Byta till SM däck

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 9 april 2013, 19:20
Ort: Stockholm

Byta till SM däck

Inlägg av plankan »

Tjenare!

Har fått lust att byta till SM däck på min Beta RR Enduro -03. Jag vill ha 17" fram o bak, och just nu sitter 21" fram o 18" bak. Gissar på att man inte bara kan montera på SM däcken, hur gör man? :)
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

du byter/köper sm fälgar
Quattro lyfe
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 9 april 2013, 19:20
Ort: Stockholm

Inlägg av plankan »

FreZz skrev:du byter/köper sm fälgar
Är det inte svårare än så?
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

va jag vet så är de bara hylsorna mellan hjulen och broms okets fästen varit lite olika, sällan de nå annat men vara på säkra sidan så bara mäta hur tjock din bult axel som går genom hjulet så dom har samma mått sen är de typ en barn lek

om de samma märken så är de oftast samma som Rieju drac och Rieju spike går rakt på
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

skogen_swe skrev:va jag vet så är de bara hylsorna mellan hjulen och broms okets fästen varit lite olika, sällan de nå annat men vara på säkra sidan så bara mäta hur tjock din bult axel som går genom hjulet så dom har samma mått sen är de typ en barn lek

om de samma märken så är de oftast samma som Rieju drac och Rieju spike går rakt på
om han hittar beta fälgar så borde dom passa rakt på
Quattro lyfe
Skriv svar