kapat blindTarmeN

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Användarens profilbild
DerbiiHädda
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 4 juni 2013, 18:50
Ort: Härnösand

kapat blindTarmeN

Inlägg av DerbiiHädda »

Hej! Jag har kapat blindtarmen på min Derbi Senda, men jag har fortf en strypt cdi box så det går inte snabbare än 50 men den har sjukt bra axx. Om polisen stannar mig och ser att jag tagit bort den kan dom göra nåt åt saken då eftersom den bara går max 50 km/h
Söker ett MK ProRace underliggande/Yasuni R2. hör av er i PM ifall ni har ett till salu :
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Ja, men chansen att dom upptäcker det är väl inte så stor.
Användarens profilbild
DerbiiHädda
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 4 juni 2013, 18:50
Ort: Härnösand

Inlägg av DerbiiHädda »

Men hur kan dom straffa mig om den bara går 50? den går ju inom den lagliga hastigheten
Söker ett MK ProRace underliggande/Yasuni R2. hör av er i PM ifall ni har ett till salu :
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

DerbiiHädda skrev:Men hur kan dom straffa mig om den bara går 50? den går ju inom den lagliga hastigheten
För att du har modifierat mopedens originalutförande.
Detta gäller bara om mopeden är EU-moppe.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
DerbiiHädda
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 4 juni 2013, 18:50
Ort: Härnösand

Inlägg av DerbiiHädda »

Kommer jag bara få böter? eller kommer dom beslagta röret och så?
Söker ett MK ProRace underliggande/Yasuni R2. hör av er i PM ifall ni har ett till salu :
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

DerbiiHädda skrev:Kommer jag bara få böter? eller kommer dom beslagta röret och så?
Ingen aning, beror ju på vad snuten säger
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
DerbiiHädda
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 4 juni 2013, 18:50
Ort: Härnösand

Inlägg av DerbiiHädda »

Jag svetsade bara för en bricka där blindtarmen satt, jag satt inte tillbaka den. Men chansen lär väl inte vara så stor att dom märker det. Och om dom prövar den så går den ju 50. Så det är bara att hoppas på det bästa
Söker ett MK ProRace underliggande/Yasuni R2. hör av er i PM ifall ni har ett till salu :
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Du lär få ombesiktning men blir inga allvarliga straff i alla fall. Dock så lär dom aldrig märka eftersom en Derbi inte låter så himla mycket mer när den är ostrypt
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Svetsa tillbaka blindröret utanför brickan så den ser original ut. Då minskar chansen att åka fast avsevärt! Men risken finns alltid, för du har ändrat effekten. Men som sagt, väldigt liten risk.
Skriv svar