Beta RR 150cc Stunt

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
FinnickeN
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 september 2012, 11:08

Inlägg av FinnickeN »

bursell skrev:
FinnickeN skrev:
Xpressen skrev:Gillar denhär sjukt mycket :D
Det gör jag med, men just nu så har jag fått förgasarproblem... Den får för lite soppa och skruven sitter så krångligt till på den, och den går på låga varv men när man kommer upp i högre varv börjar den att hacka och ha sig... Ska finjustera lite någon dag framöver, fick soppatorsk nys...

Förgasaren, guds sista straff till mänskligheten!
kul med soppa torsk :P
men dissar din polare fortarande dig med kamran ? :)
Ja.. Tror t.o.m han åker tillbaka till stockholm i morgon... :/
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

FinnickeN skrev:
bursell skrev:
FinnickeN skrev: Det gör jag med, men just nu så har jag fått förgasarproblem... Den får för lite soppa och skruven sitter så krångligt till på den, och den går på låga varv men när man kommer upp i högre varv börjar den att hacka och ha sig... Ska finjustera lite någon dag framöver, fick soppatorsk nys...

Förgasaren, guds sista straff till mänskligheten!
kul med soppa torsk :P
men dissar din polare fortarande dig med kamran ? :)
Ja.. Tror t.o.m han åker tillbaka till stockholm i morgon... :/
trist :(
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

hur går det? vill ju ha mer :twisted:
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Tejpa fast mobilen och ge oss en film :wink:
Ne men måste ändå säga att det har blivit ett rätt häftigt hemmabygge utav den :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
FinnickeN
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 september 2012, 11:08

Inlägg av FinnickeN »

Jag är ju klar med den nu förutom att den har börjat feltända och ha sig. Trodde det var förgasaren först, men gjorde rent den ställde nålen och skruvade på luftskruven. Men inget hjälpte. Så funderar på om jag måste ställa tändningen på den, och har bara tappat lusten för att skruva nu ett tag då jag börjat på med körkortet :)
Användarens profilbild
FinnickeN
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 september 2012, 11:08

Inlägg av FinnickeN »

La upp en film iallafall så ni får se hur konstigt den går. Och ge gärna tips på vad det kan vara :)
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

FinnickeN skrev:La upp en film iallafall så ni får se hur konstigt den går. Och ge gärna tips på vad det kan vara :)
haha den går ju iaf :) värkar som den misständer. kan vara ventilspelet om jag inte är å cycklar :p
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Måste ba fråga: hur exakt gjorde du fuckobakbromsen? Är sjukt intresserad då även jag vill börja stunta och vill ha en broms men inte har de 3-400€ som behövs för en någorlunda vettig en :P

Är även jätte impad av sitt projekt, skulle vilja göra nått liknande, dock köra med min Derbis plåtar och ram och kåpor på vägen :P
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
FinnickeN
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 september 2012, 11:08

Inlägg av FinnickeN »

TheFlyingFin skrev:Måste ba fråga: hur exakt gjorde du fuckobakbromsen? Är sjukt intresserad då även jag vill börja stunta och vill ha en broms men inte har de 3-400€ som behövs för en någorlunda vettig en :P

Är även jätte impad av sitt projekt, skulle vilja göra nått liknande, dock köra med min Derbis plåtar och ram och kåpor på vägen :P
¨


Finns bild i första spoilern :)

Tog ett frambromsok från en Rieju RRX och pumpen/handtaget är kopplingen till en Kawasaki ZX750. Hade dom grejerna hemma redan så för mig vart det inte ett öre spenderat :)

Finns nog begangnade ok och pumpar för en billig slant :)
Användarens profilbild
Unclesten
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 17 juni 2012, 18:12

Inlägg av Unclesten »

Riktigt häftigt!
Har du någon aning om hur tungt du kan dreva den?
Puch Maxi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 892#578892
Har du delar till maxi till salu? Skicka ett pm!
Användarens profilbild
FinnickeN
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 september 2012, 11:08

Inlägg av FinnickeN »

Unclesten skrev:Riktigt häftigt!
Har du någon aning om hur tungt du kan dreva den?
Inge aning. Det är 56-15 nu med det duger bra :P
Användarens profilbild
FinnickeN
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 september 2012, 11:08

Inlägg av FinnickeN »

Update!
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

nice! nice! nice!. riktigt fint :) fixa nå stunt videos nu å kanske nån helhets bild ;)
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

änteligen där kom updaten!
ser bra ut :)
Quattro lyfe
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

haha den filmen wtf XD

ser fett skoj ut när du kör, orkar den inte hållass uppe eller kan du inte hålla balansen :P?


ser ut som du försöker bunnyhoppa som på cs XD
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 746
Blev medlem: 3 oktober 2011, 19:38
Ort: Åkersberga

Inlägg av robb4n »

Den verkar rätt trött på filmen, kanske har fel. Schysst projekt
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Användarens profilbild
FinnickeN
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 september 2012, 11:08

Inlägg av FinnickeN »

Den orkar hålla sig uppe, men bara för att vi filmade just då så skulle det gå piss xD Men annars kan man åka på 3an och dra upp den utan kopplingen :P

Sen har jag inte riktigt hittat balanspunkten på den eftersom den aldrig gått riktigt som den ska, så vart less och lät den stå ett tag :P
Användarens profilbild
FinnickeN
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 september 2012, 11:08

Inlägg av FinnickeN »

bursell skrev:nice! nice! nice!. riktigt fint :) fixa nå stunt videos nu å kanske nån helhets bild ;)
Har ju ingen kamera, tänkte att jag kunde filma med mobilen när jag åkte på rakan utanför mig iaf. Men ska jag göra videos så måste jag ha tag i nån som tycker det är kul att filma och som har en kamera :P
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

FinnickeN skrev:
bursell skrev:nice! nice! nice!. riktigt fint :) fixa nå stunt videos nu å kanske nån helhets bild ;)
Har ju ingen kamera, tänkte att jag kunde filma med mobilen när jag åkte på rakan utanför mig iaf. Men ska jag göra videos så måste jag ha tag i nån som tycker det är kul att filma och som har en kamera :P
bara att flytta till luleå! jag å polarna kan filma ;)
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
FinnickeN
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 september 2012, 11:08

Inlägg av FinnickeN »

bursell skrev:
FinnickeN skrev:
bursell skrev:nice! nice! nice!. riktigt fint :) fixa nå stunt videos nu å kanske nån helhets bild ;)
Har ju ingen kamera, tänkte att jag kunde filma med mobilen när jag åkte på rakan utanför mig iaf. Men ska jag göra videos så måste jag ha tag i nån som tycker det är kul att filma och som har en kamera :P
bara att flytta till luleå! jag å polarna kan filma ;)
Nä men lugn i backarna här nu va! ;)

Nä, jag bor på helt fel ställe när det gäller stunt. Finns inte ens nå moppe pojkar kvar här. Dom som jag brukade åka moppe med för några år sedan har ju vuxit upp och skaffat körkort och jobb. Tror dom har flyttat med, för var ett bra tag sedan jag såg alla. Sen dom ny fyllda 15 åringarna är aldrig ute :P
Skriv svar