Moped meet luleå 17 aug

Vad som är på gång och det som varit i mopedsverige!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015
Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå

Moped meet luleå 17 aug

Inlägg av rexzo »

Tjenare! Den 17 augusti kommer vi hålla ett moped meet i luleå. alla är välkommna!
Facebook eventet här : https://www.facebook.com/events/170323966484738/

Datum: 17 Augusti 2013 13:30
Plats: Biltemas parkering på storheden
Typ: Meet. cruising, stunt.
Info:
Vi kommer träffas på Biltemas parkering för att sedan hänga där cirka en timma innan vi börjar rulla mot stan, vi kommer att stanna vid max uti pontusbadet för dom som vill käka!

Samåkning från Piteå kan ske då jag kommer att köra därifrån så bara att höra av er!

Kontaktpersoner: bursell och rexzo



Bjud in era vänner och så hoppas vi på ett bra meet som vi förhoppningsvis kommer kunna hålla fler år :) :roll:
Senast redigerad av rexzo den 12 augusti 2013, 19:24, redigerad totalt 4 gång.
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

nu hoppas vi på att få många som vågar sig ut :) alla är välkomna spelar ingen roll om du rullar orginal med strypningar elr värsting trim, kanske lite sliten, elr en riktigt fräsh glidare ! alla mopeder är välkomna! mvh Bursell
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Hoppas att ni får ett kul meet :)
Lägg upp lite bilder (ev. Filmer) med efteråt, på så sätt kan det med lite tur komma fler nästa år.
Samt att det alltid är lika kul att se hur det var :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Ska bli riktigt najs!

Frågan är om man ska ta glidarhojen (Monkeyn) eller räzern :)
Bild
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015
Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå

Inlägg av rexzo »

byYn skrev:Ska bli riktigt najs!

Frågan är om man ska ta glidarhojen (Monkeyn) eller räzern :)
Jag tycker du tar räsern så man får se vad den går för ;)
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

men crusen måste ju ske i laglig fart isåfall :D
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

såklart, det är ju det som är meningen med en cruise, att man bara ska glida :)

Borde även snacka ihop oss och eventuellt fara och köra lite när mörkret drar fram!
Bild
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015
Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå

Inlägg av rexzo »

byYn skrev:såklart, det är ju det som är meningen med en cruise, att man bara ska glida :)

Borde även snacka ihop oss och eventuellt fara och köra lite när mörkret drar fram!
Ja självklart kommer vi köra laglig fart under cruisingen! Ja tycker det låter som en bra ide :)
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

rexzo skrev:
byYn skrev:såklart, det är ju det som är meningen med en cruise, att man bara ska glida :)

Borde även snacka ihop oss och eventuellt fara och köra lite när mörkret drar fram!
Ja självklart kommer vi köra laglig fart under cruisingen! Ja tycker det låter som en bra ide :)
jodå under cruisingen så blir det laglig fart håller bed ta räzern byyn å tävla mot mig sen då det är lite mörkt ;) bara vi hittar något fint ställe!
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

tjena grabbar!

Har kollat runt lite och det finns lite vi borde göra för att undvika problem och polisen.

För det första borde någon (jag kan göra det om ingen annan ställer upp) Ringa biltema imorgon och kolla så att det är okej att kanske 30-50 moppepojkar kan hänga på parkeringen 1 timma imorrn. Blir jobbigt om dom ska börja ringa dit polisen eller nå.

Sen borde vi även undvika att skriva om racing både här och på facebook då vi inte vill ha nå poliser där helst.
Bild
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

byYn skrev:tjena grabbar!

Har kollat runt lite och det finns lite vi borde göra för att undvika problem och polisen.

För det första borde någon (jag kan göra det om ingen annan ställer upp) Ringa biltema imorgon och kolla så att det är okej att kanske 30-50 moppepojkar kan hänga på parkeringen 1 timma imorrn. Blir jobbigt om dom ska börja ringa dit polisen eller nå.

Sen borde vi även undvika att skriva om racing både här och på facebook då vi inte vill ha nå poliser där helst.
det är en bra ide skulle det bli något så informeras det på plats! och ja du kan få höra med biltema :) vore väldigt snällt av dig ^^
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015
Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå

Inlägg av rexzo »

byYn skrev:tjena grabbar!

Har kollat runt lite och det finns lite vi borde göra för att undvika problem och polisen.

För det första borde någon (jag kan göra det om ingen annan ställer upp) Ringa biltema imorgon och kolla så att det är okej att kanske 30-50 moppepojkar kan hänga på parkeringen 1 timma imorrn. Blir jobbigt om dom ska börja ringa dit polisen eller nå.

Sen borde vi även undvika att skriva om racing både här och på facebook då vi inte vill ha nå poliser där helst.
Bra idé! Vore toppen om du kan ringa dit :)
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Ringer imorrn då :)
Bild
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

ingen som har en lillebrorsa som vi kan ställa ut som polisvakt??? ;)
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

moliki skrev:ingen som har en lillebrorsa som vi kan ställa ut som polisvakt??? ;)
haha nä tyvär är mina små bröder 1 och 4a så lite för små :p
men så länge vi håller oss till lagliga 30 under cruising. om de blir något annat efter åt planeras det på plats. elr i pm
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Tycker vi borde cruisa mot stan eller nå, sunderbyn är ju bara landsväg :D
Bild
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

byYn skrev:Tycker vi borde cruisa mot stan eller nå, sunderbyn är ju bara landsväg :D
må hända att det inte är dom roligaste vägarna men. det är bra eftersom gissar på att det är mer än bara jag som kommer köra med lite trim. runt sunderbyn är det inte så ofta poliser vad jag har märkt. ^^
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015
Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå

Inlägg av rexzo »

Byyn: har du ringt till biltema och var de Ok att vi var där enligt dom? :)

Och ska vi ändra cruisingrutten till stan istället? :)
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
GröntRis
Elmoped
Inlägg: 64
Blev medlem: 1 mars 2013, 15:26

Inlägg av GröntRis »

det är inte så många poliser i stan heller
Bild
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

rexzo skrev:Byyn: har du ringt till biltema och var de Ok att vi var där enligt dom? :)

Och ska vi ändra cruisingrutten till stan istället? :)
Jag hittade bara nr till deras kundservice, som var ett nr för hela sverige så det kändes inte givande.

Men jag har mailat biltema i luleå med information om träffen och för att fråga om det är okej.

Dock tror jag inte dom kommer bry sig sålänge vi inte lever om så jävla mycket, då dom mest troligt kommer tjäna pengar på att vi är där
Bild
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

tänkte bara bumpa. jag kommer ställa mig vid biltema skylten brevid den röda bron kommer stå där från 13:15 ungefär. vi träffas imorgon alla som ska dit! ta med nå regn kläder eftersom det verkar som vi har vädret emot oss :p
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Skriv svar