Portare nära borås/varberg?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Portare nära borås/varberg?

Inlägg av Asddfgf4 »

Hoppas jag har postat rätt, jag vet inte riktigt vart den ska ligga :/ Men mod får gärna flytta tråden om den ligger helt fel :)

Tja, har två stycken originalcylindrar och tänkte att jag likaväl kunde porta en av dom för att få ut lite extra ur den.

Jag vet inte riktigt vad porta innebär ens en gång, hehe, bara att det har med avgasporten på cylindern att göra, så jag överlämnar portningsarbetet åt någon annan tänkte jag. Så jag undrar om det finns någon som kan porta bra nära borås eller varberg eller kanske i göteborg ( men då får ni se till att det är värt att jag åker in hela vägen dit )

Kan ni inte sms:a mig på 0725104354 eller PM:a mig här om ni kan porta cylindrar och bor/gör det nära borås/varberg/Göteborg så kommer vi överrens om pris etc... Tack tack :)
Bild
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Togge tuning gör bra portningsjobb i Göteborg. Har själv portat hos honom och är helt klart nöjd, och kan säga att nu har han 10 gånger mer kunskap samt 5 gånger så bättre på att porta än innan.
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

jag har hört mycket dåligt och om, och en del bra med då, men... så han portar bra då? :)
Bild
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

jonthä, äger en cylinder av han och var fan näst intill felfri om du vill köra snabbt

lennart är även mycket bra, mycket kunskap och testat många olika och väldigt många nöjda kunder!

togge är väl rätt ny jämfört med dem över med levererar iallafall :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

jag vill heslt porta så den är så stark som möjligt på låga varv, vet inte om det går, eller hur det funkar och så, men omd et är möjligt hade jag önskat det :P
Bild
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Asddfgf4 skrev:jag vill heslt porta så den är så stark som möjligt på låga varv, vet inte om det går, eller hur det funkar och så, men omd et är möjligt hade jag önskat det :P
Ja han har blivit väldigt mycket bättre på sistone. Det man kan göra är att matcha cylindern till det röret man har, man kan inte direkt porta en cylinder till att bli lågvarvig. (rätta mig gärna om jag har fel)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Roxxen96 skrev:
Asddfgf4 skrev:jag vill heslt porta så den är så stark som möjligt på låga varv, vet inte om det går, eller hur det funkar och så, men omd et är möjligt hade jag önskat det :P
Ja han har blivit väldigt mycket bättre på sistone. Det man kan göra är att matcha cylindern till det röret man har, man kan inte direkt porta en cylinder till att bli lågvarvig. (rätta mig gärna om jag har fel)
bredda/sänk skiten så lär den ju få ett bredare register, dreva annars bara ner. ger samma effekt ju :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

jo men jag har bra effekt med dreven jag har nu(14-52), om jag vet att jag ska köra nånstans där det är mycket backar i skogen etc, så brukar jag byta till 12-52, då går det lättare, men om man kunde matchat cylindern med mitt MK thrower så hade det varit toppen, gärna så den orkar mer på låga varv ( inget överdrivet, är ju bara 50 cc ^^)
Bild
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Relativt svårt att få motorer att gå särskilt mycket bättre på lågvarv med portning, särskilt om man utgår från en liten 50cc cylinder. Det är tvärt om enklast att få högre varvtal och smalare register.

Vill man ha förbättringar på lågvarv kan det vara enklast att börja med resten av motorn - avgasrör, förgasare, tändningsinställning, eventuellt topplock - det finns nog betydligt mer att hämta där oftast.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
jonthä
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 7 juni 2008, 20:43
Ort: Skogen

Inlägg av jonthä »

Du har pm..
Jag fräschar till cylindrar,honar, portar cylindrar och block,slipar toppar,och utför vev byten mm. Bara skicka pm om du är intreserad eller undrar något!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

david96 skrev:jonthä, äger en cylinder av han och var fan näst intill felfri om du vill köra snabbt
Även jag har en av hans, och jag är nöjd.
jonthä skrev:Du har pm..
:mrgreen:
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar