Hur får man bort detta? Yamaha dt

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Lawast
Elmoped
Inlägg: 117
Blev medlem: 22 april 2013, 17:50

Hur får man bort detta? Yamaha dt

Inlägg av Lawast »

Min bromsgivare till frambromsen har gått av. Så nu är den gängade delen fast i hålet och går inte loss. Va ska ja använda för att få bort den. Gängorna i hålet får ej förstöras
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

du får la skruva helt enkelt och hoppas på det bästa? :P jag fattar inte riktigt vad du menar med frågan, ta en bild och lägg upp så vi kan se :)
Bild
Lawast
Elmoped
Inlägg: 117
Blev medlem: 22 april 2013, 17:50

Inlägg av Lawast »

Har du kik? Kan skicka där ist
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

pysen, jag är inte fjortis, jag har inte kik. Om du ställer en fråga på ett forum får du räkna med att man svarar på forumet ;)
Bild
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Jag tolkar det som att givaren har gått av, och den gängade delen sitter kvar i hålet, och det sticker inte ut nåt att greppa tag i?
Det blir till att borra ut den. Antingen borra upp o banka i en torx o skruva ut, eller använda en s.k grispitt. Biltema har ju "skruvutdragare" som sägs va bra, har inte testat nån sån dock.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

om det är så att skruvhuvudet är borta kan du borra ner i skruven med ett borr som har mindre diameter än skruven själv. Sen tar du en vänstergängad skruv och skruvar ner i hålet du borrade. När den når botten av hålet så är det bara att skruva ner skruven ännu mer så följer den andra skruven med upp :)
Bild
Lawast
Elmoped
Inlägg: 117
Blev medlem: 22 april 2013, 17:50

Inlägg av Lawast »

CaToXXo skrev:Jag tolkar det som att givaren har gått av, och den gängade delen sitter kvar i hålet, och det sticker inte ut nåt att greppa tag i?
Det blir till att borra ut den. Antingen borra upp o banka i en torx o skruva ut, eller använda en s.k grispitt. Biltema har ju "skruvutdragare" som sägs va bra, har inte testat nån sån dock.
Du hade rätt. Ska prova det.
Skriv svar