Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Då är det ju bara att köra lättare vikter.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

DEA!! skrev:Då är det ju bara att köra lättare vikter.
sant men då i första setet kanske man skulle orka 8 men i sista 4-5
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

NoName Ta dig tiden och läs igenom första inlägget om SL 5*5, det är ett bättre upplägg för styrka och snabbare utveckling.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071
Du gör ALDRIG 8 reps, du kör till 5 reps sedan stopp. Detta för o bana in tekniken, även vikterna oroar du dig för. Du börjar med tom stång, och ökar sedan 2.5 kg/pass, så de blir progressivt och fint.
Så även om du är helt otränad ska du nog inte ha några problem och hänga med och precis som DEA säger så ger detta en mycket bättre grund muskulatur, vilket flera skulle behöva.

DEA Glömde skriva de i mitt inlägg, jag vet varför du deffar! Du är ju redan rätt grov så de gör inget om du går ner lite ;)
Men de som ligger på 70kg på 185 o vill gå ner för o få fram rutorna, de är ju helt obegripligt tyvärr...
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

MrAndersson skrev:NoName Ta dig tiden och läs igenom första inlägget om SL 5*5, det är ett bättre upplägg för styrka och snabbare utveckling.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071
Du gör ALDRIG 8 reps, du kör till 5 reps sedan stopp. Detta för o bana in tekniken, även vikterna oroar du dig för. Du börjar med tom stång, och ökar sedan 2.5 kg/pass, så de blir progressivt och fint.
Så även om du är helt otränad ska du nog inte ha några problem och hänga med och precis som DEA säger så ger detta en mycket bättre grund muskulatur, vilket flera skulle behöva.
hmm, kanske borde ta det ist då, men kommer bara kunna köra 2 dagar i veckan i gymmet, åker hem på fredagar så hinner inte träna då
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Noname tycker du ska köra SS iallafall 2-3 månader för att komma igång med ett riktigt bra starting program och få de grundläggande musklerna för att sen komma igång med något annat lite tyngre program om du har tid.

För mig har ss varit ett riktigt bra program då jag dubblat vikten sen jag började. Har väll gått 3 månader men har varit sjuk 1 månad så ungefär 2 månaders träning. Själv tycker jag att marklyften är en av dom roligaste övningarna men om du ska köra det så tipsar jag om att kolla på youtube eller styrkelabbets träning hemsida så du ser hur man gör korrekt.
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

NOName? skrev:
MrAndersson skrev:NoName Ta dig tiden och läs igenom första inlägget om SL 5*5, det är ett bättre upplägg för styrka och snabbare utveckling.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071
Du gör ALDRIG 8 reps, du kör till 5 reps sedan stopp. Detta för o bana in tekniken, även vikterna oroar du dig för. Du börjar med tom stång, och ökar sedan 2.5 kg/pass, så de blir progressivt och fint.
Så även om du är helt otränad ska du nog inte ha några problem och hänga med och precis som DEA säger så ger detta en mycket bättre grund muskulatur, vilket flera skulle behöva.
hmm, kanske borde ta det ist då, men kommer bara kunna köra 2 dagar i veckan i gymmet, åker hem på fredagar så hinner inte träna då
Då ändrar du om passet så de passar dig och kör vartannat pass.
Du kommer få bättre resultat med SL än SS, kört båda så vet skillnaderna i passen. Du vill få en bra grundstyrka, alltså ska du satsa på SL. SS är samma sak, fast lättare så du blir aldrig lika stark.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

MrAndersson skrev:
NOName? skrev:
MrAndersson skrev:NoName Ta dig tiden och läs igenom första inlägget om SL 5*5, det är ett bättre upplägg för styrka och snabbare utveckling.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071
Du gör ALDRIG 8 reps, du kör till 5 reps sedan stopp. Detta för o bana in tekniken, även vikterna oroar du dig för. Du börjar med tom stång, och ökar sedan 2.5 kg/pass, så de blir progressivt och fint.
Så även om du är helt otränad ska du nog inte ha några problem och hänga med och precis som DEA säger så ger detta en mycket bättre grund muskulatur, vilket flera skulle behöva.
hmm, kanske borde ta det ist då, men kommer bara kunna köra 2 dagar i veckan i gymmet, åker hem på fredagar så hinner inte träna då
Då ändrar du om passet så de passar dig och kör vartannat pass.
Du kommer få bättre resultat med SL än SS, kört båda så vet skillnaderna i passen. Du vill få en bra grundstyrka, alltså ska du satsa på SL. SS är samma sak, fast lättare så du blir aldrig lika stark.
okejj :)

