beta rr setup för stunt

Publicera dina bilder, filmer eller annan stuntmedia!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Granberg
Avstängd
Inlägg: 323
Blev medlem: 31 oktober 2012, 22:30
Ort: dala-järna

beta rr setup för stunt

Inlägg av Granberg »

tjenare var och bytte bort min aerox mot en beta rr igår och ska stunta med den, men vad ska jag ha för setup räcker det med urpluggat rör å drev, och isf vad för drevning, sen vart jag kan få tag på en längre broms slang som räcker upp till styret =)
Hä han't full ge nå ampa å vänt'sje!!
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

japp funkar fint med bara urplugat, annars 70cc 21mm flörgasare.
gpr på typ 11-60
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 478
Blev medlem: 23 mars 2013, 21:56
Ort: Göteborg

Re: beta rr setup för stunt

Inlägg av Timmää »

Granberg skrev:tjenare var och bytte bort min aerox mot en beta rr igår och ska stunta med den, men vad ska jag ha för setup räcker det med urpluggat rör å drev, och isf vad för drevning, sen vart jag kan få tag på en längre broms slang som räcker upp till styret =)
Beta rr är snyggt! :D. Skaffa lågvarvigt rör som t.ex Leovince v6 (har de själv och de går skitbra urpluggat!) dreva ner framdrevet, jag har 11-50 på min Beta och de ger bra axx. Jag stuntar dock inte, men om jag lutar mig lite bak så kan jag ganska lätt rycka upp Betan på backhjulet. Min setup är prorace vev, 50 sport, effektrör och drevning men det räcker ju med urpluggat orginal eller effektrör och drevning skulle jag säga :)
Kolla in mitt Beta projekt!

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 294
Blev medlem: 4 januari 2012, 00:41

Inlägg av NeosTobbe »

Har ingen koll vad som är org drevning på Beta.

Men på min urpluggade så räckte det långt.
12-50 satt på min. Men nån innan kan ju ha bytt.
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

11-51 är original och bara avstypt funkar jätte bra. Sen funkar en bakbroms ifrån aerox jätte bra och räckte hela vägen för mig. Byt inte rör om något du ska byta så cylindern till en lågvarlig
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 478
Blev medlem: 23 mars 2013, 21:56
Ort: Göteborg

Inlägg av Timmää »

david96 skrev:11-51 är original och bara avstypt funkar jätte bra. Sen funkar en bakbroms ifrån aerox jätte bra och räckte hela vägen för mig. Byt inte rör om något du ska byta så cylindern till en lågvarlig
va!? ofta 11-51 är orginal :O visste jag inte, men om man säger att jag vill ha så bra axx som möjligt, men endå lite toppfart som är över 75. Vad ska jag ha för drevning då? du kan se min setup längre upp i tråden :)
Kolla in mitt Beta projekt!

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Skriv svar