Jakt/fiske

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Jakt/fiske

Inlägg av Forsner97 »

Vi är ju inte så många jägare och fiskare bland dagens ungdomar... men någon mer än mig och mina polare måste det väll ändå finnas? Iaf det finns trådar för så mycket annat så varför inte en om detta?

Kan ju berätta lite om vad jag sysslar med inom ämnet till att börja med!

Jakt! Jagat heela mitt liv och första hagelskottet slog luften ur mig resan när jag va 6 år.. Är nu 16 och har fällt 5 djur (fyller precis i slutet på jaktsäsongen) jagar med kula (6,5-55 Varberger) men hagel är förjävlig kul!

Fisket då! Kör på jerkbait, spinn och fluga efter abborre, gädda, öring, regnbåge och allt som hugger! Har tsm med 2 andra grabbar också byggt en egen fiskebåt från ett flytande vrak!

Undrar nu någon så fråga!

Bor oockså utanför Linköping och det är nån som kanske vill fiska eller så ;) (inga jävla amatörer med biltema spön och fladenrullar bara, du ska kunna fiska för att kalla dig fiskare!!)

Spamma på med historier också ;) [/quote]
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
Erik96
Elmoped
Inlägg: 141
Blev medlem: 11 juni 2011, 14:24

Inlägg av Erik96 »

Tjena! Kul med en sån här tråd på tsr!
Jagar inte men fiskar sjukt mycket!
Kör jerkbait, spinn, specimenfiske, lite fluga, mete, trolling, ismete... Listan kan göras lång. ;)
Jag bor i Stockholm så det är en bit ifrån. :/
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

Erik96 skrev:Tjena! Kul med en sån här tråd på tsr!
Jagar inte men fiskar sjukt mycket!
Kör jerkbait, spinn, specimenfiske, lite fluga, mete, trolling, ismete... Listan kan göras lång. ;)
Jag bor i Stockholm så det är en bit ifrån. :/
Låter bra! Jakt kräver lite mer kontakter och marker så det blir tyvärr inte lika många ;) lite nyfiken, vad är specimenfiske? Aldrig hört det förr ;) kunde skrivit det men metar, isfiskar och kör såklart trolling också;)
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
Erik96
Elmoped
Inlägg: 141
Blev medlem: 11 juni 2011, 14:24

Inlägg av Erik96 »

Forsner97 skrev:
Erik96 skrev:Tjena! Kul med en sån här tråd på tsr!
Jagar inte men fiskar sjukt mycket!
Kör jerkbait, spinn, specimenfiske, lite fluga, mete, trolling, ismete... Listan kan göras lång. ;)
Jag bor i Stockholm så det är en bit ifrån. :/
Låter bra! Jakt kräver lite mer kontakter och marker så det blir tyvärr inte lika många ;) lite nyfiken, vad är specimenfiske? Aldrig hört det förr ;) kunde skrivit det men metar, isfiskar och kör såklart grillning också;)
Specimen fiske är när man riktar sitt mete efter en art t.ex. sutare eller karp :) Då kör man oftast flötmete eller bottenmete.

Edit: Man mäskar nästan alltid när man metar efter dessa speciella arter.
Att mäska är när man gör bollar av olika ingredienser och kastar i vattnet som lockar fisk.

Men nu för tiden fiskar jag mest gädda :)
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

Erik96 skrev:
Forsner97 skrev:
Erik96 skrev:Tjena! Kul med en sån här tråd på tsr!
Jagar inte men fiskar sjukt mycket!
Kör jerkbait, spinn, specimenfiske, lite fluga, mete, trolling, ismete... Listan kan göras lång. ;)
Jag bor i Stockholm så det är en bit ifrån. :/
Låter bra! Jakt kräver lite mer kontakter och marker så det blir tyvärr inte lika många ;) lite nyfiken, vad är specimenfiske? Aldrig hört det förr ;) kunde skrivit det men metar, isfiskar och kör såklart grillning också;)
Specimen fiske är när man riktar sitt mete efter en art t.ex. sutare eller karp :) Då kör man oftast flötmete eller bottenmete.

Edit: Man mäskar nästan alltid när man metar efter dessa speciella arter.
Att mäska är när man gör bollar av olika ingredienser och kastar i vattnet som lockar fisk.

Men nu för tiden fiskar jag mest gädda :)
Okej, då har jag väll gjort det med, efter sik ;) mäska vet jag, sn amatör är jag inte ;)
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 476
Blev medlem: 5 september 2012, 20:29
Ort: Arboga

Inlägg av Jonsson98 »

Jag jagar sjukt mycket med hundar och emellanåt bara på pass men det är så snuskigt tråkigt. :roll:
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax Join

Kolla gärna in mitt Derbi Senda projekt ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52756
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

WilliamJonsson skrev:Jag jagar sjukt mycket med hundar och emellanåt bara på pass men det är så snuskigt tråkigt. :roll:
Jakt? Tråkigt? Nee nu måste du skrivit fel! Att höra djuren eller hundarna närma sig är det bästa som finns! Vart bord du? Har du skjutit nått? :)
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

Fiskar i princip varje dag i 4 veckor på sommarn då jag är vid min sommarstuga i tanum, då blir det mest gädda, abborre, braxen och öring. Älskar jerkfiske så sjuk mycket! Här hemma i Göteborg är det så jävla långt till sjöarna o så kasst fiske + jag har ingen att fiska med så det blir inte så mycket fiske här.
Jagat har jag gjort nån gång, fast då är väl det på älgjakten o då är man drevkarl! Får fan gå flera mil på de mest jävligaste ställena haha ! :D ska kanske ta jägarexamen när jag e 16/17 dock :)
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög
Inlägg: 237
Blev medlem: 9 september 2012, 14:56

Inlägg av Gurraaaaa »

Jag e 15(fyller 16 om en vecka)
Jag brukar fiska rätt mkt hemma i dalarna, ingen proffsfiskare å får nästan alldrig napp ;)
Kör väll mest spin, men har funderat på å skaffa flugspö men har alldrig blivit av.
Jag har klarat skriftliga delen i jägarexamen, så de e bara å skjuta upp för mig så får jag oxå jaga :)
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

Fint hörrni! Glömde säga att jag redan har jägarexamen ;) och drevkarl får man va, då uppskattar man skottillfällena mer :)
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 476
Blev medlem: 5 september 2012, 20:29
Ort: Arboga

Inlägg av Jonsson98 »

Forsner97 skrev:
WilliamJonsson skrev:Jag jagar sjukt mycket med hundar och emellanåt bara på pass men det är så snuskigt tråkigt. :roll:
Jakt? Tråkigt? Nee nu måste du skrivit fel! Att höra djuren eller hundarna närma sig är det bästa som finns! Vart bord du? Har du skjutit nått? :)
Menade att bara sitta på pass är tråkigt när man kan vara hundförare;) bor i Arboga och jagar lite överallt och jag har varit med och jagat sen jag var liten så jag har varit med på riktigt mycket pang-pang och såklart pangat något djur då och då( ingen jaktexamen ännu)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax Join

Kolla gärna in mitt Derbi Senda projekt ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52756
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

Gurraaaaa: Tycker verkligen du ska försöka få tag på ett flugspö, är betydligt svårare att fiska med än spinnspö men jäkligt mycket roligare att drilla fisk med :D
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

WilliamJonsson skrev:
Forsner97 skrev:
WilliamJonsson skrev:Jag jagar sjukt mycket med hundar och emellanåt bara på pass men det är så snuskigt tråkigt. :roll:
Jakt? Tråkigt? Nee nu måste du skrivit fel! Att höra djuren eller hundarna närma sig är det bästa som finns! Vart bord du? Har du skjutit nått? :)
Menade att bara sitta på pass är tråkigt när man kan vara hundförare;) bor i Arboga och jagar lite överallt och jag har varit med och jagat sen jag var liten så jag har varit med på riktigt mycket pang-pang och såklart pangat något djur då och då( ingen jaktexamen ännu)
Fint! Vad har du fått lyckan att skjuta då? :) hur gammal är du? :)
Once a rider, always a rider!
william-jonsson
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 oktober 2012, 18:19

Inlägg av william-jonsson »

