Drd limited edition Trim Problems

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

eriktheduke
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 17 augusti 2013, 19:43
Ort: Landvetter

Drd limited edition Trim Problems

Inlägg av eriktheduke »

Tja allihopa. Har några enkla frågor som antagligen har ett logiskt svar. Jag har som sagt en DRD LE, som jag ska trimma. Jag har provat att köra med ett Hebo escape rör. Men det va inget vidare kul och lät alldeles för mke. Så jag köpte ett leovince v6. Men även detta varvade bara mongo mke på dom sista tusen varven. Vad ska jag göra för att få ett skönt bottendrag? :( tacksam för svar
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Re: Drd limited edition Trim Problems

Inlägg av GurkMarmelad »

eriktheduke skrev:Tja allihopa. Har några enkla frågor som antagligen har ett logiskt svar. Jag har som sagt en DRD LE, som jag ska trimma. Jag har provat att köra med ett Hebo escape rör. Men det va inget vidare kul och lät alldeles för mke. Så jag köpte ett leovince v6. Men även detta varvade bara mongo mke på dom sista tusen varven. Vad ska jag göra för att få ett skönt bottendrag? :( tacksam för svar
kan inte kolla info nu men MK thrower har ju gött bottendrag och är rellativt "tyst"

som sagt kan inte kolla info så vet ej ifall detta passar :D
eriktheduke
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 17 augusti 2013, 19:43
Ort: Landvetter

Re: Drd limited edition Trim Problems

Inlägg av eriktheduke »

GurkMarmelad skrev:
eriktheduke skrev:Tja allihopa. Har några enkla frågor som antagligen har ett logiskt svar. Jag har som sagt en DRD LE, som jag ska trimma. Jag har provat att köra med ett Hebo escape rör. Men det va inget vidare kul och lät alldeles för mke. Så jag köpte ett leovince v6. Men även detta varvade bara mongo mke på dom sista tusen varven. Vad ska jag göra för att få ett skönt bottendrag? :( tacksam för svar
kan inte kolla info nu men MK thrower har ju gött bottendrag och är rellativt "tyst"

som sagt kan inte kolla info så vet ej ifall detta passar :D
Leovince ska ju vara det röret som har tillcohmed vassare drag än thrower. Men allt jag får är ett jävla varvande på slutet. Helt död i starten lixom. kan det ha med bestyckning och göra ? är ganska ny i mopedbranchen och på forumet.
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Re: Drd limited edition Trim Problems

Inlägg av GurkMarmelad »

eriktheduke skrev:
GurkMarmelad skrev:
eriktheduke skrev:Tja allihopa. Har några enkla frågor som antagligen har ett logiskt svar. Jag har som sagt en DRD LE, som jag ska trimma. Jag har provat att köra med ett Hebo escape rör. Men det va inget vidare kul och lät alldeles för mke. Så jag köpte ett leovince v6. Men även detta varvade bara mongo mke på dom sista tusen varven. Vad ska jag göra för att få ett skönt bottendrag? :( tacksam för svar
kan inte kolla info nu men MK thrower har ju gött bottendrag och är rellativt "tyst"

som sagt kan inte kolla info så vet ej ifall detta passar :D
Leovince ska ju vara det röret som har tillcohmed vassare drag än thrower. Men allt jag får är ett jävla varvande på slutet. Helt död i starten lixom. kan det ha med bestyckning och göra ? är ganska ny i mopedbranchen och på forumet.
jag är också en "noob" som det kallas men jag har läst på lite granna ;)

vad har du för drevning?
eriktheduke
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 17 augusti 2013, 19:43
Ort: Landvetter

Re: Drd limited edition Trim Problems

Inlägg av eriktheduke »

GurkMarmelad skrev:
eriktheduke skrev:
GurkMarmelad skrev: kan inte kolla info nu men MK thrower har ju gött bottendrag och är rellativt "tyst"

som sagt kan inte kolla info så vet ej ifall detta passar :D
Leovince ska ju vara det röret som har tillcohmed vassare drag än thrower. Men allt jag får är ett jävla varvande på slutet. Helt död i starten lixom. kan det ha med bestyckning och göra ? är ganska ny i mopedbranchen och på forumet.
jag är också en "noob" som det kallas men jag har läst på lite granna ;)

vad har du för drevning?
11-52
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Re: Drd limited edition Trim Problems

Inlägg av GurkMarmelad »

eriktheduke skrev:
GurkMarmelad skrev:
eriktheduke skrev: Leovince ska ju vara det röret som har tillcohmed vassare drag än thrower. Men allt jag får är ett jävla varvande på slutet. Helt död i starten lixom. kan det ha med bestyckning och göra ? är ganska ny i mopedbranchen och på forumet.
jag är också en "noob" som det kallas men jag har läst på lite granna ;)

vad har du för drevning?
11-52
då vorde du fö gött axx men du menar att du inte får någon kraft i de lägre varvtalen? den delen har jag ikke läst mycket om så någon annan får fortsätta härifrån.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Vill du ha vrid får du byta cylinder. Typ p8lini guss 80cc

v6 suger mk är bättre och tystare
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

david96 skrev:Vill du ha vrid får du byta cylinder. Typ p8lini guss 80cc

v6 suger mk är bättre och tystare
låter som att du kan din grej så du får ersätta mig här nu för jag kan inte skriva mera i detta tillfälle :)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

köp techingas, det är la röret med bäst bottendrag och jämnast kurva om jag inte mins fel? stark på "alla" varv? :P
Bild
eriktheduke
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 17 augusti 2013, 19:43
Ort: Landvetter

Inlägg av eriktheduke »

Kollat runt lite, alla säger ju att v6 ska ge ett sjukt axx osv. Men jag vet inte. Det kändes nästan som mitt högvarviga Hebo. Tips på bestyckning eller drevning. Annars säljer jag skiten och kör med orginal rör och 70cc eller ngt.
Användarens profilbild
QviW
TSR:s snyggaste
Inlägg: 317
Blev medlem: 6 januari 2011, 15:47
Ort: Herrljunga

Inlägg av QviW »

Har ett thrower och det är varken tyst eller lågvarvig?
Förstår inte var alla får det ifrån för mitt är väldigt högvarvig, effekten kommer vid typ 9000-9500 varv...
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Skönt bottendrag? då är det en 70cc och orginalrör som gäller.
Skriv svar