Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

Kan fixa film,är dock inte med stopp,utan ner, nudda bröstet sen upp! :)

film utlovas nästa bröstpass,dvs på MÅNDAG! :lol:
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Dawidd skrev:Kan fixa film,är dock inte med stopp,utan ner, nudda bröstet sen upp! :)

film utlovas nästa bröstpass,dvs på MÅNDAG! :lol:
Bra! utöva övningen rätt och gefan i helvete att nudda bröstet. Eller ja, vill du få sprickor i bröstkorgen så är det ju ett bra sätt att få det men annars hade jag rekommederat dig att på sin höjd nudda tyget du har på dig .
bibapeolola
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Axel skrev:
Dawidd skrev:Kan fixa film,är dock inte med stopp,utan ner, nudda bröstet sen upp! :)

film utlovas nästa bröstpass,dvs på MÅNDAG! :lol:
Bra! utöva övningen rätt och gefan i helvete att nudda bröstet. Eller ja, vill du få sprickor i bröstkorgen så är det ju ett bra sätt att få det men annars hade jag rekommederat dig att på sin höjd nudda tyget du har på dig .
Klart du ska nudda bröstet. Studsa nej, men ner och nudda absolut. Inte släppa ner utan kontrollerat ner nudda och sedan pressa upp.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

haha lugna nu.. studsar inte mot bröstet och sedan upp,utan de är ner kontrollerat,nudda bröstet och sedan upp..

Kanske lyckas pressa upp 95kg om jag har tur.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

MrAndersson skrev:
Axel skrev:
Dawidd skrev:Kan fixa film,är dock inte med stopp,utan ner, nudda bröstet sen upp! :)

film utlovas nästa bröstpass,dvs på MÅNDAG! :lol:
Bra! utöva övningen rätt och gefan i helvete att nudda bröstet. Eller ja, vill du få sprickor i bröstkorgen så är det ju ett bra sätt att få det men annars hade jag rekommederat dig att på sin höjd nudda tyget du har på dig .
Klart du ska nudda bröstet. Studsa nej, men ner och nudda absolut. Inte släppa ner utan kontrollerat ner nudda och sedan pressa upp.
Håller inte alls med där. Knappt nudda, ska vara jävligt jävligt så du bara känner närvaron av det. Känner en som fick en spricka pga han nuddade, och han gjorde de verkligen fint o kontrollerat men trots de fick han en spricka av de ( han körde tungt o var stor o vältränad, bra fysik) o den läker visst aldrig. :) Imo, inte nudda!
bibapeolola
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Axel skrev:
MrAndersson skrev:
Axel skrev: Bra! utöva övningen rätt och gefan i helvete att nudda bröstet. Eller ja, vill du få sprickor i bröstkorgen så är det ju ett bra sätt att få det men annars hade jag rekommederat dig att på sin höjd nudda tyget du har på dig .
Klart du ska nudda bröstet. Studsa nej, men ner och nudda absolut. Inte släppa ner utan kontrollerat ner nudda och sedan pressa upp.
Håller inte alls med där. Knappt nudda, ska vara jävligt jävligt så du bara känner närvaron av det. Känner en som fick en spricka pga han nuddade, och han gjorde de verkligen fint o kontrollerat men trots de fick han en spricka av de ( han körde tungt o var stor o vältränad, bra fysik) o den läker visst aldrig. :) Imo, inte nudda!
Han dricker antagligen för lite mjölk.

Ett revben läker på ca 3-5 dagar, möjligtvis en vecka men inte mer än så.
Bröstnudd är det som gäller!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Bröstbenet är dock helt annorlunda, det kan precis som axel säger aldrig läka.

Men sedan om de går sönder endast av en nudd med 90kg är jag tveksam på, visst om du verkligen studsar upp vikten. Men vet bra mycket värre saker än en studs som revbenen klarar. Men de är ju olika från person till person.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

MrAndersson skrev:Bröstbenet är dock helt annorlunda, det kan precis som axel säger aldrig läka.

Men sedan om de går sönder endast av en nudd med 90kg är jag tveksam på, visst om du verkligen studsar upp vikten. Men vet bra mycket värre saker än en studs som revbenen klarar. Men de är ju olika från person till person.
Har kört 90kg innan utan problem, dvs 90 utan STUDS, då jag tar de själv som "fusk" då de blir en extra knuff
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Dawidd skrev:
MrAndersson skrev:Bröstbenet är dock helt annorlunda, det kan precis som axel säger aldrig läka.