Forsner97 skrev:
WilliamJonsson skrev:
Forsner97 skrev: Jakt? Tråkigt? Nee nu måste du skrivit fel! Att höra djuren eller hundarna närma sig är det bästa som finns! Vart bord du? Har du skjutit nått? :)
Menade att bara sitta på pass är tråkigt när man kan vara hundförare;) bor i Arboga och jagar lite överallt och jag har varit med och jagat sen jag var liten så jag har varit med på riktigt mycket pang-pang och såklart pangat något djur då och då( ingen jaktexamen ännu)
Fint! Vad har du fått lyckan att skjuta då? :) hur gammal är du? :)
Är 15 och har väll skjutit det mesta av olika slag :)
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Ni skulle sett idag, fyllde en hel typ 20 liters hink med fina strömmingar i Marsvikens kust, riktigt kul var det! :) Vet inte vad man ska skriva men jag fiskar riktigt mycket har gjort det så länge jag minns och ska förmodligen ta jägarexamen i sommar så det blir lite jakt i höst förhoppningsvis :)
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

Jag och polarna fiskar mycket. jerk kör jag ofta på. Zalt tycker jag är bra drag och abugarcia hi-lo. Några bra tips på bra abbordrag?
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Riejuman skrev:Jag och polarna fiskar mycket. jerk kör jag ofta på. Zalt tycker jag är bra drag och abugarcia hi-lo. Några bra tips på bra abbordrag?
Gamla vanliga reflex, agat 12 gram, vibbrax och myran är bra spinnare som alltid ger fisk :)
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

MisterDT50R skrev:Ni skulle sett idag, fyllde en hel typ 20 liters hink med fina strömmingar i Marsvikens kust, riktigt kul var det! :) Vet inte vad man ska skriva men jag fiskar riktigt mycket har gjort det så länge jag minns och ska förmodligen ta jägarexamen i sommar så det blir lite jakt i höst förhoppningsvis :)
BRA! Tog examen när jag gick i 7an tror ja "/ har som sagt varit med sedan jag kunde gå så det va inte så svårt ;)
Once a rider, always a rider!
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög
Inlägg: 237
Blev medlem: 9 september 2012, 14:56

Inlägg av Gurraaaaa »

Pantad skrev:Gurraaaaa: Tycker verkligen du ska försöka få tag på ett flugspö, är betydligt svårare att fiska med än spinnspö men jäkligt mycket roligare att drilla fisk med :D
Haha ja de ser jävligt skojj ut :)
Men nu är moped fix i focus först ;) kanske om jag hittar nå begagnat :)
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad
Inlägg: 385
Blev medlem: 22 november 2011, 23:14
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Peppenamnlos »

Flugfiskat sen jag var 8 år och gör fortfarande, händer väl att man drar ner med kastspöt i ån och lägger några kast men flugfiske är mitt största intresse. När jag flugar är det efter harr, öring, röding & regnbåge. Har förmodligen missat något. Har drillat ett par fiskar när man står med fors upp till knävecken och kämpar mot strömmen, självklart använder jag vadarbyxor då!

Rekommenderar er att börja flugfiska, det är verkligen skitkul. Tålamod måste man ha dock och absolut inte ge upp, det tar sin tid!
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

Jag gillar att fiska! jag kör både mete och kast. rullen köpte jag på vestlis fiske och dragen har jag köpt. dock så har jag den sämsta fiskelyckan i hela världen -.- :evil: får aldrig fisk ...
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Erik96
Elmoped
Inlägg: 141
Blev medlem: 11 juni 2011, 14:24

Inlägg av Erik96 »

Riejuman skrev:Jag och polarna fiskar mycket. jerk kör jag ofta på. Zalt tycker jag är bra drag och abugarcia hi-lo. Några bra tips på bra abbordrag?
Mina favoriter till abborre är:

Vibrax Original
Mepps Agila 2 Koppar
Myran Wipp

Passar på och tipsa om grymma beten för gädda:
Zalt 11 eller 14 cm Färg: 02 "papegoja"
Någon sorts tailbete, t.ex Svartzonker Tail, BB- Tail.
Cisco Kid, Modell CK 600
Buster Jerk och Buster Jerk 2 - "Hot Pike"
Ett Spinnerbait, t.ex. SvartZonker SpinTin
Bomber B16A Färg: Lef10 och någon naturlig.

