Drac RR 2005 som är seg/slö

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

ante88
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 19 juni 2013, 22:31
Ort: Stenungsund

Drac RR 2005 som är seg/slö

Inlägg av ante88 »

Hej på er. Jag har en drac rr2005 som är helt original, tycker den är väldigt slö. Visst den är original. Vid varje backe får jag växla ner till ettan för att den ska orka när det är som brantast. Är det normalt?

Hur får jag den starkare på ett snabbt och lätt sätt? Iallafall så den orkar upp för backarna på nån annan växel en ettan, nu går den i typ 20 när det är som brantast, för att inte tala om vid rödljus, så slött. Känns ungefär som att den inte orkar varva ur på höga växlar. Den gör dock det efter en kort stund.

Måste få mer ork i den. Vad göra?
Användarens profilbild
viktorsahlstrom
Elmoped
Inlägg: 80
Blev medlem: 25 juni 2012, 21:08
Ort: Uppsala

Re: Drac RR 2005 som är seg/slö

Inlägg av viktorsahlstrom »

ante88 skrev:Hej på er. Jag har en drac rr2005 som är helt original, tycker den är väldigt slö. Visst den är original. Vid varje backe får jag växla ner till ettan för att den ska orka när det är som brantast. Är det normalt?

Hur får jag den starkare på ett snabbt och lätt sätt? Iallafall så den orkar upp för backarna på nån annan växel en ettan, nu går den i typ 20 när det är som brantast, för att inte tala om vid rödljus, så slött. Känns ungefär som att den inte orkar varva ur på höga växlar. Den gör dock det efter en kort stund.

Måste få mer ork i den. Vad göra?
Plugga ur han bara! Min gör 75 enligt gps, 60-65 upp för backar på sexans växel :)
Användarens profilbild
friberg
Varnad
Inlägg: 521
Blev medlem: 24 november 2010, 18:34
Ort: SE

Inlägg av friberg »

borra upp pluggen lite
fitta mods
ante88
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 19 juni 2013, 22:31
Ort: Stenungsund

Inlägg av ante88 »

Har funderat på att borra upp den lite. Om jag borrar den, är det munstycksbyte som gäller ändå? Vill inte laborera för mycket med den.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

ante88 skrev:Har funderat på att borra upp den lite. Om jag borrar den, är det munstycksbyte som gäller ändå? Vill inte laborera för mycket med den.
Beror på hur mycket du borrar den, men mest troligen behöver du inte byta munstycke.
Helt Räser
ante88
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 19 juni 2013, 22:31
Ort: Stenungsund

Inlägg av ante88 »

Jag tänkte borra upp den till 12,5 mm. Den är väl 10 original? Vågar jag borra till 13 mm kanske?
Användarens profilbild
riejudrac5
Varnad
Inlägg: 200
Blev medlem: 8 maj 2013, 18:33

Inlägg av riejudrac5 »

Japp den är 10mm orginal. Lika bra att ta bort hela då du kommer att behöva byta munstycke ändå.
Att byta munstycke är ingen svår grej, finns guider på det. :)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

Ta bort hela pluggen istället för att borra, om du ångrar dig är det bara att svetsa dit den igen. Och som ovanstående sa, att byta munstycke är både billigt och jätteenkelt, och om du vill borra eller ta bort hela pluggen rekommenderar jag dig att byta munstycke också, annars är chansen stor att den värmenyper, och det vill du inte ;)
Bild
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Re: Drac RR 2005 som är seg/slö

Inlägg av G-son »

ante88 skrev:Vid varje backe får jag växla ner till ettan för att den ska orka när det är som brantast. Är det normalt?
Det ska inte vara normalt på moderna moppar. Börja leta fel istället för att trimma...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar