Aerox trimning

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Marcus.1999
Elmoped
Inlägg: 86
Blev medlem: 26 augusti 2013, 20:04

Aerox trimning

Inlägg av Marcus.1999 »

Behöver hjälp med trimming till en aerox den är helt original.
Vill trimma den så att den går runt 90 någonstans med ett bra acc.
Tips på vad man ska göra/setup? :D
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

valfritt där ifrån + dem andra grejerna du behöver :3


http://www.maxiscoot.com/scooter/partie ... oteur.html


ska den göra 90 på mätaren eller 90 ärliga?

vad är din budget/kunskap?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Albin Larsson
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 juni 2013, 00:10

Inlägg av Albin Larsson »

tjena! jag har en aerox r naked 2013, det enda som är gjort på moppen är dragen v-ring och urpluggat zx-r rör. Det är så att den går väldigt segt och vid några få tillfällen så kan den dega sig upp mot 50-60 och då axxar den ändå upp till 80, moppen hade bättre axx när den va helt orginal så nåt är ju fel:p Har dock inte bytt munstycken så det jag har kommit fram till är att jag ska gå upp några munstycken så att den får mer bensin eller har jag fel? kan det vara något annat? tacksam för svar!
Användarens profilbild
DerbiiHädda
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 4 juni 2013, 18:50
Ort: Härnösand

Inlägg av DerbiiHädda »

Albin Larsson skrev:tjena! jag har en aerox r naked 2013, det enda som är gjort på moppen är dragen v-ring och urpluggat zx-r rör. Det är så att den går väldigt segt och vid några få tillfällen så kan den dega sig upp mot 50-60 och då axxar den ändå upp till 80, moppen hade bättre axx när den va helt orginal så nåt är ju fel:p Har dock inte bytt munstycken så det jag har kommit fram till är att jag ska gå upp några munstycken så att den får mer bensin eller har jag fel? kan det vara något annat? tacksam för svar!
tja heting
Söker ett MK ProRace underliggande/Yasuni R2. hör av er i PM ifall ni har ett till salu :
Användarens profilbild
steffeDGK
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 1 september 2013, 19:30
Ort: Halmstad

Inlägg av steffeDGK »

Albin Larsson skrev:tjena! jag har en aerox r naked 2013, det enda som är gjort på moppen är dragen v-ring och urpluggat zx-r rör. Det är så att den går väldigt segt och vid några få tillfällen så kan den dega sig upp mot 50-60 och då axxar den ändå upp till 80, moppen hade bättre axx när den va helt orginal så nåt är ju fel:p Har dock inte bytt munstycken så det jag har kommit fram till är att jag ska gå upp några munstycken så att den får mer bensin eller har jag fel? kan det vara något annat? tacksam för svar!
byt upp munstycke med ca 10 storlekar större sedan lite lättare vikter och byt kopplingsfjärdarna :)
Användarens profilbild
steffeDGK
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 1 september 2013, 19:30
Ort: Halmstad

Inlägg av steffeDGK »

Albin Larsson skrev:tjena! jag har en aerox r naked 2013, det enda som är gjort på moppen är dragen v-ring och urpluggat zx-r rör. Det är så att den går väldigt segt och vid några få tillfällen så kan den dega sig upp mot 50-60 och då axxar den ändå upp till 80, moppen hade bättre axx när den va helt orginal så nåt är ju fel:p Har dock inte bytt munstycken så det jag har kommit fram till är att jag ska gå upp några munstycken så att den får mer bensin eller har jag fel? kan det vara något annat? tacksam för svar!
byt upp munstycke med ca 10 storlekar större sedan lite lättare vikter och byt kopplingsfjärdarna :)
Skriv svar