:En klasskompis är helt övertygad om att hans RRX toppar 95 på plan mark med dragen avgasplugg. En gång fick han för sig att köpa en ny regskyltshållare och ett str8 minibaklyse för att göra den snyggare, men plockade senare bort det för "den såg för trimmad ut". :lol:

Just det, han är helt 100% på att han ska starta ett streetracingteam när han fått körkort med. :lol: :lol: :lol:
Faktum är, att här i stan är det nog sant med om moppen ser trimmad ut. Kanske typ 100% större chans snuten stannar dig om du har ett glänsnade rör, färgad dämpare, ingen bögläpp, osv osv...
Jag glömde nog skriva det, men han bor i en håla med typ 100 mäniskor i, och om man har otur åker polisen igenom två gånger om halvåret ;)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014
Inlägg: 492
Blev medlem: 6 augusti 2013, 20:52

Inlägg av Voltfax »

en kompis sa att hans aerox gjorde 85 i uppförsbacke med dragen v-ring
på mätaren och han trodde att den stämde så när jag sa att det inte stämde blev han hel vansinnig på mig när jag sa 65 plus på plan mark
Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km


vinnare av brodalen styling tävling 2014


5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598



facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 238
Blev medlem: 3 november 2013, 17:08
Ort: köping

Inlägg av Filip ericsson »

haha en gång när vi skulle gå ut och titta på min moppe typ första dan jag hade den till skolan, så hängde en med kan 0 koll om moppar eller allt med motorer det ända han kan är typ att smöra som fan!!! haha :D aja skitsamma så gick han fram och tog på däcket och sa vilken snygg fälg... :shock:
samma kille ba igår jag ska nog köra upp med automat när jag ska ta mitt bil körkört :D
Rieju rrx
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Filip ericsson skrev:haha en gång när vi skulle gå ut och titta på min moppe typ första dan jag hade den till skolan, så hängde en med kan 0 koll om moppar eller allt med motorer det ända han kan är typ att smöra som fan!!! haha :D aja skitsamma så gick han fram och tog på däcket och sa vilken snygg fälg... :shock:
samma kille ba igår jag ska nog köra upp med automat när jag ska ta mitt bil körkört :D
Han kanske kollade på fälgen?
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 238
Blev medlem: 3 november 2013, 17:08
Ort: köping

Inlägg av Filip ericsson »

Speedway skrev:
Filip ericsson skrev:haha en gång när vi skulle gå ut och titta på min moppe typ första dan jag hade den till skolan, så hängde en med kan 0 koll om moppar eller allt med motorer det ända han kan är typ att smöra som fan!!! haha :D aja skitsamma så gick han fram och tog på däcket och sa vilken snygg fälg... :shock:
samma kille ba igår jag ska nog köra upp med automat när jag ska ta mitt bil körkört :D
Han kanske kollade på fälgen?
haha kan man tro men han gick och babblade om det hela dan och frågade om jag hade lackerat dom :D
Rieju rrx
Skriv svar