Vilken moppe?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Scribbz
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 19 maj 2013, 21:07

Vilken moppe?

Inlägg av Scribbz »

Tjenare strax e de dax för moppe och jag undrar lite om vilken modell och märke man ska ha? Jag har mest kollat på Derbi xtreme men även på aprilia smt jag vill alltså ha en sm crossmoppe. Jag tror inte att jag kommer trimma så jag vill veta märken som går bäst original men även urpluggat, tack

//Scribbz
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Jag skulle vilja påstå att inga mopeder går bäst ostrypta. Alla är strypta att göra 45 eller 25 km. Vilka som går bäst vet du först efter att du tagit bort alla strypningar. Så är det. En sak som du ska hoppa över är vad hastighetsmätaren visar och mät i stället på GPS.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Inte ännu en sån här tråd..
Vad som är bäst/skönast är från person till person, alltså kommer alla att svara olika, jag personligen kör 50/50 skog och asfalt och därför har jag cross däck på min Rieju, men dom finns ju även med sm däck, men du får väll helt enkelt testa dig fram och se vad du gillar? Om du har några kompisar med crossmoppe så kan du ju även testa deras och se vad du föredrar :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Persson97 skrev:Inte ännu en sån här tråd..
Vad som är bäst/skönast är från person till person, alltså kommer alla att svara olika, jag personligen kör 50/50 skog och asfalt och därför har jag cross däck på min Rieju, men dom finns ju även med sm däck, men du får väll helt enkelt testa dig fram och se vad du gillar? Om du har några kompisar med crossmoppe så kan du ju även testa deras och se vad du föredrar :wink:

Håller med! Precis så är det!
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Harrre
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 10 april 2012, 22:55

Inlägg av Harrre »

Helt original skulle jag säga att Derbi är det bästa valet. Derbi kör med EBS eller D50B0 motorn. När min var original gick den som en traktor i uppförsbackarna jämfört med de andra som hade AM6. Men urpluggat skulle jag nog hellre köra på en moppe med AM6, det brukar oftast finnas mer kraft att hämta ur en strypt AM6a än en EBS/D50B0.

Vad jag vet iaf :)
olséN^
Elmoped
Inlägg: 83
Blev medlem: 10 juni 2012, 10:29
Kontakt:

Inlägg av olséN^ »

Jag skulle säga själv att Beta rr50 motard är den skönaste moppen! Den är smidig, rolig och leka runt med och går även gudomligt bra urpluggad.

Jag funderar även på att sälja min Beta rr50 Motard 2010 som har gått 390 mil och är allmänt fräck i kåpor och chassi.
Ifall du är intresserad så kan du kontakta mig på 070-6226035.
:)
To much is never enough.. !
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Jag skulle säga SÖK!!!
Det skapas minst en sån här tråd varje dag.
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Re: Vilken moppe?

Inlägg av drd håkan »

Scribbz skrev:Tjenare strax e de dax för moppe och jag undrar lite om vilken modell och märke man ska ha? Jag har mest kollat på Derbi xtreme men även på aprilia smt jag vill alltså ha en sm crossmoppe. Jag tror inte att jag kommer trimma så jag vill veta märken som går bäst original men även urpluggat, tack

//Scribbz
alla kommer säga olika i den här tråden kan jag säga:) jag själv kör en Derbi drd pro som jag stortrivs med:) det som jag jag tycker är gött med min moppe är utsendet framför allt en av dom snyggaste orginal mopparna,Om du frågar mig. riktigt bra bromsar, polerad ram, digital mätare med klocka, skön sadel, kraftig stabil uppsidedown gaffel och riktgt stark är den i uppförsbackarna:) finns både negativa och positiva grejer med vilken moppe man än köper så mitt förslag är tänk efter själv vad du söker efter. Vad ska du ha den till osv?
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Åk och testa ett par olika vilken du än köper kommer inte göra dig besviken men om du ska köra helt original så kör på Derbi då dem är strypta med blindtarm/drev istället för en fet plugg så har mer kraft helt original men Derbi är dyrare och mer komplicerade att plugga ur
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

AM6 och derbis motorer är i stort sett dem som är något att ha.

Köp min malaguti xsm för 13000 :) nyrenoverad! :)
Användarens profilbild
Deeea
Elmoped
Inlägg: 75
Blev medlem: 15 januari 2013, 21:09

Inlägg av Deeea »

Om du ska köpa Derbi kan du lika gärna köpa en gilera för en mindre peng :wink:
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Deeea skrev:Om du ska köpa Derbi kan du lika gärna köpa en gilera för en mindre peng :wink:
Akta dig, den riktiga DEA!! kommer o tar dig.
Skriv svar