Men sedan om de går sönder endast av en nudd med 90kg är jag tveksam på, visst om du verkligen studsar upp vikten. Men vet bra mycket värre saker än en studs som revbenen klarar. Men de är ju olika från person till person.
Har kört 90kg innan utan problem, dvs 90 utan STUDS, då jag tar de själv som "fusk" då de blir en extra knuff
Hoppas du studsar sönder ditt bröstben.

Och ja, bröstbenet såklart. Han körde 120kg när det brast för honom. :) Går att knäcka det rätt mkt tidigare. Som sagt rekommenderar verkligen inte att nudda.
bibapeolola
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

Axel skrev:
Dawidd skrev:
MrAndersson skrev:Bröstbenet är dock helt annorlunda, det kan precis som axel säger aldrig läka.

Men sedan om de går sönder endast av en nudd med 90kg är jag tveksam på, visst om du verkligen studsar upp vikten. Men vet bra mycket värre saker än en studs som revbenen klarar. Men de är ju olika från person till person.
Har kört 90kg innan utan problem, dvs 90 utan STUDS, då jag tar de själv som "fusk" då de blir en extra knuff
Hoppas du studsar sönder ditt bröstben.

Och ja, bröstbenet såklart. Han körde 120kg när det brast för honom. :) Går att knäcka det rätt mkt tidigare. Som sagt rekommenderar verkligen inte att nudda.
Haha herregud,varför skulle jag köra en sån tung vikt med sån kass teknik och studsa? nejnej och nej. jag NUDDAR bröstet,och sen upp igen
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Har ändrat lite på mitt upplägg till träningen. Börjar köra den negativa sidan väldigt sakta. Cad är fördelen? Pumpet blir 40ggr bättre iaf :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

DEA!! skrev:Har ändrat lite på mitt upplägg till träningen. Börjar köra den negativa sidan väldigt sakta. Cad är fördelen? Pumpet blir 40ggr bättre iaf :wink:
Antar att du kör med lätt vikt? eller kör du tungt?

kör du med lätt vikt,så utför du övningen bra och gör den tung, vilket leder till bättre pump. så är det för mig
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Givetvis varierar jag.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Tjena!
Det finns ju massa pulverdrycker osv. Men tränare brukar helatiden säga att kakao med mjölk är bättre men förra veckan hörde jag en ny, mosa en banan och blanda ner i en panna tillsammans med ett ägg!
Måste bara fråga, använder sig någon av kakao med mjölk eller stekt banan & ägg?
Funkar det?
Edit: jag får ut mycket av träningen även utan pulver osv. Så Bill inte börja med det änn häller
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
bresida
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 11 maj 2013, 15:15

Inlägg av bresida »

Shiet, skulle köra överstötar på träningen igår innan jag skulle bege mig hemmåt. Går ju fint de 3 första sedan kör jag skivstången rakt upp under hakan, trodde ärligt tänderna skulle trilla ut. Har just nu världens märken på hakan haha!
Linusen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 20 januari 2013, 19:06
Ort: Kvicksund

Inlägg av Linusen »

Hur blir man lättast av med bilringen? ;)
Ooooch lite magfett.
Är det någon mer som kan röra på tuttarna? :D
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Linusen skrev:Hur blir man lättast av med bilringen? ;)
Ooooch lite magfett.
Är det någon mer som kan röra på tuttarna? :D
Träna hårt och förändra kosten. Du kan inte bara bli av med fett runt magen. Utan du måste minska i total fett %. Räkna dock med att de tar tid, men du fick väl antagligen inte "bilringen" över en natt heller. ;)
Persson97 skrev:Tjena!
Det finns ju massa pulverdrycker osv. Men tränare brukar helatiden säga att kakao med mjölk är bättre men förra veckan hörde jag en ny, mosa en banan och blanda ner i en panna tillsammans med ett ägg!
Måste bara fråga, använder sig någon av kakao med mjölk eller stekt banan & ägg?
Funkar det?
Edit: jag får ut mycket av träningen även utan pulver osv. Så Bill inte börja med det änn häller
Det med banan och ägg kallas ju för "bananpannkaka" så de är ju inte speciellt ovanligt. Sen om jag skulle säga att de är så mycket protein i de vet ja inte...