Om någon här är medlem på fiskesnack så är det bara och adda ;) Har samma användarnamn.
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

tacopaj skrev:Jag gillar att fiska! jag kör både mete och kast. rullen köpte jag på vestlis fiske och dragen har jag köpt. dock så har jag den sämsta fiskelyckan i hela världen -.- :evil: får aldrig fisk ...
Bara ut och testa nya ställen ;)

Lite dåligt med jägare tycker jag dock!
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

Erik96 skrev:
Riejuman skrev:Jag och polarna fiskar mycket. jerk kör jag ofta på. Zalt tycker jag är bra drag och abugarcia hi-lo. Några bra tips på bra abbordrag?
Mina favoriter till abborre är:

Vibrax Original
Mepps Agila 2 Koppar
Myran Wipp

Passar på och tipsa om grymma beten för gädda:
Zalt 11 eller 14 cm Färg: 02 "papegoja"
Någon sorts tailbete, t.ex Svartzonker Tail, BB- Tail.
Cisco Kid, Modell CK 600
Buster Jerk och Buster Jerk 2 - "Hot Pike"
Ett Spinnerbait, t.ex. SvartZonker SpinTin
Bomber B16A Färg: Lef10 och någon naturlig.

Om någon här är medlem på fiskesnack så är det bara och adda ;) Har samma användarnamn.
Glöm inte Buster Skitmört och Nemo, mina favoriter !! ;)
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
Erik96
Elmoped
Inlägg: 141
Blev medlem: 11 juni 2011, 14:24

Inlägg av Erik96 »

Forsner97 skrev:
Erik96 skrev:
Riejuman skrev:Jag och polarna fiskar mycket. jerk kör jag ofta på. Zalt tycker jag är bra drag och abugarcia hi-lo. Några bra tips på bra abbordrag?
Mina favoriter till abborre är:

Vibrax Original
Mepps Agila 2 Koppar
Myran Wipp

Passar på och tipsa om grymma beten för gädda:
Zalt 11 eller 14 cm Färg: 02 "papegoja"
Någon sorts tailbete, t.ex Svartzonker Tail, BB- Tail.
Cisco Kid, Modell CK 600
Buster Jerk och Buster Jerk 2 - "Hot Pike"
Ett Spinnerbait, t.ex. SvartZonker SpinTin
Bomber B16A Färg: Lef10 och någon naturlig.

Om någon här är medlem på fiskesnack så är det bara och adda ;) Har samma användarnamn.
Glöm inte Buster Skitmört och Nemo, mina favoriter !! ;)
Har faktiskt inte testat nemo färgen, får ta och skaffa den, men skitmörten har jag fått lite på, dock så blir skitmörten utklassad av hot pike, iaf i mina vatten. ;)

Kör du mycket Jerkbait måste du testa The Pig 6' om du inte redan har den! Köp köp köp, den är grym för megagäddor.
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

Erik96 skrev:
Forsner97 skrev:
Erik96 skrev: Mina favoriter till abborre är:

Vibrax Original
Mepps Agila 2 Koppar
Myran Wipp

Passar på och tipsa om grymma beten för gädda:
Zalt 11 eller 14 cm Färg: 02 "papegoja"
Någon sorts tailbete, t.ex Svartzonker Tail, BB- Tail.
Cisco Kid, Modell CK 600
Buster Jerk och Buster Jerk 2 - "Hot Pike"
Ett Spinnerbait, t.ex. SvartZonker SpinTin
Bomber B16A Färg: Lef10 och någon naturlig.

Om någon här är medlem på fiskesnack så är det bara och adda ;) Har samma användarnamn.
Glöm inte Buster Skitmört och Nemo, mina favoriter !! ;)
Har faktiskt inte testat nemo färgen, får ta och skaffa den, men skitmörten har jag fått lite på, dock så blir skitmörten utklassad av hot pike, iaf i mina vatten. ;)

Kör du mycket Jerkbait måste du testa The Pig 6' om du inte redan har den! Köp köp köp, den är grym för megagäddor.
Just nu går pengarna till moppen, men i sommar kke ;)
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Här är en fiskare som fiskar för att det är kul, ingen överklassare som köper spön för tiotusentals kronor. .
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

fiskar mycket gädda och gös, abbore and shit. Mest jerkbait och spinn, gäddrekordet är 112cm ;)
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