Pass A
Knäböj 5×5
Bänkpress 5×5
Skivstångsrodd 5×5

Pass B
Knäböj 5×5
Militärpress 5×5
Marklyft 1×5

så då kör jag detta

har kollat allt på styrkelabbet, och även kollat övningarna på youtube
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

skogen_swe skrev:jag gör ständig sjuk gymnastik för min axel den gör ont från och till på dagarna och knäcks lite då och då när jag sträcker på mig på morgonen sånt,

Holt på i 2 år nu och inget har nästan blivit bättre :(

sen min olycka med crossen så har jag haft problem kör ändå dagligen med crossen men har lugnat ner mig en hel del :evil:
nä de bara fortsätta tror de blir bra till slut :wink:
kolla gjärna mina projekt :D

Rieju drac 50cc PF RACING GPS 98,10km/h just nu http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49442

suzuki pv 50

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49228
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

skogen_swe skrev:
skogen_swe skrev:jag gör ständig sjuk gymnastik för min axel den gör ont från och till på dagarna och knäcks lite då och då när jag sträcker på mig på morgonen sånt,

Holt på i 2 år nu och inget har nästan blivit bättre :(

sen min olycka med crossen så har jag haft problem kör ändå dagligen med crossen men har lugnat ner mig en hel del :evil:
nä de bara fortsätta tror de blir bra till slut :wink:
Varför citera sig själv? Kolla upp det istället.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Nu laddar vi inför ett tungt benpass!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

MrAndersson skrev:Nu laddar vi inför ett tungt benpass!
Gött de lycka till :)
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

blir gymmet idag :D ska testa alla övningar som finns med i ss och sl
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Någon som håller på med triathlon? Behöver lite nybörjarråd :)
Tillhör mille!
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Dra åt helvete vad jag är sugen att börja träna igen och få duglig form inför sommaren 2014, då inte bara träning utan även ändra i kosten åde! Får se om man införskaffar sig ett nytt gymkort inom en snar framtid! ;)
Bild
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

will3 skrev:Dra åt helvete vad jag är sugen att börja träna igen och få duglig form inför sommaren 2014, då inte bara träning utan även ändra i kosten åde! Får se om man införskaffar sig ett nytt gymkort inom en snar framtid! ;)
Börja med och ändra kosten, när du kommit in i de så kommer du skaffa dig ett gymkort, och då kommer du gå in för det 100%. Bästa investeringen man kan göra! :)
meanzick skrev:Någon som håller på med triathlon? Behöver lite nybörjarråd :)
Håller ej på, men rätt insatt. Fråga på!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

MrAndersson skrev:
will3 skrev:Dra åt helvete vad jag är sugen att börja träna igen och få duglig form inför sommaren 2014, då inte bara träning utan även ändra i kosten åde! Får se om man införskaffar sig ett nytt gymkort inom en snar framtid! ;)
Börja med och ändra kosten, när du kommit in i de så kommer du skaffa dig ett gymkort, och då kommer du gå in för det 100%. Bästa investeringen man kan göra! :)
meanzick skrev:Någon som håller på med triathlon? Behöver lite nybörjarråd :)
Håller ej på, men rätt insatt. Fråga på!
Behöver en triathlondräkt inför mitt första triathlon. Vad jag fattat det är skillnaden mellan en dräkt och cykelbrallor att dräkten har lite mindre vaddering i röven? Vad bör man tänka på när man köper en? Några rekommendationer?
Tillhör mille!
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

