Maximal Otur

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 9 april 2013, 19:20
Ort: Stockholm

Maximal Otur

Inlägg av plankan »

Tänkte inte dela någon häftig snutjakt med supertrimmade moppar o sånt. Ville bara dela med en liten historia som visse kanske kan lära sig av. Men jag köpte min Beta RR i påskas och det var min första moppe. Var asnöjd! Strax efter midsommar skulle jag ut på byn och åka en sväng. På väg hem, precis innan min uppfart ska jag bromsa in och då låg jag i tvåan, jag bromsar aningen för hårt och sladdar till och flyger såklart av moppen. Tro fan att jag flyger in i en stor jävla stenbumling, och sen tuppade jag av. Min morbror hörde moppen sladda på rullgrus och springer genast mot mig. Då var jag avsvimmad och när han började prata med mig vaknade jag till. Då jag kände jag den sjuka smärtan i foten. Skulle försöka ställa mig upp men kollapsade på direkten. Kunde sedan inte känna av mina ben och spred sig senare upp till överkroppen, började svettas mycket och blev törstig. Sen kom det värsta, kroppen låste sig, och jag kan lova er att ni kommer inte känna en äckligare känsla än denna. Ni kan inte röra någonting i kroppen. Mina händer krampar ihop sig och jag kan knappt prata. Då fick jag panik, jag hade blivit förlamad tänkte jag. Morsan drog av hjälmen (vilket ni verkligen inte ska göra om ni hamnar i en sånhär situation), och då kände jag även smärta i nacken. Då ringde de ambulans och de tyckte detta var så pass allvarligt att det skickade en helikopter. När de kom fick jag tre stycken morfin sprutor i vardera arm efter de frågat mig massa frågor. Sedan somnade jag, åkte helikopter till plåsterhuset och vaknade upp vid landning, fick nog lite för mycket hehe :oops: . Hur som helst hade jag fått en smäll i nacken och foten hade flera brutningar i småben men framförallt brustna muskler och muskelskador. På sjukhuset påstod de att det skulle ta 2 månader att läka. De kunde inte gipsa pga muskelskadorna så jag hade extremt ont i två veckor framåt. Kunde dock börja sakta gå med hjälp av kryckor efter ca en vecka.
Otrolig känsla av att få veta att man från att vara temporärt förlamad till få en fotskada och nackskada.

Tur i oturen kan man la säga :) fick ju iaf åka helikopter (a)

Edit: Är nu helt återställd från skadan :D Tack till familj och vänner för hjälp vid och efter olyckan samt alla positiva kommentarer :)

Kör försiktigt nu gubbs :D
Senast redigerad av plankan den 1 september 2013, 11:38, redigerad totalt 1 gånger.
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Åfan! Låter som du haft det sjukt jobbigt! :/ Hoppas du blir/är helt återställd ! :)
Användarens profilbild
riejudrac5
Varnad
Inlägg: 200
Blev medlem: 8 maj 2013, 18:33

Inlägg av riejudrac5 »

de lät läskigt, hoppas du är bra nu!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Fyfan..
Jo det kan gå illa om man har otur, hoppas i alla fall att du blir återställd och sköt om dig nu!
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Fan vad äckligt!
Btw, vart bor du? För i Uppsala län har jag för mig att dom alltid skickar helikopeter när det är barn inblandade.. :)
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

Låter som att det gjorde en aning ont :? Men hur klarade sig moppen då? Krya på dig!
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Fyfan du får krya!
albincg
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 24 december 2012, 22:57

Inlägg av albincg »

O fy fan ...
Vart med om liknande grejer men inte lika allvarligt.
Hoppas de blir bra snart :(
Roxon Duel sm<3
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

En highsider ;)

Krya på dig, tur du klara dig skapligt!
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Satan!
De där lät väldigt otäckt, ta det försiktig i fortsättningen :)
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 9 april 2013, 19:20
Ort: Stockholm

Inlägg av plankan »

rärox skrev:Fan vad äckligt!
Btw, vart bor du? För i Uppsala län har jag för mig att dom alltid skickar helikopeter när det är barn inblandade.. :)
Detta inträffade på mitt landställe i Norrtälje, men de kanske kör på samma regler här också då :o
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 9 april 2013, 19:20
Ort: Stockholm

Inlägg av plankan »

Slidercalle123 skrev:Låter som att det gjorde en aning ont :? Men hur klarade sig moppen då? Krya på dig!
haha en aning ja ;) Moppen klarade sig med några repor :D
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 472
Blev medlem: 3 maj 2013, 20:43
Ort: VBG

Inlägg av donkeyO.o »

plankan skrev:
Slidercalle123 skrev:Låter som att det gjorde en aning ont :? Men hur klarade sig moppen då? Krya på dig!
haha en aning ja ;) Moppen klarade sig med några repor :D
Det är ju det viktigaste ;)
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 9 april 2013, 19:20
Ort: Stockholm

Inlägg av plankan »

donkeyO.o skrev:
plankan skrev:
Slidercalle123 skrev:Låter som att det gjorde en aning ont :? Men hur klarade sig moppen då? Krya på dig!
haha en aning ja ;) Moppen klarade sig med några repor :D
Det är ju det viktigaste ;)
haha spikat ;)
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Skriv svar