Beta rr 50 -07 går extremt segt!

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Beta rr 50 -07 går extremt segt!

Inlägg av Freppefreak »

Hallå hallå där, jag har en ganska nyinköpt Beta rr 50 07:a. Och problemet är att den går otroligt segt. Jag blir omkörd av kompisarna hela tiden :cry: .
Häromdan så drog jag hela pluggen (med katalysatorn) och byte till munstycke 115 då varvade den som fasen och lät som fasen, Men hastigheten var asbra. Sen när jag byte tilbaka till orginal munstycket så tappade jag bort flöttet i fögasarn och lämnade in mopeden på en service.
Så jag vill veta om det finns något trimm som gör så att moppen går snabbare utan att byta munstycke? :D
Kan man köpa en ny cylinder utan att byta munstycke?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Kanske om du köper en 50 cc sport eller så men det är otroligt ovärt!
Sen varför vill du inte byta munstycke? Bara ta en extra titt så du inte tappar bort något
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
DerbiDRDRacing05
Elmoped
Inlägg: 116
Blev medlem: 23 maj 2013, 17:35

Inlägg av DerbiDRDRacing05 »

dreva om den
Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

Setup:
Barikit 74cc (Portad av toggetuning)
Metrakit SP
21mm Dellorto
14-53
Parmakit Membran
Original vev
Original tändning
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Du vill alltså hellre "krångla" med en ny cylinder jämfört med att göra något så lätt som att byta munstycke? Hur tänker du då? :o
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Freppefreak »

Pelsnernels skrev:Du vill alltså hellre "krångla" med en ny cylinder jämfört med att göra något så lätt som att byta munstycke? Hur tänker du då? :o
Haha javette fan men blev så jädra jobbigt sen förra gången jag fucka upp de
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Freppefreak skrev:
Pelsnernels skrev:Du vill alltså hellre "krångla" med en ny cylinder jämfört med att göra något så lätt som att byta munstycke? Hur tänker du då? :o
Haha javette fan men blev så jädra jobbigt sen förra gången jag fucka upp de
om du inte kan byta munstycke så skit i att trimma och gå tillbaka till datorn och spela wow :lol:
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Freppefreak »

david96 skrev:
Freppefreak skrev:
Pelsnernels skrev:Du vill alltså hellre "krångla" med en ny cylinder jämfört med att göra något så lätt som att byta munstycke? Hur tänker du då? :o
Haha javette fan men blev så jädra jobbigt sen förra gången jag fucka upp de
om du inte kan byta munstycke så skit i att trimma och gå tillbaka till datorn och spela wow :lol:
Hahah wow fan heller, men jag ska göra ett nytt försök o testa det!!
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 472
Blev medlem: 3 maj 2013, 20:43
Ort: VBG

Inlägg av donkeyO.o »

Varför bytte du till org munstycke om den gick bra med 115 och varvade och hade bra hastighet?
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

donkeyO.o skrev:Varför bytte du till org munstycke om den gick bra med 115 och varvade och hade bra hastighet?
+1
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Lawast
Elmoped
Inlägg: 117
Blev medlem: 22 april 2013, 17:50

Inlägg av Lawast »

DerbiKoffe skrev:
donkeyO.o skrev:Varför bytte du till org munstycke om den gick bra med 115 och varvade och hade bra hastighet?
+1
+2
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

lilla pappsen lät honom inte trimma ;)
Bild
Användarens profilbild
riejudrac5
Varnad
Inlägg: 200
Blev medlem: 8 maj 2013, 18:33

Inlägg av riejudrac5 »

Lawast skrev:
DerbiKoffe skrev:
donkeyO.o skrev:Varför bytte du till org munstycke om den gick bra med 115 och varvade och hade bra hastighet?
+1
+2
+3
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Freppefreak »

donkeyO.o skrev:Varför bytte du till org munstycke om den gick bra med 115 och varvade och hade bra hastighet?
Hasrigheten var bra men motorn varvade på friläge?
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Freppefreak »

Asddfgf4 skrev:lilla pappsen lät honom inte trimma ;)
Vart fick du det ifrån? Han bryr sig inte ett skit men tyckte att den varvade som fasen och lät mycket!
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

om du inte orkar byta munstycke så ska du inte trimma.
gå ut och bytt till 115 igen och gasa på.
anledningen att den gasar av sig själv är.
1: du har för hög tomgång.
2: gasvajern är för spänd
3: den drar tjuvluft någonstans.
att klaga på att det är jobbigt att byta munstycke är bara lathet.
men att byta cylinder går bättre?
Quattro lyfe
Skriv svar