MrAndersson skrev:
will3 skrev:Dra åt helvete vad jag är sugen att börja träna igen och få duglig form inför sommaren 2014, då inte bara träning utan även ändra i kosten åde! Får se om man införskaffar sig ett nytt gymkort inom en snar framtid! ;)
Börja med och ändra kosten, när du kommit in i de så kommer du skaffa dig ett gymkort, och då kommer du gå in för det 100%. Bästa investeringen man kan göra! :)
men om man bara ändrar kosten först utan att träna kommer man tappa motivationen ganska fort skulle jag tro, börja gymma och tänk på kosten samtidigt, eller gymma en stund först...
_________________________________________


vad har ni för mål med träningen? och hur länge har ni tränat?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Meanzick Orca s3/s4 funkar bra som första dräkter. Tänk dock på att den ska va rörlig i axellederna. Du ska trivas i den, så pröva både i vatten och på land om de finns möjlighet. Men du måste testa på land!
Sedan om du vill ha en "kortärmad" eller en "långärmad" bestämmer du ju själv. Beror lite på hur de sitter, hur du kan röra dig och vad för väder du ska köra i.
Tänk också på att du förmodligen kommer ha dräkten ett tag, så köp något du trivs i!

NoName Ändrar man kosten ser man resultat, då blir man taggad av de. Sedan börjar man träna, och ser ännu mer resultat. Det enda som drar ner en då är när resultaten börjar minska, då försvinner lusten om man inte orkar kämpa vidare.

Medans om man börjar träna först, utan att ändra kosten kan man se väldigt dåliga resultat, inte orka mer pga dåliga resultat, och därmed aldrig gå in för det helt.Sedan är ju även kostförändringen gratis.


Mina framtida mål är en kropp liknande Mikael Hollsten, tävla i athletic fitness eller ev. Body Fitness.
Tränat nu i ca 2 år, på gym. Dock senaste året intensivt och verkligen läst på om kost, utförande osv. Även först nu jag börjat med riktiga övningar och inte bara biceps, och bänk.
Har innan min "Gymkarriär" tävlings simmat i 6 år, då som en av Sveriges 50 bästa på mina special distanser.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Våtdtäkt har jag redan en orca, nu snackar jag de jag ska cykla och springa i.
Tillhör mille!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

bilder :oops:

inte blivivt den stenhårda träningen på sommaren, men går ju frmaåt jämnfört med i vintras :3

tycker mitt bröst ser fucked ut... ska försöka få min kompis att ta en spännisbild på bröstet :3 detta var kl 7 imorse XD

[spoiler]Bild
Bild
Bild
[/spoiler]
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

david96 skrev:bilder :oops:

inte blivivt den stenhårda träningen på sommaren, men går ju frmaåt jämnfört med i vintras :3

tycker mitt bröst ser fucked ut... ska försöka få min kompis att ta en spännisbild på bröstet :3 detta var kl 7 imorse XD

[spoiler]Bild
Bild
Bild
[/spoiler]
Tränar du inte rygg?
bibapeolola
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

jo, men gillar den inte allss just nu :P
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

använder ni någon app för att minnas vilka vikter ni tränade på sist?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

david96 skrev:bilder :oops:

inte blivivt den stenhårda träningen på sommaren, men går ju frmaåt jämnfört med i vintras :3

tycker mitt bröst ser fucked ut... ska försöka få min kompis att ta en spännisbild på bröstet :3 detta var kl 7 imorse XD

[spoiler]Bild
Bild
Bild
[/spoiler]
Mycket fokus på armar, axlar, och trapz men lite på resten? Fixa fram två Double Biceps, en från båda håll. Sedan en front chest pose och en på benen. Så får vi bedöma efter.
Men på dessa bilderna såg armarna, axlar och trapz bra ut. Resten såg ut och falla efter.¨
Men de som såg bra ut såg bra ut! Absolut, så tolka mig rätt :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

Tjena, Vilka muskler använder man mest när man drar ner någon? Liksom ståendes och han/hon gör motstånd?.

Har haft 2 inbrott på några dagar bara nu hos grannarna så snart kommer de väll hit så måste förbereda lite måste ju va en dröm att kunna dra ner en. Även om det inte är hos oss så kanske hos någon granne eller någon som slår någon man känner utan anledning

Tack på förhand.
rrxaffe
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 augusti 2012, 13:07
Ort: jaåå

Inlägg av rrxaffe »

har börjat att nu under sommarn tyckt de blivit roligare med styrkelyfts övningar (pallar inte hålla på att köra 10-12reps också bra att variera) nu under sommarn :) bänk knöböj o mark :D skulle va kul att se va ni tar i grenarna 8) mina: bänk:82,5 med ensekundstopp och 85 vanligt
knäböj: 125 90grader utan stopp
mark: 125 utan remmar, 157,5 med remmar, då kör jag helt rak rygg utan fusk med att böja den:) väger 78-79 är 174cm :D skulle va kul o se era :D
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jönköping skrev:Tjena, Vilka muskler använder man mest när man drar ner någon? Liksom ståendes och han/hon gör motstånd?.

