Stunta med alla mopeder?

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Stunta med alla mopeder?

Inlägg av rasmusborg »

Om man kan stunta med en Slider som är original så kan man stunta med en aerox då också som är original?
Tänkte de är väll samma teknik och en aerox har lite bättre acceleration än en Slider också så tror ni att jag skulle kunna stunta med original aerox med tanke på att jag kan stunta med en original Slider? :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Allt går ju rent teroetiskt sett, grejen är ju att vikten på aeroxen är bra mycket högre, speciellt framtill är den rätt tung.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
dannefabian
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 2 juli 2012, 14:38
Ort: motala

Inlägg av dannefabian »

Yes det går självklart , tekniken på föraren har mer betydelse än vad mopeden har för setup , jag har själv stuntat med original kymco , original aerox , original slider , original boatian , original speedfight , allting går att få upp på bakhjulet original
No pain , no sucess
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

k-skåpet skrev:Allt går ju rent teroetiskt sett, grejen är ju att vikten på aeroxen är bra mycket högre, speciellt framtill är den rätt tung.
Hört att de går att konvertera om en aerox så den blir luftkyld, kan de bli enklare då om man är beredd på jobbet. För de är väll själva kylaren som väger på aerox mest? :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

rasmusborg skrev:
k-skåpet skrev:Allt går ju rent teroetiskt sett, grejen är ju att vikten på aeroxen är bra mycket högre, speciellt framtill är den rätt tung.
Hört att de går att konvertera om en aerox så den blir luftkyld, kan de bli enklare då om man är beredd på jobbet. För de är väll själva kylaren som väger på aerox mest? :)
kylare med slang och vatten är säkert upp mot 3kg, visst det går säkert banta ner en hel del kan jag tänka mig. Är egentligen bara plocka bort vattenpumpen, montera fläkt, montera fläktkåpa och en luftkyld cylinder så är den luftkyld. Är rätt bra att fläktkonvertera då när du kör på bakhjulet får inte kylaren tillräckligt med luft och den blir otroligt varm. Mxabbe hade problem med detta så vi fick montera 2st 120mm 4000 rpms fläktar på kylaren.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Mxabbe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 675
Blev medlem: 12 november 2010, 23:45
Ort: Mopeder

Inlägg av Mxabbe »

k-skåpet skrev:
rasmusborg skrev:
k-skåpet skrev:Allt går ju rent teroetiskt sett, grejen är ju att vikten på aeroxen är bra mycket högre, speciellt framtill är den rätt tung.
Hört att de går att konvertera om en aerox så den blir luftkyld, kan de bli enklare då om man är beredd på jobbet. För de är väll själva kylaren som väger på aerox mest? :)
kylare med slang och vatten är säkert upp mot 3kg, visst det går säkert banta ner en hel del kan jag tänka mig. Är egentligen bara plocka bort vattenpumpen, montera fläkt, montera fläktkåpa och en luftkyld cylinder så är den luftkyld. Är rätt bra att fläktkonvertera då när du kör på bakhjulet får inte kylaren tillräckligt med luft och den blir otroligt varm. Mxabbe hade problem med detta så vi fick montera 2st 120mm 4000 rpms fläktar på kylaren.
Sen jävlar gick det bra!

Precis som dom andra redan har skrivit, det går att stunta med orginalmoppar, frågan är bara hur ont man vill ha i armvecken och axlarna dagen efter ;) Själv klarade jag några meter rakt fram och även lite ringar med min pappas helt originala Piaggio NRG, och den väger över 100kg! Har ca 4 slöa hästar... Så visst går det.

Men jag skulle inte byta från slider till aerox om man ska fortsätta köra original. Ha kvar slidern eller köp en beta RR. Då räcker det med att du drevar om och tar bort pluggen! :)
Bild
Stuntfilm: http://www.youtube.com/watch?v=M8dGpP4Fzrw
blogg här: http://www.bike.se/bloggar/albin_jonsson

Try it, Dream it and Do it! //Albin Jonsson
Skriv svar