The Best Damn Derbi | Bilder på turboprylar 2014-10-26

Här finns TSR Race Teams egna projekt! Vill du vara med i Teamet? Kontakta Rexxy för mer information.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

HHR skrev:
potog skrev:Kul å se va du valt att ha som kylare! ;)
Funderade på att använda dubbla 240 rads till nån hoj i framtiden...

stora + med kylarna är att dom e lätta väger ju bara ett halv kilo tomma.
negativa är ju att man får använda 13mm slang ist för 15mm som det är till cyllarna om jag inte mins fel :S så blir ju lite små jobb med det :)

för övrigt vilket radd är det? XTX? samt är det verkligen så smart att köra med fläktar till... tänker på att dom kanske bromsar flödet av luft genom kylaren när man kommer upp i fart.. vad är din tanke om det? :)
Hehe tyckte det var ett bra val då det inte är en gammal kylare som något kört omkull med okänt antal gånger och de går beställa vart som helst på kort tid om man kör sönder en. Alltid samma anslutningar och fästen oavsett tillverkare. Underbart. :)

Den väger tyvärr något mer än derbikylet som är helt i aluminum, detta är tunn mässing istället och väger därför lite till.

För mig är det inte negativt med små anslutningar, jag har 10 mm ut från pumpen och kör därför bara en 10 mm anslutning också. Ska se vad en industrifirma har för anslutning till andra sidan annars bygger jag en 15-16 mm adapter eller vad de nu är från toppen. Jag har två adaptrar svarvade till 10-16 mm för slang som jag kanske kan använda direkt. Så inte säkert jag behöver mecka något direkt alls. Hade köpt en till 10 mm om det hade funnits i lager.

Nepp bara XT, tyckte inte det behövdes rejälare. Cellpaketet är väldigt snyggt, ser precis ut som hos en cross.
Till tävlingsbruk kommer jag köra helt utan fläktar, kylningen kommer vara tillräcklig då. Kör man upprepade testrepor så blir vattnet lite varmt till slut. När fläktarna nått sitt maxflöde av påskyndad fartvind är kylningen redan tillräckligt bra, så ser ingen oro alls. Kanske kör en fläkt som går samtidigt som pumpen, gött att få lite kylning när varmt vatten hämtas om man står i depå etc. Men helst vill jag slippa för det är onödig strömförbrukning och vikt.

Vattenpumpen är kopplad via insprutet och regleras efter motortemperaturgivaren med en grads marginal. Så det står helt stilla tills den når 67 grader som nu.
tack för ett jävligt bra svar! :)

med säve där så har jag om ja nu inte minns fel att speedlineDK ville typ fixa nått där :S hade ju varit jävligt trevligt i sådana fall :D
vem fan e lennart?
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

Liten update denna gång :)
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

nice,gillar verkligen ditt projekt :) lycka till :)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

TuZx skrev:nice,gillar verkligen ditt projekt :) lycka till :)
Tackar! :)
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 januari 2013, 21:49
Ort: Nyköping

Inlägg av Consuela »

Vad fin den är :)
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

update?
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

Sorry för att jag uppdaterar så dåligt.

Hojen går i alla fall fint med nya ombygget med dubbla spridare direkt i vevhuset. Varvar på ett helt annat sätt nu.

Körde sönder en kolv igår under en mobilfilm som jag kan bjuda på när jag hämtat den från en kompis telefon.

Lagade den idag och den är nu inkörd ;)

Ska greja vidare när jag hinner. I övermorgon troligen.

Har massa bilder och grejer liggande, det kommer när jag hinner.
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

Update!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

fin fint, vore jävligt nice om du orka ta dig till brodalen i helgen :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

fyfan så jävla awesome :) lycka till i sm!
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

david96 skrev:fin fint, vore jävligt nice om du orka ta dig till brodalen i helgen :)
Brodalen? I helgen? :D Länka :D Behöver testa den skarpt så kommer gärna.

Tack bursell!
Senast redigerad av HHR den 8 augusti 2013, 13:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

https://www.facebook.com/events/4592211 ... 8/?fref=ts

venne om du kanske inte ser, då event grejer brukar bugga, men heter

brodalen summer meet 2013, är nu på lördag kl 12 åker dem ifrån poseidon
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

Kikar förbi om det blir torrt för den tål inte regn alls, kan fixa lite utseende och ställa ut om inte annat :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

så jävla synd det som hände :( hoppas verkligen du hittar dem
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

david96 skrev:så jävla synd det som hände :( hoppas verkligen du hittar dem
Ingen som sagt något så det finns inget att göra just nu.. Bilen återställd nu i alla fall. Får fixa till hojen i veckan så jag kan åka till Malmby och se om den går som en 70 cc:are. :)

Update i inlägg 14! :)
Användarens profilbild
Kjracing
Elmoped
Inlägg: 62
Blev medlem: 1 februari 2012, 16:02
Kontakt:

Inlägg av Kjracing »

Klåfingriga jävlar! Så sjukt onödigt!
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

jävla idioter....
avunskjuka
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Usch vad folk beter sig..
Endast avundsjuka
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

Jaa. Lite småsurt :/

Sprillans däck på bilen, ny slang och även fyra nya gummiupphängningar inhandlade för det fanns inte två nya i samma storlek. Ska montera imorgon. :)
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

btw, vad hände när du skulle köra iväg på räjset? lite längre fram gick det åt skogen, stog o glodde på "moppen" för jag stog några cm ifrån dig hehe :)
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

gilerahjärnan skrev:btw, vad hände när du skulle köra iväg på räjset? lite längre fram gick det åt skogen, stog o glodde på "moppen" för jag stog några cm ifrån dig hehe :)
På rejset, inte innan? Innan kan jag tillägga att jag visste inte själv att den inte gick på mer än 30 sekunder tomgång utan att sura haha.

På rejset planerade jag startvarvet helt fel, minns knappt vad jag gjorde. Men tror att det spann mest i tomme eller liknande på ettan, tappade sedan launchknappen och kopplade för hand till tvåan och började då hålla på launchknappen som vred sig framåt som aldrig hade slirat på styret förut.. Haha, så jag vred tillbaka den på bortvägen. Sen regnade det som fan och jag var hur hungrig som helst så jag knappt var medvetande.

Haha helrätt, bara roligt att folk är intresserade, synd att jag inte fick visa något hur den gick. Speciellt synd eftersom den går inte bra på ettan, först när tvåan kommer i är effekten dubbel. :D
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Misstänker att det var dig jag såg på malmby igår? Med laptopen :wink:

utvärdera dagen hur tyckte du att det gick?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Kan inte bli mer extremt än såhär, läskigt bra! :D Kollade på dina yt videos, är Casal´s DRD denna Derbi du har plockat ner motor och grejer från, eller har du ett annat projekt för just den, skulle gärna se lite mer från den också :)
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

DEA!! skrev:Misstänker att det var dig jag såg på malmby igår? Med laptopen :wink:

utvärdera dagen hur tyckte du att det gick?
Det var väldigt rimligt ;)

Det gick väl ganska bra, hojen var väldigt snäll, pålitlig tills jag körde slut första batteriet oväntat fort. Efter det bytt var det inga konstigheter förutom att den inte är så värst pigg. 9.54 var min snabbaste tid under dagen med slutfart på 105 km/h. Det räcker till femte placering enligt kvaltiderna i klassen. Inte helt bra, men duger gott som premiär. :)

Kunde inte sova dagen innan så det straffade sig rejält, var helt väck i huvudet så starterna blev lite lidande, ska testa annan lufttryck till nästa gång med.

Men eftersom den gjorde 10,5 på en hjälmkamerafilm hemma dagen innan så är jag nöjd med en sekund snabbare än väntat! :)

Men måste fixa fram mer effekt till nästa gång så hojen lever upp till sitt namn, vet inte hur jag vill göra i prylväg. (90 cc, lustgas, nitro osv?) Men nu går den i insprutet som den ska, bara det mekaniska som måste bli vassare nu. 9.0 var snabbaste 70 cc under den dagen.
MisterDT50R skrev:Kan inte bli mer extremt än såhär, läskigt bra! :D Kollade på dina yt videos, är Casal´s DRD denna Derbi du har plockat ner motor och grejer från, eller har du ett annat projekt för just den, skulle gärna se lite mer från den också :)
Japp det stämmer, denna är samma projekt som fortsatt med ny ram och därför fått nytt namn. :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

90 cc med nitro osv:D och slå lite rekord. Kan ta r/t ifrån dig isåfall;)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

jag gick ner på knä och ser en mästare det kungligt grymt hur du orkar och verkligen går vidare med att utveckla hela tiden från dom första byggen jag bara sett för länngeee sen

jag som trodde du lagt ner men så var det ju inte :D
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

david96 skrev:90 cc med nitro osv:D och slå lite rekord. Kan ta r/t ifrån dig isåfall;)
Lite viktskompensation! :)
Nja mina R/T är nog skrot i det läget för jag ska experimentera med dessa. Den som sitter på är inte jättefrisk. Har ju en till.
skogen_swe skrev:jag gick ner på knä och ser en mästare det kungligt grymt hur du orkar och verkligen går vidare med att utveckla hela tiden från dom första byggen jag bara sett för länngeee sen

jag som trodde du lagt ner men så var det ju inte :D
Sådana kommentarer gillas otroligt mycket, tack! :D

Borde egentligen lagt ned vid övergångsstadiet och gått över till bil.

Men jag ska försöka göra en motor som går bra till nästa år. :)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

HHR skrev:
david96 skrev:90 cc med nitro osv:D och slå lite rekord. Kan ta r/t ifrån dig isåfall;)
Lite viktskompensation! :)
Nja mina R/T är nog skrot i det läget för jag ska experimentera med dessa. Den som sitter på är inte jättefrisk. Har ju en till.
skogen_swe skrev:jag gick ner på knä och ser en mästare det kungligt grymt hur du orkar och verkligen går vidare med att utveckla hela tiden från dom första byggen jag bara sett för länngeee sen

jag som trodde du lagt ner men så var det ju inte :D
Sådana kommentarer gillas otroligt mycket, tack! :D

Borde egentligen lagt ned vid övergångsstadiet och gått över till bil.

Men jag ska försöka göra en motor som går bra till nästa år. :)
Inte svära i kyrkan! Det ska jag se till att du inte gör! 8)
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

Rexxy skrev:
HHR skrev:
david96 skrev:90 cc med nitro osv:D och slå lite rekord. Kan ta r/t ifrån dig isåfall;)
Lite viktskompensation! :)
Nja mina R/T är nog skrot i det läget för jag ska experimentera med dessa. Den som sitter på är inte jättefrisk. Har ju en till.
skogen_swe skrev:jag gick ner på knä och ser en mästare det kungligt grymt hur du orkar och verkligen går vidare med att utveckla hela tiden från dom första byggen jag bara sett för länngeee sen

jag som trodde du lagt ner men så var det ju inte :D
Sådana kommentarer gillas otroligt mycket, tack! :D

Borde egentligen lagt ned vid övergångsstadiet och gått över till bil.

Men jag ska försöka göra en motor som går bra till nästa år. :)
Inte svära i kyrkan! Det ska jag se till att du inte gör! 8)
*Host* ;)
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

va är de för tändstift du kör på?

provat platina stift nån gång? bara undrar :P

själv provat de och vissa maskiner jobbar bättre än andra med sånt stift

btw: bil och bil nå hinner du med sånt sen :wink:
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

skogen_swe skrev:va är de för tändstift du kör på?

provat platina stift nån gång? bara undrar :P

själv provat de och vissa maskiner jobbar bättre än andra med sånt stift

btw: bil och bil nå hinner du med sånt sen :wink:
BR9ES gillar jag, och motorn :)

Haft ett iridium i många år och motorer, men nu är det slutkört, tycker inte det varit någon jätteskillnad, men hade gärna testat i bänk.

Roligare med bil för den har faktiskt någon funktion, bredare användningsområde, fler kan åka, ofta behagligare att greja med. Prisvärd jämfört med moppen.
Fast har ingen bil jag vill ha än..
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

HHR skrev:
skogen_swe skrev:va är de för tändstift du kör på?

provat platina stift nån gång? bara undrar :P

själv provat de och vissa maskiner jobbar bättre än andra med sånt stift

btw: bil och bil nå hinner du med sånt sen :wink:
BR9ES gillar jag, och motorn :)

Haft ett iridium i många år och motorer, men nu är det slutkört, tycker inte det varit någon jätteskillnad, men hade gärna testat i bänk.

Roligare med bil för den har faktiskt någon funktion, bredare användningsområde, fler kan åka, ofta behagligare att greja med. Prisvärd jämfört med moppen.
Fast har ingen bil jag vill ha än..
så stiften var inget och hejja över :P

sant de med bil :)

men förresten hur ser dina planer ut just nu? nå nya ider? ny fiken som fan :D
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

skogen_swe skrev:
HHR skrev:
skogen_swe skrev:va är de för tändstift du kör på?

provat platina stift nån gång? bara undrar :P

själv provat de och vissa maskiner jobbar bättre än andra med sånt stift

btw: bil och bil nå hinner du med sånt sen :wink:
BR9ES gillar jag, och motorn :)

Haft ett iridium i många år och motorer, men nu är det slutkört, tycker inte det varit någon jätteskillnad, men hade gärna testat i bänk.

Roligare med bil för den har faktiskt någon funktion, bredare användningsområde, fler kan åka, ofta behagligare att greja med. Prisvärd jämfört med moppen.
Fast har ingen bil jag vill ha än..
så stiften var inget och hejja över :P

sant de med bil :)

men förresten hur ser dina planer ut just nu? nå nya ider? ny fiken som fan :D
Jag ska först sy ihop en lite update, inte så mycket vettigt, men ändå.

Vidare planer är att förstora stingern lite, göra lite stressade planlösa nitrotester och få lite erfarenhet av det.
Ska bygga klart en vass nitromotor troligen på 70 cc. Men vill mest ha en motor så nära 90 cc som möjligt med skyhög effekt. Så vev och cylinderbyte vill jag göra. Riva ramen och bättra på lite detaljer. Lacka om motor m.m. :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

david96 skrev:
HHR skrev:Jag ska först sy ihop en lite update, inte så mycket vettigt, men ändå.

Vidare planer är att förstora stingern lite, göra lite stressade planlösa nitrotester och få lite erfarenhet av det.
Ska bygga klart en vass nitromotor troligen på 70 cc. Men vill mest ha en motor så nära 90 cc som möjligt med skyhög effekt. Så vev och cylinderbyte vill jag göra. Riva ramen och bättra på lite detaljer. Lacka om motor m.m. Smile
Bild
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

HHR skrev:
skogen_swe skrev:
HHR skrev: BR9ES gillar jag, och motorn :)

Haft ett iridium i många år och motorer, men nu är det slutkört, tycker inte det varit någon jätteskillnad, men hade gärna testat i bänk.

Roligare med bil för den har faktiskt någon funktion, bredare användningsområde, fler kan åka, ofta behagligare att greja med. Prisvärd jämfört med moppen.
Fast har ingen bil jag vill ha än..
så stiften var inget och hejja över :P

sant de med bil :)

men förresten hur ser dina planer ut just nu? nå nya ider? ny fiken som fan :D
Jag ska först sy ihop en lite update, inte så mycket vettigt, men ändå.

Vidare planer är att förstora stingern lite, göra lite stressade planlösa nitrotester och få lite erfarenhet av det.
Ska bygga klart en vass nitromotor troligen på 70 cc. Men vill mest ha en motor så nära 90 cc som möjligt med skyhög effekt. Så vev och cylinderbyte vill jag göra. Riva ramen och bättra på lite detaljer. Lacka om motor m.m. :)
nitro satan då lär de bjuda själv testat drag race bränsle vete är de metanol de heter? tankade min baotian 80cc tyckte den va slö så provade lite i skiten hade gas res och efter 15sek full gas så brakade i hop sig, skoj så länge de varade :D

låter spännande men ändå varför inte piffa up horna om cylinder och ny kolv eller kanske bara kolv ringen? själv tycker jag att man ska hålla sig till 70cc :D

så litet cc som möjligt så mycket hk som möjligt de ger mig mest :O

går du upp i cc då får du allt höjja ribban ordentligt om jag ska bli imponerad för de du gjorde bara nu med 70cc ett knä fall woooo holly shiiiit! o_O whut wtf man... :shock:
Skriv svar