MK Thrower
Annan drevning (berätta helst vilken drevning som ger bäst balans mellan toppfart och acceleration och svara sedan på hur snabbt det kommer gå )
MK Thrower
Annan drevning (berätta helst vilken drevning som ger bäst balans mellan toppfart och acceleration och svara sedan på hur snabbt det kommer gå )
12/53 drevning för axx o topp.
Skulle gissa på 75-80?
Köp ostrypt cdi så kan den nog gå över 80..
Förmodligen väldigt dåligt, förvånad att den ens startar eftersom du kör orginal förgasaren... Och dessutom med så lågt munstycke Kör själv det munstycket med bara zx å dragen v-ring + vikter
MK Thrower 70 cc trimrör, urpluggat
Borrad Luftburk
Ramen är lättad, dvs ca 7 kg mindre tyngd på den (väger ca 80 kg nu)
Avgasbandage om det spelar nån roll
85 munstycke
14-52 drev
MK Thrower 70 cc trimrör, urpluggat
Borrad Luftburk
Ramen är lättad, dvs ca 7 kg mindre tyngd på den (väger ca 80 kg nu)
Avgasbandage om det spelar nån roll
85 munstycke
14-52 drev
Förmodligen väldigt dåligt, förvånad att den ens startar eftersom du kör orginal förgasaren... Och dessutom med så lågt munstycke Kör själv det munstycket med bara zx å dragen v-ring + vikter
Vad ska jag köra med för munstycke då? Och om jag byter t en 17,5mm förgasare? Sorry för fel tråd
Förmodligen väldigt dåligt, förvånad att den ens startar eftersom du kör orginal förgasaren... Och dessutom med så lågt munstycke Kör själv det munstycket med bara zx å dragen v-ring + vikter
Vad ska jag köra med för munstycke då? Och om jag byter t en 17,5mm förgasare? Sorry för fel tråd
Kan hjälpa dig iaf, ta det största du har sen går du upp eller ner och ser vad den går som bäst
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
tetesnubben skrev:
Förmodligen väldigt dåligt, förvånad att den ens startar eftersom du kör orginal förgasaren... Och dessutom med så lågt munstycke Kör själv det munstycket med bara zx å dragen v-ring + vikter
Vad ska jag köra med för munstycke då? Och om jag byter t en 17,5mm förgasare? Sorry för fel tråd
Kan hjälpa dig iaf, ta det största du har sen går du upp eller ner och ser vad den går som bäst
70cc airsal
19mm dellorto
gianelli/eventuellt urpluggat orginal får se vad som är skönast på bakan
13/53
malossi membran+reeds
sportluftfilter
Kommer den gå 100+?
Hade samma setup, fast mk Thrower och den gjorde 93 km/h. Ifs var det en sm så din kanske kommer toppa 2-3 km/h mer. Pga att det blir högre utdrevning.
70cc airsal
19mm dellorto
gianelli/eventuellt urpluggat orginal får se vad som är skönast på bakan
13/53
malossi membran+reeds
sportluftfilter
Kommer den gå 100+?
Hade samma setup, fast mk Thrower och den gjorde 93 km/h. Ifs var det en sm så din kanske kommer toppa 2-3 km/h mer. Pga att det blir högre utdrevning.
helvete...
Den här då :
polini guss 80cc
stage 6 vev
C3 lager
Malossi lameller + fjädrar
dellorto 21mm/24mm
tecnigas eller gianellli
14/53
Sportfilter å större insug,malossi membran.å reed
MK Thrower 70 cc trimrör, urpluggat
Borrad Luftburk
Ramen är lättad, dvs ca 7 kg mindre tyngd på den (väger ca 80 kg nu)
Avgasbandage om det spelar nån roll
85 munstycke
14-52 drev
MK Thrower 70 cc trimrör, urpluggat
Borrad Luftburk
Ramen är lättad, dvs ca 7 kg mindre tyngd på den (väger ca 80 kg nu)
Avgasbandage om det spelar nån roll
85 munstycke
14-52 drev
Hej! har nästan övertalat farsan om 70cc!
hur fort tror ni min Derbi Senda xrace 05 kommer gå med airsal 70cc sport eller racing vet inte vilken jag ska ha än och Giannelli 2T och ostrypt cdi box (dragit vita sladden) och 13-53.
DerbiLukaZ98 skrev:Hej! har nästan övertalat farsan om 70cc!
hur fort tror ni min Derbi Senda xrace 05 kommer gå med airsal 70cc sport eller racing vet inte vilken jag ska ha än och Giannelli 2T och ostrypt cdi box (dragit vita sladden) och 13-53.
70 cc ger väl inte fart, bara bättre acc och bottendrag? Samt att man kanske kan dreva tyngre, isf ger det ju fart indirekt.
BRK 74cc
19mm förgasare
Ostrypt insug+membran
Sportluftfilter
13/53 drevning, möjligtvis 12/52, får se.
Sen urpluggat originalrör/kanske trimrör när pengarna finns
Alternativ två;
Airsal 70cc
19mm Förgasare
Ostrypt insug+membran
Sportluftfilter
13/53 drevning, möjligtvis 12/52, får se.
Och urpluggat originalrör/kanske trimrör när pengarna finns
Vad tror ni om det egentligen? Vet att jag kommer få ganska så skönt bottendrag, tack vare 74cc cylindern och originalröret. Vev kommer vara originalvev!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?