Har haft 2 inbrott på några dagar bara nu hos grannarna så snart kommer de väll hit så måste förbereda lite måste ju va en dröm att kunna dra ner en. Även om det inte är hos oss så kanske hos någon granne eller någon som slår någon man känner utan anledning

Tack på förhand.
Hela kroppen, men ett par bra ben och bra balans är att föredra.

rrxaffe skrev:har börjat att nu under sommarn tyckt de blivit roligare med styrkelyfts övningar (pallar inte hålla på att köra 10-12reps också bra att variera) nu under sommarn Smile bänk knöböj o mark Very Happy skulle va kul att se va ni tar i grenarna Cool mina: bänk:82,5 med ensekundstopp och 85 vanligt
knäböj: 125 90grader utan stopp
mark: 125 utan remmar, 157,5 med remmar, då kör jag helt rak rygg utan fusk med att böja den:) väger 78-79 är 174cm Very Happy skulle va kul o se era Very Happy
bänk: 100x4, har inte testat mer.
knäböj: 120. ENDA NER!!!!!!!!
mark: har tagit 200 med remmar, flera gånger, har aldrig haft mer på. Fattar inte varför det skulle vara fusk att börja den?

100 kg 190cm
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 6 februari 2012, 18:32
Ort: Halmstad

Inlägg av Seenz »

Tjenare ska köpa proteinpulver och skulle vilja ha rekommendationer på vad jag ska ha, just nu är jag rätt så smal (väger ca.55) och vill ha pulver som man tar efter träningen (helst) och inte innan man lägger sig, och vill inte ha nått pulver som bränner fett också då jag vill öka min vikt och bygga muskler.

Några förslag/rekommendationer på vad jag ska köpa?:)
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

Seenz skrev:Tjenare ska köpa proteinpulver och skulle vilja ha rekommendationer på vad jag ska ha, just nu är jag rätt så smal (väger ca.55) och vill ha pulver som man tar efter träningen (helst) och inte innan man lägger sig, och vill inte ha nått pulver som bränner fett också då jag vill öka min vikt och bygga muskler.

Några förslag/rekommendationer på vad jag ska köpa?:)
kör på gainer pro eller whey 80
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Whey 100 % eller whey diet fuel från mmsports.se. men du bör köpa någon form av gainer med!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Holmen
Elmoped
Inlägg: 136
Blev medlem: 21 juni 2013, 10:23

Inlägg av Holmen »

Haha, det är väl bara jag som inte använder massa drinkar och sånt i denna tråd antar jag, har gymmat nu i ungefär 1 år och är 15, bänkar 85 kg och 160 i marklyft.(Vad jag har prövat iallafall)
Fundera rpå om man ska börja köpa sånna här drinkar och om det ger något?
Är 177 lång, så inte så lång.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Drinkarna beror ju på vad du vill få ut av? Protein är ju det bästa! Vill du bygga så är det kreatin och gainer som gäller också.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Alla pulver utom kreatin get tillskott av sånt du kan få i dig genom och äta mycket och rätt.
Är ni nybörjare så skit i tillskott, kommer få er att fokusera mindre på träningen. Lär känna er kropp och ät som djur så får ni bättre resultat.

Börja med pulver när ni byggt upp en bra grundstyrka om ni ska ha något pulver.


Mina stats nu är.
Bänk: 85.
Böj, Aldrig maxat men kör 5x5 på 85kg med full ROM.
Mark, Aldrig maxat men kör här 6x4 med ca 110kg.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Sååja, när jag kommer hem härifrån så blir det ett gymkort å börja träna igen, läääängtar!
Skakade även hand med en polare om beach 2014 så vi ser ju hur de går haha ;) Ska iaf göra mitt allra bästa och tänka på vad jag äter osv!!
Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Bara go fot it will3! :)

Är det någon som läst Magnus Samuelssons bok?!
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar