Hallå! Jag har en Beta RR -09 som jag pluggade ur häromdagen. Så jag bytte munstyckd till 90 (satt 80 innan) och den går hur rent som helst.
Men toppfarten är inte så bra.. Varje växel känns hur kort som helst, den drar inte ur på växlarna som den ska utan när draget kommer så måste jag nästan växla med en gång. Jag hamnar på 6ans växel direkt känns det som och på 6an så bara den varvar.. den går runt 60 kmh på max varv..
Han jag köpte den av sa att den gick betydligt bättre när den var urpluggad för honom (Det är bara jag och han som jar ägt den) samt min bror s har haft beta rr tidigare sa att den bör gå fortare.
Någon som vet varför? Är tacksam för varenda litet svar.
eliasahl skrev:Hallå! Jag har en Beta RR -09 som jag pluggade ur häromdagen. Så jag bytte munstyckd till 90 (satt 80 innan) och den går hur rent som helst.
Men toppfarten är inte så bra.. Varje växel känns hur kort som helst, den drar inte ur på växlarna som den ska utan när draget kommer så måste jag nästan växla med en gång. Jag hamnar på 6ans växel direkt känns det som och på 6an så bara den varvar.. den går runt 60 kmh på max varv..
Han jag köpte den av sa att den gick betydligt bättre när den var urpluggad för honom (Det är bara jag och han som jar ägt den) samt min bror s har haft beta rr tidigare sa att den bör gå fortare.
Någon som vet varför? Är tacksam för varenda litet svar.
Mvh
Är det originaldrev på, så antar jag att du har typ tiotandat drev fram. Tror det är original på AM6, och då varvar det järnet! Dreva upp. På min Beta har jag 13/52, och det går rätt så bra, men du kan ju alltid ta typ tolvtandat fram!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
Tack för svaren. Den har ju alltid gått bra med original dreven innan? Han har aldrig bytt drev, känner den tidigare ägaren. Det är det jag tycker är lite konstigt.. Är inte ny inom trimning utan den ska väll gå bättre? Eftersom den gjort det innan med samma drev. Sitter 11-52 eller 11-53 på nu.
eliasahl skrev:Tack för svaren. Den har ju alltid gått bra med original dreven innan? Han har aldrig bytt drev, känner den tidigare ägaren. Det är det jag tycker är lite konstigt.. Är inte ny inom trimning utan den ska väll gå bättre? Eftersom den gjort det innan med samma drev. Sitter 11-52 eller 11-53 på nu.
när du drar pluggen får den mer effekt och varvar och blir starkare vilket leder till att den varvar mycket mera än med tidigare drevning