Jagade av arga bilister skriv här

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
SkillDriver
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 5 juli 2013, 13:00
Ort: Skåne!

Jagade av arga bilister skriv här

Inlägg av SkillDriver »

Hejsan! :)

Eftersom det finns en tråd där man berättar om roliga stunder med snuten tänkte jag att det hade varit kul att ha en där man berättar om arga bilister som jagat en och dylikt :D tänk på att hålla er till sanningen när ni berättar!

Jaja jag kan väll börja berätta när jag blev jagad sist, det var igår kväll och vi va 4 pers, jag och en kompis tjutsade en polare var från en by till en annan. Många bilar körde om innan vi kom fram. Notera att jag inte hade något baklyse så polarn fick köra bakom mig och lysa.När vi var framme i vår hemby så körde en galning om min polare och skulle precis köra om mig också men envis som jag är kör jag ut framför honom så att han nästan krockar, han tutar till och blir pissförbannad och vi svänger in till Ica som om inget hänt. Då tvärnitar han (han är kvar på vägen genom byn) och vi står beredda med mopparna, han backar i fullsatt och gasar på efter oss. Vi kör fullt ös in bland ett par lägenheter och stannar där och tror vi är säkra. Precis när vi stängt av mopparna så hör vi röster ovanför våra huvuden, det är några på balkongen som undrar vad fan vi gör där med mopparna. Så vi rivstarter och kör ut från lägenheterna. Just när vi kommer ut så står BMW'n som har jagat oss kvar, bi kör igenom en stig och in på en ankdamm jag kör på stigen men inte polaren. Han kör rakt upp på en sten och knäcker nästan av kröken. Jag tittar bak för att han stannade och ser bilen köra in bredvid min kompis. Jag stannar polaren som åkte med mig moppar av och kutar, medan jag gasar därifrån och runt dammen där det inte är några lampor och stannar och tittar. Dom stod och snackade med dom andra 2 och stod kvar i bilen och körde sen. När vi kom fram till dom 2 andra så hade det varit 4-5 st runt 20-25 i bilen och föraren hade gått ut och frågat vafan killen med den fula derbin ville honom. Polaren hade svarat att han inte visste och kommenterade att hans BMW var fet.



Så! Det var min historia, det är er tur nu! :wink:
Gasa tills det rasar ;)
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Väldigt märkligt att han blir sur när du kör ut framför honom, jävla pucko
Användarens profilbild
SkillDriver
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 5 juli 2013, 13:00
Ort: Skåne!

Inlägg av SkillDriver »

2stroke skrev:Väldigt märkligt att han blir sur när du kör ut framför honom, jävla pucko
ja vissa borde inte köra bil...
Gasa tills det rasar ;)
Henru
MurasBrusha!
Inlägg: 31
Blev medlem: 25 oktober 2012, 19:31
Ort: Nyhamns fucking läge

Inlägg av Henru »

ett ord. idioti
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

SkillDriver skrev:
2stroke skrev:Väldigt märkligt att han blir sur när du kör ut framför honom, jävla pucko
ja vissa borde inte köra bil...
Nu menade jag dig, kan du inte köra normalt i trafiken så ska du inte vistas i trafiken, hur moget låter det på ett ungefär att köra ut framför ett fordon som genomför en omkörning, så att han nästan krockar?
Användarens profilbild
SkillDriver
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 5 juli 2013, 13:00
Ort: Skåne!

Inlägg av SkillDriver »

2stroke skrev:
SkillDriver skrev:
2stroke skrev:Väldigt märkligt att han blir sur när du kör ut framför honom, jävla pucko
ja vissa borde inte köra bil...
Nu menade jag dig, kan du inte köra normalt i trafiken så ska du inte vistas i trafiken, hur moget låter det på ett ungefär att köra ut framför ett fordon som genomför en omkörning, så att han nästan krockar?
nej ni har uppfattat det helt fel. Vi var mitt inne i byn och det kom mötande, han trängde sig in framför min polare! Varför kan han inte bara hålla 50 som vi andra?
Gasa tills det rasar ;)
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Har en trevlig gubbe på hemvägen som brukar vifta med händerna och skrika på mig :D
Användarens profilbild
SkillDriver
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 5 juli 2013, 13:00
Ort: Skåne!

Inlägg av SkillDriver »

Xpressen skrev:Har en trevlig gubbe på hemvägen som brukar vifta med händerna och skrika på mig :D
Haha har oxå en gubbe typ 100 meter från mitt hus som räcker fingret åt mig varje gång man kör förbi :)
Gasa tills det rasar ;)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

vi har en kärring här där jag bor som när vi åker ner till en damm och fiskar (vilket vi ofta gör) och då kommer kärringen ut och försöker förstöra mopederna "för dom låter för mycket". När vi stoppar henne så hämtar hon sin, på riktigt psykstörda son, han haar typ nån hjärnsjukdom, som dampar sönder på oss hela tiden och försöka sparka på motorerna och allt möjligt. Så dom är typ polisanmälda säkert 5 ggr om nu, men dom slutar inte ^^
Bild
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Visserligen inte jagad men men :) hade just varit på uppkörning till moppekortet och var då kvalificerad chaufför men skulle köra rillbaka till bilskolan och läraren körde framför med bilen och snacka med mig i micken. Han sa att eftersom filen delas snart så kan jag inte köra på vägrenen så nu då jag körr en otrimmad symjet som inte vill orka i uppförsbackar så är det bara så så det stör trafiken (60 väg). Tog max en minut så syntes det en ilsken gubbe i bakspegeln som låg halvcäga in i bilen framför i sin ilska xD då han ficktillfalle så körde han om och stirrade länge på mig och skakade ilsket på huvudet. Lite kul att jag hade reflexväst med bilskolans logo på xD
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

var på "storheden" det är typ ett handlingscentrum. i alla fall så var vi där och min polare stunta lite och där vi var så är det en lång parkering till affärerna som är radade eftervarandra. men vi var där i alla fall och sen så kommer det en bil som stannar på vägen vi sidan om parkeringen. mellan vägen och parkeringen är det ett dike så han kunde liksom inte köra in på parkeringen just där. men vi stod och snckade ett tag och undrade vad han gjorde. sen så började vi sakta fara mot biltema som ligger kanske 500m bort. han åker parallellt med oss fast på vägen. lite längre fram kommer en korsning som leder in på parkeringen vi kör på så vi gasar på lite, jag kollar bakåt och ser att bilen också gasar på.

jag skriker: HAM KOMMER.

vi trycker stumt bort mot biltema och mycket riktigt så följer han efter oss.

jag ligger först och mina två polare kör efter mig, vid biltema kommer en cykelbana som jag kör in på jag tar höger upp mot en cykelbro och min ena kompis tar höger. Den tredje polaren har redan tagit höger på ett annat ställe där han stod och blev skyddad av en refug.

han börjar i alla fall köra efter min polare som svängde vänster men han ändrar sig snabbt och böjar backa mot han som svängde av lite tidigare för han har nämligen smugit upp bakom bilen för att se vad som händer och eftersom det är kväll och daggen har hunnit lägga sig så händer det inte så mycket när han trycker fullt utan bara spinner han försöker gå med fötterna samtidigt och lyckas komma iväg. han kommer upp till mig på bron där jag har stått och sett allt, bilen åker iväg och vi åker till polaren som tog vänster

Det fula är att vi hade inte gjort något dumt och kl var typ 10-11 på kvällen så vi kunde inte störa någon. ingen bor heller i närheten
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

moliki skrev:var på "storheden" det är typ ett handlingscentrum. i alla fall så var vi där och min polare stunta lite och där vi var så är det en lång parkering till affärerna som är radade eftervarandra. men vi var där i alla fall och sen så kommer det en bil som stannar på vägen vi sidan om parkeringen. mellan vägen och parkeringen är det ett dike så han kunde liksom inte köra in på parkeringen just där. men vi stod och snckade ett tag och undrade vad han gjorde. sen så började vi sakta fara mot biltema som ligger kanske 500m bort. han åker parallellt med oss fast på vägen. lite längre fram kommer en korsning som leder in på parkeringen vi kör på så vi gasar på lite, jag kollar bakåt och ser att bilen också gasar på.

jag skriker: HAM KOMMER.

vi trycker stumt bort mot biltema och mycket riktigt så följer han efter oss.

jag ligger först och mina två polare kör efter mig, vid biltema kommer en cykelbana som jag kör in på jag tar höger upp mot en cykelbro och min ena kompis tar höger. Den tredje polaren har redan tagit höger på ett annat ställe där han stod och blev skyddad av en refug.

han börjar i alla fall köra efter min polare som svängde vänster men han ändrar sig snabbt och böjar backa mot han som svängde av lite tidigare för han har nämligen smugit upp bakom bilen för att se vad som händer och eftersom det är kväll och daggen har hunnit lägga sig så händer det inte så mycket när han trycker fullt utan bara spinner han försöker gå med fötterna samtidigt och lyckas komma iväg. han kommer upp till mig på bron där jag har stått och sett allt, bilen åker iväg och vi åker till polaren som tog vänster

Det fula är att vi hade inte gjort något dumt och kl var typ 10-11 på kvällen så vi kunde inte störa någon. ingen bor heller i närheten
brukar ofta vara skummt folk vid storheden svårt å störa någon då ingen bor förens ett par km bort ^^
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
ZapeX
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 30 april 2013, 12:58

Inlägg av ZapeX »

Detta hände en natt när jag och två polare skulle åka hem till ena kompisen och hämta grejer för vi skulle sova över. Klockan kan ha varit mellan 12 och 1 på natten.
Vi är på väg hem till kompisen och på en avfart står det en svart saab och en svart bmw och när vi kört förbi så gasar bilarna efter oss ochjag som åkte sisst av oss blev omblåst av båda bilarna(Och dom körde fort som f*n förbi)
efter kompisarna for dom. Kompisarna åker in i kvarteret som ena kompisen bor på och försöker skaka av sig bilarna. Jag drar på när båda bilarna kört förbi mig, jag insåg direkt att det inte var snuten dock så trodde båda kompisarna det, vi kör inne i kvarteret på cykelvägar och bilvägar och bilarna följer efter. Jag kommer fram till slutet av en bilväg där också cykelvägen börjar när jag ser ett ljus från en framlampa komma närmare och närmare och till slut kommer ena kompisen med en bil efter sig och bilisten ser mig och tvärnitar så jag kör iväg på vägen de kom ifrån och skakar av honom ganska snabbt sedan åker jag hem till kompisen och gömmer mig bakom hans garage och väntar. Efter ett tag kommer ena kompisen gående och säger att han hade dumpat moppen i en buske lite längre bort och sprungit hem, och sedan kommer tredje kompisen åkande och skakar som bara den!:)
Och där slutar våran trevliga jakt, vi hade tidigare varit inne i stan och åkt bland en massa poliser och var lite rädda för det så det blev inge mera moppe åkning för oss den natten :)
Skriv svar