ostrypt cdi på thrower, värt det?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Harrre
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 10 april 2012, 22:55

ostrypt cdi på thrower, värt det?

Inlägg av Harrre »

Hoj, har en lätt trimmad Senda xtreme 05 med mk thrower och 13-53 drevning. Fundrar på att köpa mig en ostrypt CDI för en 500-lapp.

Nu stryper den vid 10000rpm och 83 km/h.

Anledningen till att jag vill köpa CDIn är främst för att jag vill få bort de enorma vibrationerna som uppkommer när varven stryps, och kunna köra lite bekvämare :) Sen är det alltid kul med mer fart :)

Vad tycker ni, är det värt det?

Undrar också hur snabbt ni tror den kommer gå med ostrypt och hur många varv jag kommer att ligga på när jag maxxar moppen :P

Tack å hej!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Min kompis har också en Derbi Senda Xtreme 05, och han hade först ett vanligt Metrakit Thrower rör på sin. Han va skit less på att den va så jävla klen pga cdin, och att den ströp som den gjorde när han skulle dra bakhjul osv. Så jag sa till han att köpa den dära Metrakit boxen, och han ångrar det inte en sekund! Han har exakt samma drevning också kan jag tillägga. Enligt honom blev den starkare, jämnare och lite bättre acceleration, vibrerade mindre och att den va skönare och roligare att köra. Dock vilket varvtal den kommer upp i kan jag inte svara på. Men att köra runt med strypt CDI är ju aldrig något kul. Kör på tycker jag! ;)
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

100% värt, hade osyrypt och Metrakit på min gamla och kan säga att de blir mycket roligare och den kommer gå mycket bättre :D
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
Harrre
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 10 april 2012, 22:55

Inlägg av Harrre »

Haha verkar alltså som att det verkligen är värt det! Då har ni övertygat mig :D Tack för svaren grabbar :D
asti27
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 3 augusti 2012, 18:33
Ort: Kvicksund

Inlägg av asti27 »

100% värt! :)
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)
Användarens profilbild
NiXon
Elmoped
Inlägg: 83
Blev medlem: 23 september 2012, 10:55

Inlägg av NiXon »

lånar tråden, är det värt att köpa metrakit cdi'n till ducati tändningen? får man någon effekt?
Skriv svar