Dawidd, imorgon är de Måndag! Kom ihåg och film, väntar spänt!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

MrAndersson skrev:
Linusen skrev:Hur blir man lättast av med bilringen? ;)
Ooooch lite magfett.
Är det någon mer som kan röra på tuttarna? :D
Träna hårt och förändra kosten. Du kan inte bara bli av med fett runt magen. Utan du måste minska i total fett %. Räkna dock med att de tar tid, men du fick väl antagligen inte "bilringen" över en natt heller. ;)
Persson97 skrev:Tjena!
Det finns ju massa pulverdrycker osv. Men tränare brukar helatiden säga att kakao med mjölk är bättre men förra veckan hörde jag en ny, mosa en banan och blanda ner i en panna tillsammans med ett ägg!
Måste bara fråga, använder sig någon av kakao med mjölk eller stekt banan & ägg?
Funkar det?
Edit: jag får ut mycket av träningen även utan pulver osv. Så Bill inte börja med det änn häller
Det med banan och ägg kallas ju för "bananpannkaka" så de är ju inte speciellt ovanligt. Sen om jag skulle säga att de är så mycket protein i de vet ja inte...


Dawidd, imorgon är de Måndag! Kom ihåg och film, väntar spänt!
Nu är det måndag, kommer ladda inför bröstpasset med Five finger death punch i högtalarna + en jacked fuel 8)
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

När kommer filmen?
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

nice :D
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

[spoiler]
[/spoiler]

Okej, impad ifall det är sant MEN, är inte dom vikterna innerst stabiliserings-vikter, dvs träningsvikter som kan väga 5kg max kanske?

Du skulle ha filmat vikterna osv! Men riktigt jävla imponerande, för dina ynka 52kg(?) ! Härligt, samtidigt.. ge din polare en lektion i att träna ben också.

Bra jobbat!
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 746
Blev medlem: 3 oktober 2011, 19:38
Ort: Åkersberga

Inlägg av robb4n »

difaren skrev:[spoiler]
[/spoiler]

Okej, impad ifall det är sant MEN, är inte dom vikterna innerst stabiliserings-vikter, dvs träningsvikter som kan väga 5kg max kanske?

Du skulle ha filmat vikterna osv! Men riktigt jävla imponerande, för dina ynka 52kg(?) ! Härligt, samtidigt.. ge din polare en lektion i att träna ben också.

Bra jobbat!
Han väger dock 58 står det i klippet ;) Sen är det ju en 15 ytterst och 20 innerst.
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

ROBBAN_Derbi skrev:
difaren skrev:[spoiler]
[/spoiler]

Okej, impad ifall det är sant MEN, är inte dom vikterna innerst stabiliserings-vikter, dvs träningsvikter som kan väga 5kg max kanske?

Du skulle ha filmat vikterna osv! Men riktigt jävla imponerande, för dina ynka 52kg(?) ! Härligt, samtidigt.. ge din polare en lektion i att träna ben också.

Bra jobbat!
Han väger dock 58 står det i klippet ;) Sen är det ju en 15 ytterst och 20 innerst.
Sant det Robin säger, 20 innerst & 15 ytterst.
Det med att filma vikterna tänkte jag inte på, men de kan vi fixas nästa gång om det nu blir nån mer gång.

Här har ni beviset om att jag bänkar så pass mycket för min kroppsvikt.

Har tagit 115 som max i knäböj :) finns dock inte på film, men 110 kg finns
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög
Inlägg: 192
Blev medlem: 25 mars 2012, 10:18

Inlägg av ateland »

Dawidd skrev:
ROBBAN_Derbi skrev:
difaren skrev:[spoiler][/spoiler]

Okej, impad ifall det är sant MEN, är inte dom vikterna innerst stabiliserings-vikter, dvs träningsvikter som kan väga 5kg max kanske?

Du skulle ha filmat vikterna osv! Men riktigt jävla imponerande, för dina ynka 52kg(?) ! Härligt, samtidigt.. ge din polare en lektion i att träna ben också.

Bra jobbat!
Han väger dock 58 står det i klippet ;) Sen är det ju en 15 ytterst och 20 innerst.
Sant det Robin säger, 20 innerst & 15 ytterst.
Det med att filma vikterna tänkte jag inte på, men de kan vi fixas nästa gång om det nu blir nån mer gång.

Här har ni beviset om att jag bänkar så pass mycket för min kroppsvikt.

Har tagit 115 som max i knäböj :) finns dock inte på film, men 110 kg finns
Måste bara fråga hur lång du är? 58kg låter som en mindre omöjlighet i mina öron :p
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

ateland skrev:
Dawidd skrev:
ROBBAN_Derbi skrev: Han väger dock 58 står det i klippet ;) Sen är det ju en 15 ytterst och 20 innerst.
Sant det Robin säger, 20 innerst & 15 ytterst.
Det med att filma vikterna tänkte jag inte på, men de kan vi fixas nästa gång om det nu blir nån mer gång.

Här har ni beviset om att jag bänkar så pass mycket för min kroppsvikt.

Har tagit 115 som max i knäböj :) finns dock inte på film, men 110 kg finns
Måste bara fråga hur lång du är? 58kg låter som en mindre omöjlighet i mina öron :p
1.68
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög
Inlägg: 192
Blev medlem: 25 mars 2012, 10:18

Inlägg av ateland »

ah det var iaf liteutav en förklaring :) jag är 186 och väger ca 85kg.
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Bra lyft! Även om 92,5 ser ut lite som fusk så är de ändå starkt! Inte någon tanke på och börja tävla i SL? Lite mer teknik och styrka så kommer du säkerligen placera dig på pallen.

Fö. 58kg på 168 är ju normalt. Trodde du var längre när du skrev, 168 är ju inte direkt snittet för en man.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

MrAndersson skrev:Bra lyft! Även om 92,5 ser ut lite som fusk så är de ändå starkt! Inte någon tanke på och börja tävla i SL? Lite mer teknik och styrka så kommer du säkerligen placera dig på pallen.

Fö. 58kg på 168 är ju normalt. Trodde du var längre när du skrev, 168 är ju inte direkt snittet för en man.
92,5kg kändes riktigt tungt de passet, för innan så har de åkt upp ganska lättare än de på filmen! & vad menar du med fusk? Förstår inte riktigt ;)

Börja tävla vet jag nog inte.. Ska ta kontakt med en på mitt gym som har tävlat & träffat massa atleter som t.ex kai & robert berg & massa ;)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

SER UT som om du inte går hela vägen ner utan, vänder tidigt, även att du lyfter röven i slutet. Sen om de är så eller ej vet ja inte ;)

Du borde iaf fundera över de, då du lyfter de som är SM rekordet nu, även om de inte riktigt är efter konstens alla regler, men du är ändå nära.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

MrAndersson skrev:SER UT som om du inte går hela vägen ner utan, vänder tidigt, även att du lyfter röven i slutet. Sen om de är så eller ej vet ja inte ;)

Du borde iaf fundera över de, då du lyfter de som är SM rekordet nu, även om de inte riktigt är efter konstens alla regler, men du är ändå nära.
Ända ner går jag iallafall, men röven kanske åker upp nån enstaka mm

Ska kontakta honom så får jag se vad han rekommenderar ;)
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Nej men de är fan sjukt, riktigt starkt!

Vad tar du i marken då?
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

tvauhonnra femti pannor kanschi.

Pumpade rygg o bicceboysen idag efter ett tag med sjukdom, fortfarande förkyld men kan fan inte hålla mig ifrån det. Mudderfukker keepin it real. Vilka övningar kör ni på rygg?
själv kör man ( i denna ordning )
- marklyft
- enhandshantelrodd
- skivstångsrodd ( dock i maskin då jag får mycket bättre kontakt )
och sedan avslutar med latsdrag. Körde close grip latsdrag idag, tog på ett annat sätt. Shit-nice.
bibapeolola
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Just nu köra jag på detta sättet då jag har problem med ena knät och inte klarar av mark.

Latsdrag
Kabelrodd med ett standard rodd handtag
Kabelrodd med brett handtag ala [spoiler]http://www.eurosportfitness.se/D57BD9C5 ... A739348BD0[/spoiler]
Omvända flyes
och avslutar med en övning jag ej vet vad den kallas, men tar på latsen och hjälper till med din "bänkform"


http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... A-Rw#t=242 Där är hur övningen går till.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

någon som har något snällt schema dem kan ge mig helst högst 8 rep då jag behöver byta då jag tröttnat på mitt gamla jag kört i 3 månader och det har varit mer reps och behöver byta nu ! :)

helst 5 split eller 4 går oxå bra ! :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Skriv svar