DEA!! skrev:Här är en fiskare som fiskar för att det är kul, ingen överklassare som köper spön för tiotusentals kronor. .
Det är så allt börjar ;)
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

suzukiwheelier skrev:fiskar mycket gädda och gös, abbore and shit. Mest jerkbait och spinn, gäddrekordet är 112cm ;)
Fint! I år har jag oh mina polare landat, tror det var, 3 gäddor över metern! :D
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

jagar mycket älg, rådjur, räv osv med min CG 3000 6,5x55. fällt 3 älgar (en tjur, en ko, en kalv) och tre rävar. inte lyckats fälla något rådjur änn, om än jag haft många chanser. vi har tyvärr dåligt om rådjur här så det skulle inte falla mig in att skjuta en get, ett kid, eller en större bock. ska jag trycka av så ska det vara en liten spetsbock. tyvärr så tänker inte alla andra som mig här´uppe, och då blir det som det blir, men jag kommer iaf stå på mig. har även haft skottchans på runt 10-15 älgar till, men jag har avstått pga fel läge eller fel djur, då jag även här värnar om att skjuta rätt djur för att hålla stammen på en bra nivå.


har även en stående fågelhund (strävhårig vorsteh) och det blir därav en hel del skogsfågeljakt. har jagat "seriöst" i 3 år, och i höstas sköt jag min 100:ade fågel för gammelhunden som tyvärr avlivades för cancer i oktober, sen hann jag med en tjäder för valpen också, som förövrigt har visat goda egenskaper så jag hoppas på henne :) här använder jag en gammal hederlig husqvarna 310 sbs cal 12, eller min beretta s55 ca l12



är dessutom grymt intresserad av fiske av alla de sorter. trollar mycket efter gädda här hemma, och åker ofta till stugan där det är gädda, abborre, harr, öring osv som gäller. det blir alltid mindst två resor till fjällen varje sommar, och mindst en på vintern.

ibland undrar man hur f*n man har tid med något annat...
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

kallepalle skrev:jagar mycket älg, rådjur, räv osv med min CG 3000 6,5x55. fällt 3 älgar (en tjur, en ko, en kalv) och tre rävar. inte lyckats fälla något rådjur änn, om än jag haft många chanser. vi har tyvärr dåligt om rådjur här så det skulle inte falla mig in att skjuta en get, ett kid, eller en större bock. ska jag trycka av så ska det vara en liten spetsbock. tyvärr så tänker inte alla andra som mig här´uppe, och då blir det som det blir, men jag kommer iaf stå på mig. har även haft skottchans på runt 10-15 älgar till, men jag har avstått pga fel läge eller fel djur, då jag även här värnar om att skjuta rätt djur för att hålla stammen på en bra nivå.


har även en stående fågelhund (strävhårig vorsteh) och det blir därav en hel del skogsfågeljakt. har jagat "seriöst" i 3 år, och i höstas sköt jag min 100:ade fågel för gammelhunden som tyvärr avlivades för cancer i oktober, sen hann jag med en tjäder för valpen också, som förövrigt har visat goda egenskaper så jag hoppas på henne :) här använder jag en gammal hederlig husqvarna 310 sbs cal 12, eller min beretta s55 ca l12



är dessutom grymt intresserad av fiske av alla de sorter. trollar mycket efter gädda här hemma, och åker ofta till stugan där det är gädda, abborre, harr, öring osv som gäller. det blir alltid mindst två resor till fjällen varje sommar, och mindst en på vintern.

ibland undrar man hur f*n man har tid med något annat...
Låter riktigt kul! Har man åldern inne blir det ju lite lättare! Lycka till med nya hunden! :)
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
Erik96
Elmoped
Inlägg: 141
Blev medlem: 11 juni 2011, 14:24

Inlägg av Erik96 »

Ni som fiskar, kör ni c&r? Själv brukar jag ta upp en firre någon gång ibland men släpper tillbaks ca 95%.
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

Erik96 skrev:Ni som fiskar, kör ni c&r? Själv brukar jag ta upp en firre någon gång ibland men släpper tillbaks ca 95%.
oftast c&r nån enstaka gång tar jag upp och säljer til grannar
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Drar ibland och metar med några polare och har igång lite chill musik, riktigt skönt men händer tyvärr rätt sällan..
Farsan jagar med jag har aldrig riktigt fallit för det, har inte skjutit något häller för den delen.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar