Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Moderatorer: Speedway , MrAndersson , TheAndersson , CaToXXo
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233 Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm
Inlägg
av Freppefreak » 29 augusti 2013, 13:54
Hallå hallå där, jag har en ganska nyinköpt Beta rr 50 07:a. Och problemet är att den går otroligt segt. Jag blir omkörd av kompisarna hela tiden
.
Häromdan så drog jag hela pluggen (med katalysatorn) och byte till munstycke 115 då varvade den som fasen och lät som fasen, Men hastigheten var asbra. Sen när jag byte tilbaka till orginal munstycket så tappade jag bort flöttet i fögasarn och lämnade in mopeden på en service.
Så jag vill veta om det finns något trimm som gör så att moppen går snabbare utan att byta munstycke?
Kan man köpa en ny cylinder utan att byta munstycke?
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785 Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07
Inlägg
av Persson97 » 29 augusti 2013, 14:53
Kanske om du köper en 50 cc sport eller så men det är otroligt ovärt!
Sen varför vill du inte byta munstycke? Bara ta en extra titt så du inte tappar bort något
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
DerbiDRDRacing05
Elmoped
Inlägg: 116 Blev medlem: 23 maj 2013, 17:35
Inlägg
av DerbiDRDRacing05 » 29 augusti 2013, 15:04
dreva om den
Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.
Setup:
Barikit 74cc (Portad av toggetuning)
Metrakit SP
21mm Dellorto
14-53
Parmakit Membran
Original vev
Original tändning
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836 Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05
Inlägg
av Pelsnernels » 29 augusti 2013, 15:30
Du vill alltså hellre "krångla" med en ny cylinder jämfört med att göra något så lätt som att byta munstycke? Hur tänker du då?
Nels, Nels, Pelsnernels!
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233 Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm
Inlägg
av Freppefreak » 29 augusti 2013, 15:41
Pelsnernels skrev: Du vill alltså hellre "krångla" med en ny cylinder jämfört med att göra något så lätt som att byta munstycke? Hur tänker du då?
Haha javette fan men blev så jädra jobbigt sen förra gången jag fucka upp de
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102 Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42
Inlägg
av david96 » 29 augusti 2013, 15:48
Freppefreak skrev: Pelsnernels skrev: Du vill alltså hellre "krångla" med en ny cylinder jämfört med att göra något så lätt som att byta munstycke? Hur tänker du då?
Haha javette fan men blev så jädra jobbigt sen förra gången jag fucka upp de
om du inte kan byta munstycke så skit i att trimma och gå tillbaka till datorn och spela wow
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233 Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm
Inlägg
av Freppefreak » 29 augusti 2013, 15:54
david96 skrev: Freppefreak skrev: Pelsnernels skrev: Du vill alltså hellre "krångla" med en ny cylinder jämfört med att göra något så lätt som att byta munstycke? Hur tänker du då?
Haha javette fan men blev så jädra jobbigt sen förra gången jag fucka upp de
om du inte kan byta munstycke så skit i att trimma och gå tillbaka till datorn och spela wow
Hahah wow fan heller, men jag ska göra ett nytt försök o testa det!!
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 472 Blev medlem: 3 maj 2013, 20:43
Ort: VBG
Inlägg
av donkeyO.o » 29 augusti 2013, 15:59
Varför bytte du till org munstycke om den gick bra med 115 och varvade och hade bra hastighet?
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730 Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25
Inlägg
av DerbiKoffe » 29 augusti 2013, 16:07
donkeyO.o skrev: Varför bytte du till org munstycke om den gick bra med 115 och varvade och hade bra hastighet?
+1
Lawast
Elmoped
Inlägg: 117 Blev medlem: 22 april 2013, 17:50
Inlägg
av Lawast » 29 augusti 2013, 16:48
DerbiKoffe skrev: donkeyO.o skrev: Varför bytte du till org munstycke om den gick bra med 115 och varvade och hade bra hastighet?
+1
+2
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933 Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred
Inlägg
av Asddfgf4 » 29 augusti 2013, 17:22
lilla pappsen lät honom inte trimma
riejudrac5
Varnad
Inlägg: 200 Blev medlem: 8 maj 2013, 18:33
Inlägg
av riejudrac5 » 29 augusti 2013, 17:57
Lawast skrev: DerbiKoffe skrev: donkeyO.o skrev: Varför bytte du till org munstycke om den gick bra med 115 och varvade och hade bra hastighet?
+1
+2
+3
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233 Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm
Inlägg
av Freppefreak » 29 augusti 2013, 18:23
donkeyO.o skrev: Varför bytte du till org munstycke om den gick bra med 115 och varvade och hade bra hastighet?
Hasrigheten var bra men motorn varvade på friläge?
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233 Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm
Inlägg
av Freppefreak » 29 augusti 2013, 18:24
Asddfgf4 skrev: lilla pappsen lät honom inte trimma
Vart fick du det ifrån? Han bryr sig inte ett skit men tyckte att den varvade som fasen och lät mycket!
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672 Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall
Inlägg
av FreZz » 29 augusti 2013, 18:30
om du inte orkar byta munstycke så ska du inte trimma.
gå ut och bytt till 115 igen och gasa på.
anledningen att den gasar av sig själv är.
1: du har för hög tomgång.
2: gasvajern är för spänd
3: den drar tjuvluft någonstans.
att klaga på att det är jobbigt att byta munstycke är bara lathet.
men att byta cylinder går bättre?
Quattro lyfe